• anonimo123

    osäker på vem pappan till barnet är .. HJÄLP!

    Jag är gravid och det finns möjligheter att pappan till barnet inte är min sambos. Den andra killen har hotat mig med att kräva DNA test när bebisen väl är född, min kille vet inget om det här så jag undrar om det är möjligt att jag vägrar att göra DNA test på min bebis eller om det måste göras enligt lag. Hur blir det om min kille redan har skrivit på faderskapsintyget och fastställt det. Kan den andra killen fortfarande kräva DNA test och få det? Hur funkar det? Någon som vet? Mår så dåligt av det här ... inga dömande kommentarer tack!

  • Svar på tråden osäker på vem pappan till barnet är .. HJÄLP!
  • Griseknoen35

    Det är ju barnets rättighet att veta vem sin pappa är så han som tänker kräva faderskapstest gör ju rätt. Tänk på barnet, barnets förtjänar att veta oavsett vad som passar dig bäst.

  • Linnis92

    Den andra killen kan hävda att han är potentiell pappa så kommer ett test genomföras. Oavsett om din sambo skrivit på faderskapet. Handlar om barnets rätt till sin förälder.

  • Arcnice

    Suck! Ännu ett lysande exempel på varför det borde vara obligatoriskt med faderskapstest direkt vid födsel.

    Personligen tycker jag att det är ett av de största svek man kan utsättas för, att bli lurad på ett faderskap.

  • MissHelene

    Kan du inte räkna ut när den lille kommit till då lr låg du med båda samma dagar? Dna testet kommer du tyvärr inte ifrån.

  • Lucy Cat
    MissHelene skrev 2017-08-18 22:14:29 följande:

    Kan du inte räkna ut när den lille kommit till då lr låg du med båda samma dagar? Dna testet kommer du tyvärr inte ifrån.


    Med tanke på att det kan dröja upp till 10 dagar innan ägget fäster, så är det ju ett rätt långt spann. Man behöver alltså inte ha legat med båda på samma dag, utan det kan skilja en vecka.
    Ordet -väl- stavas med ett L och inte två.
  • Gulletussan

    Så du funderar på allvar att lura din sambo att tro att det är hans barn? Fast du vet inte säkert? Fyfan vilken människa du är!!

  • MissHelene
    Lucy Cat skrev 2017-08-19 09:07:57 följande:
    Med tanke på att det kan dröja upp till 10 dagar innan ägget fäster, så är det ju ett rätt långt spann. Man behöver alltså inte ha legat med båda på samma dag, utan det kan skilja en vecka.
    Ordet -väl- stavas med ett L och inte två.
    Ja absolut, visst är det så. Men om det är så att hon knullar den andra dagligen kanske det är dags att lämna killen hon är tillsammans med om hon inte ligger med honom dagligen också så är lite av problemet löst o hon behöver bara gå igenom faderskapstestet.
Svar på tråden osäker på vem pappan till barnet är .. HJÄLP!