• liljah33

    Tidiga fosterrörelser?

    Ni som känt era foster v.13-16, kan ni beskriva hur ni upplevt det? Jag upplever att det är något jag känner men otroligt diffust. Med första barnet var det mycket tydligare trots att jag verkar ha moderkakan i bakvägg denna gången med!

  • Svar på tråden Tidiga fosterrörelser?
  • EpicNurse

    Tycker att det kändes som en nerv som rycker till!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Sisterofthesun

    Jag tycker att det är jättesvårt att beskriva! Väntar första barnet och tycker att det kan kännas på lite olika sätt. Ibland som lite diffusa puttar, andra gånger som smått fladder och ibland som att något kittlas lite.

  • Anonym (V11)

    Fladder i vecka 11 med alla 3 barnen. Inte ofta i början. Hade moderkakan i framvägg med 2 av dem men kände lika tidigt. Jag är smal så kanske därför jag kunde känna så tidigt

  • Anonym (Vecka 12+)

    Är gravid med andra barnet. Första kände jag vecka 15+. Utanpå någon vecka senare. Moderkakan bakvägg. Med andra kände jag vecka 12+ sen inte varje dag förrän 15+. Är i 16+4 nu så väntar att det ska börja kännas utanpå snart.

    I början kändes det som små bubblor, tänk såpbubblor som spricker hur det kunde kännas. Sen blev det mer svepande rörelser/fladder och buffar. I början är man ju osäker men de kommer öka för varje vecka sen är man inte osäker längre.

  • fannny

    Så kul att jag tydligen inte är ensam om att känna så här "tidigt"! Jag är i vecka 12 och har känt några små buffar, men även som fladder, redan i vecka 11. Trodde jag inbillade mig Glad

    Var på ultraljud i onsdags (12+1) och såg då att den var riktigt pigg - låg och böjde sig hit och dit, och höjde handen mot ansiktet! Så cooolt att se Hjärta

Svar på tråden Tidiga fosterrörelser?