• Anonym (Trist)

    Porr

    Det gör mig lite ledsen och ont att min kille tittar på nakna tjejer (porr) när han runkar, eller lajkar lättklätt på ig. Vi har pratat om detta, men han jämför det med sexleksaker och påtalar att jag har en. Jag anser däremot att jag inte blir kåt av min leksak utan bara kommer med dens hjälp. Jag är ju redan kåt medans han blir ju kåt/kåtare av att titta på andra och då runkar till dom, vilket är en stor skillnad.

    Jag tycker självklart att man ska tillfredsställa sig själv om man vill det, men det gör mig ont att han tittar på andra/porr när han gör det.....

    Är det nån som känner igen sig, har en bra förklaring eller lösning på mina tankar som han kanske kan köpa?

    Tack

  • Svar på tråden Porr
  • Anonym (Svårt för att inte säga omöjligt)

    Killar tar sig gärna rätten till saker o ting o tror de har tolkningsföreträde jämt så har svårt att se en lösning. Porr är ett jäkla gissel. Och förstår att det känns ännu värre när han gillar bilder på IG då det blir som "närmare" och mindre anonymt på nåt sätt än porr.

  • Pumakvinna

    Porr är ett jävla skit som man bör förbli lyckligt ovetande om när det gäler den andra. Att visa sina onanifantasier öppet för sin partner om det inte handlar om den personen eller att man delar upplevelsen är helt oacceptabelt och smakligt. Skulle aldrig kunna vara ihop med någon som uppförde sig som
    din kille. Förklara hur du ser på det och sätt gränser.

  • Tecum

    Tråkigt att du tar åt dig av hans porrtittande. Tänk så här, det är bättre att han blir kåt av anonym porr än av att  fantisera om någon verklig tjej i er omgivning. Att kolla på porr betyder aldrig att man dissar eller jämför partnern så länge man har ett bra förhållande. Och har man inte det kan det kvitta... Sen tycker jag att han skulle ha mer sex med dig istf att runka...
    Men han borde ta hänsyn till hur du känner och sluta lajka tjejer på IG. Som du säger, verkliga tjejer är annat än anonym porr. Det är inte att jämföra med en sexleksak. Så det ser jag som en kompromiss, han får fortsätta titta på porr fast  diskret så det inte stör dig, men i gengäld sluta att skriva med tjejer på IG.

  • Anonym (Svårt för att inte säga omöjligt)

    Vem dissade min kommentar? Det jag sa stämmer.

  • Anonym (Trist)
    Pumakvinna skrev 2017-08-16 14:44:42 följande:

    Porr är ett jävla skit som man bör förbli lyckligt ovetande om när det gäler den andra. Att visa sina onanifantasier öppet för sin partner om det inte handlar om den personen eller att man delar upplevelsen är helt oacceptabelt och osmakligt. Skulle aldrig kunna vara ihop med någon som uppförde sig som

    din kille. Förklara hur du ser på det och sätt gränser.


    Vet inte om det är onanifantasier han gillar på ig, det är någon eller ett par tre bilder i månaden (inte i samband med att han onanerar, dem dyker upp i flödet och man ser det, han har inte själv visat dem), uppskattar det inte och tycker det är respektlöst, vilket jag också sagt.

    I tidigare förhållanden har jag inte ens vetat/märkt att dåvarande kille kollat på porr eller runkat. Precis så det ska vara.

    Tack för ditt svar :)
  • Anonym (Trist)
    Tecum skrev 2017-08-16 14:46:48 följande:

    Tråkigt att du tar åt dig av hans porrtittande. Tänk så här, det är bättre att han blir kåt av anonym porr än av att  fantisera om någon verklig tjej i er omgivning. Att kolla på porr betyder aldrig att man dissar eller jämför partnern så länge man har ett bra förhållande. Och har man inte det kan det kvitta... Sen tycker jag att han skulle ha mer sex med dig istf att runka...

    Men han borde ta hänsyn till hur du känner och sluta lajka tjejer på IG. Som du säger, verkliga tjejer är annat än anonym porr. Det är inte att jämföra med en sexleksak. Så det ser jag som en kompromiss, han får fortsätta titta på porr fast  diskret så det inte stör dig, men i gengäld sluta att skriva med tjejer på IG.


    Bättre och bättre? Hade min partner fantiserat om någon i vår omgivning hade jag idiotförklarat honom och gått vidare! Då kunde han försökt få sina fantasier på fall ist för att vara tillsammans med mig.

