• Vilgot o Lillpyret

    Vad ska lillebror heta?

    Vilgot och Ivar ska få en lillebror!

    Dessa namn har vi som förslag just nu. Vilket namn tycker ni bäst om? Vilket passar bäst med storebrödernas namn? Har ni något annat namn, liknande dessa, som förslag? Skriv, skriv, skriv! :D

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ska lillebror heta?
  • rabbes

    Alla namnen är riktigt fina, och alla passar till brödrarnas namn. Jag röstade på Holger eftersom att det inte är lika vanligt som de andra namnen, det är lite exklusivt på det sättet.

  • siring

    Av dessa tycker jag mest om Olle. Ett annat förslag är Ruben (klingar bra med brödernas namn, inte så vanligt) Annars kanske ni gillar några andra fornnordiska namn såsom: 
    Håkan
    Ossian
    Atle
    Gunnar
    Sigurd (vackert tycker jag!)
    Vidar
    Arvid

  • fluu

    Jag tycker att Holger passar helt klart bäst, nordiskt som det är. Men jag tycker oerhört bra om alla namn utom halvmesyren Olle.

    Fler förslag, också nordiskt:

    Ebbe, Sture, Hjalmar, Truls, Assar, Algot, Elis, Gunnar, Knut.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • sobrio88

    Jag röstade på Alfred för jag tyckte det passade bäst med de andra namnen. Min yngsta son heter Olle och Alfred i mellannamn så fina namn ni väljer på

  • Vilgot o Lillpyret

    Arvid och Elis gillar jag också men Arvid är en kompis/granne till barnen så det går inte och vårt efternamn börjar på S och då låter inte Elis bra...

    Fortsätt kom med förslag! :D

  • fluu

    Bo, Hilmer, Finn, Joar, Måns, Malte, Sixten, Einar, Toste, Nils, Lage.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Vilgot o Lillpyret

    Åh, Nils. Jag gillar verkligen det namnet men eftersom vårt efternamn börjar på S så låter det tyvärr inte bra. :(

    Bo, Malte och Einar har vi också haft som förslag men inget av dem känns riktigt rätt.

    Ett namn jag känt på idag är Ture. Det kanske skulle vara något? Det blir att skriva upp det på listan!

  • kozaq

    Alfred tycker jag. Valter är också fint men då har två av pojkarn V-namn.

    Olle är ju ett smeknamn för Olof 

Svar på tråden Vad ska lillebror heta?