• Anonym (Alva)

    Ni som haft tydliga tecken efter äl.

    Ni som har känt av symtom redan strax efter äl, var ni gravida?

    Jag förstår att det är väldigt individuellt, men jag frågar ändå..

    Hade ÄL för en vecka sedan. Hade sex dagen innan. Efter äl började molvärken och har suttit i hela veckan, mer eller mindre. Ibland kraftiga molningar som en mensvärk ungefär. Idag en vecka efter äl hade jag under en stund väldigt mycket molvärk. Gick på toa och såg en pytteliten fläck i trosan av färgen ljusrosa och lite brunt. Nidblödning??? Brösten började ömma 3 dagar efter äl och har vart ömma och styva sedan dess..

    Någon som vet när ägget fäster egentligen? Läser olika överallt..

    Någon som vart med om liknande?

  • Svar på tråden Ni som haft tydliga tecken efter äl.
  • EpicNurse

    Ägget fäster 5-10 dagar efter ägglossning. Fick du en liten blödning nu så är det kanske sannolikt att ägget fäste nu, 7 dagar efter. Så symtomen du känt fram till nu har ju inget med en graviditet att göra eftersom ägget inte hade fäst förrän eventuellt nu i dagarna. Ett befruktat ägg som ännu inte fäst ger ger inga symtom.

    Så det du känt hittills är troligtvis från ägglossningen, att den var lite kraftfullare än vanligt och att äggblåsan innehöll lite mer vätska som sedan ligger kvar vid äggstocken och orsakar molvärk!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Alva)
    EpicNurse skrev 2017-08-16 20:30:13 följande:

    Ägget fäster 5-10 dagar efter ägglossning. Fick du en liten blödning nu så är det kanske sannolikt att ägget fäste nu, 7 dagar efter. Så symtomen du känt fram till nu har ju inget med en graviditet att göra eftersom ägget inte hade fäst förrän eventuellt nu i dagarna. Ett befruktat ägg som ännu inte fäst ger ger inga symtom.

    Så det du känt hittills är troligtvis från ägglossningen, att den var lite kraftfullare än vanligt och att äggblåsan innehöll lite mer vätska som sedan ligger kvar vid äggstocken och orsakar molvärk!


    Tack för ett väldigt utförligt svar! :D
  • Anonym (Yr)

    Med 1a barnet var jag yr och illamående direkt efter äl. Trodde därför att jag var 2v mer gravid än jag var. På RUL blev jag bakflyttad 2v... kändes så konstigt eftersom jag fick symptom så tidigt (mensen var oregelbunden).

    Med 2a barnet blev jag yr strax innan BIM och med 3e barnet kom symptomen lite senare och 1a tecknet på graviditet var att jag grät för ingenting/humöret.

Svar på tråden Ni som haft tydliga tecken efter äl.