    Han runkar kanske (vild gissning) 3 gånger i månaden, då vi inte har möjlighet att ses, jag onanerar då med, att tillfredsställa sig själv vid sådana tillfällen ser jag inget konstigt med alls, visst jag har min leksak, men tittar inte på andra killar eller fantiserar om dem. Men när han gör det kollar han på porr. Vilket egentligen de flesta killar gör kanske, vad jag förstått. Men ändå, det gör ont i mig att han tittar på andra kvinnor/porr när han runkar.

    Han sätter absolut inte porren framför oss/sex med mig, (utan han gör det i sin ensamhet när det gått några dagar utan att vi kunnat ses, helt ok), men då med andra kvinnor till hjälp på skärmen, not ok. För mig, i mina tankar, finns bara han...

    Tack för ditt svar :)
  • Anonym (69"-man)
    Anonym (Trist) skrev 2017-08-16 14:23:08 följande:

    Det gör mig lite ledsen och ont att min kille tittar på nakna tjejer (porr) när han runkar, eller lajkar lättklätt på ig. Vi har pratat om detta, men han jämför det med sexleksaker och påtalar att jag har en. Jag anser däremot att jag inte blir kåt av min leksak utan bara kommer med dens hjälp. Jag är ju redan kåt medans han blir ju kåt/kåtare av att titta på andra och då runkar till dom, vilket är en stor skillnad.

    Jag tycker självklart att man ska tillfredsställa sig själv om man vill det, men det gör mig ont att han tittar på andra/porr när han gör det.....

    Är det nån som känner igen sig, har en bra förklaring eller lösning på mina tankar som han kanske kan köpa?

    Tack


    Jag tycker att jämförelsen med leksaken faktiskt inte är så dum. De sexiga bilderna förhöjer njutningen precis som en leksak. Det är säkert svårt att förstå för den som inte fungerar så som människa. Min tjej går igång på det visuella men jag har ex som inte kan ta in eller förstå detta.

    En alternativ liknelse är att det är som kryddor till maten. Det går att äta utan men blir bättre med, precis som med en dildo:)
  • Anonym (Trist)
    Tecum skrev 2017-08-16 14:46:48 följande:

    Tråkigt att du tar åt dig av hans porrtittande. Tänk så här, det är bättre att han blir kåt av anonym porr än av att  fantisera om någon verklig tjej i er omgivning. Att kolla på porr betyder aldrig att man dissar eller jämför partnern så länge man har ett bra förhållande. Och har man inte det kan det kvitta... Sen tycker jag att han skulle ha mer sex med dig istf att runka...

    Men han borde ta hänsyn till hur du känner och sluta lajka tjejer på IG. Som du säger, verkliga tjejer är annat än anonym porr. Det är inte att jämföra med en sexleksak. Så det ser jag som en kompromiss, han får fortsätta titta på porr fast  diskret så det inte stör dig, men i gengäld sluta att skriva med tjejer på IG.


    Han skriver inte med tjejer på ig, det klassar han som otrohet, vilket han är starkt anti till! Utan lajkar typ 3-4 bilder i månaden (vad jag sett, håller inte stenkoll) på tjejer i bikini som han förmodligen tycker är sexiga/snygga. Ville bara tillägga det till det förra svaret :)
  • Anonym (Trist)
    Anonym (69"-man) skrev 2017-08-16 19:57:06 följande:

    Jag tycker att jämförelsen med leksaken faktiskt inte är så dum. De sexiga bilderna förhöjer njutningen precis som en leksak. Det är säkert svårt att förstå för den som inte fungerar så som människa. Min tjej går igång på det visuella men jag har ex som inte kan ta in eller förstå detta.

    En alternativ liknelse är att det är som kryddor till maten. Det går att äta utan men blir bättre med, precis som med en dildo:)


    Tack för ditt svar :)

    Jag förstår absolut poängen med att det förhöjer njutningen, men återigen, han förhöjer njutningen med att titta på tjejer i porrfilmer, och det är det som smärtar.... För mig finns det ju bara han...

    Leksaken förhöjer inte njutningen utan den gör att jag, låter lat haha, slipper smeka mig själv, den gör jobbet åt mig. Vilket är stor skillnad.
  • Anonym (Trist)
    Anonym (Svårt för att inte säga omöjligt) skrev 2017-08-16 14:50:46 följande:

    Vem dissade min kommentar? Det jag sa stämmer.


    Ingen aning. Klart det stämmer det du skrivit ????????
Svar på tråden Porr