• Anonym (Äckligt)

    Stoppa INTE tillbaka lösgodis era barn haft i munnen!

    Jag har ibland sett småbarn smaka på lösgodis i affären, och vissa föräldrar öppnar ungens mun, plockar ut och lägger tillbaka! Säger bara fy sjutton vad vidrigt. Bättre att låta ungen äta och svälja den godisbit hen har i munnen, och sedan som förälder säga att man inte får smaka på lösgodis i affären.

  • Svar på tråden Stoppa INTE tillbaka lösgodis era barn haft i munnen!
  • skojarduellerrrh

    Skämtar du med mig eller? Skulle jag se nån wt göra så lovar jag och svär på min mors grav att jag kommer trycka ner den godisen i halsen på wt föräldern

    Jävla wt och wt ungar

  • Anonym (Äckligt)
    skojarduellerrrh skrev 2017-08-21 14:49:43 följande:

    Skämtar du med mig eller? Skulle jag se nån wt göra så lovar jag och svär på min mors grav att jag kommer trycka ner den godisen i halsen på wt föräldern

    Jävla wt och wt ungar


    Nej jag skämtar tyvärr inte. Ser jag det så frågar jag vad föräldrarna håller på med, och då blir det rätt pinsamt för föräldrarna som gör så. De är inte många som gör så men det är ändå äckligt.
  • skojarduellerrrh

    Har derimot sätt en mamma ge sitt barn i kundvagnen en mariekex rulle som den använde som trumpinne sen försökte hon lägga tillbaka den, men då sa jag ifrån på skarpen, fick en liten sur blick som man alltid får när man ifrågarsätter wt och deras grännslösa beteende eller korkade ungar men men 

  • Anonym (Äckligt)
    Erizajo skrev 2017-08-21 14:55:01 följande:

    Har aldrig sett det men jag hoppas du ifrågasätter när det sker??!


    Som sagt, ser jag det så frågar jag vad de sysslar med.
  • Anonym (wt?)

    Varför tror ni bara att det är "wt" som kan hitta på sådant?

  • Anonym (vidrig värld)

    Pratade med en kompis som jobbar på Willys för ett tag sen, det är heeeelt jävla sjukt vad folk gör. Suger på godis och lägger tillbaka, öppnar burkar och smakar (vill inte ens veta om de lagt tillbaka skit där med fy), lägger snorkusor lite här och där. Nyser och hostar på matvaror. Lägger skitiga trosor på golvet (sket väl på sig i butiken). Petar sig i näsan och klämmer på matvaror

  • Anonym (Kassörska)

    Jo tack. Har jobbat i butik och både sätt själv och fått berättat för mig av kollegor om de mest vidriga saker till synes helt i övrigt friska och normala människor gör i mataffärer.

    Ett par exempel:

    Petat på den färska fisken i disken för att "känna" vilken som var bäst eller helt utan avsikt att handla någon fisk.

    Beställt dyra varor i charkdisken, ångrat dig, gömt varan i någon hylla, alltid rumstempererad, i butiken.

    Ångrat köp av glass, lagt glassen på en pall med socker så att glassen smält och förstört allt på pallen.

    Plockar på sig annan valfri kyl- eller frysvara, ångrar sig och lämnar i vanlig rumstempererat hylla, gärna gömt så att det inte hittas direkt.

    Tagit oliver i olja ur självplocken med händerna för att smaka. Tar sedan på massor av andra varor i resten av butiken med oljiga händer.

    Plockat bakeoff bröd och wienerbröd med händerna för att sedan ångra sig och lägger tillbaka varorna i skåpet igen.

    Börjat äta på en chokladkaka innan den är betald för att sedan komma på att denne inte har med sig pengar.

    Plockat på sig 8 kg lösgodis inför påsk, sedan ångrat sig i kassan utan att bekymra sig det minsta om att butiken nu måste slänga alltihop.

    Börjat dricka juice i butiken med avsikt att köpa, men insett att den inte var så god och vill därför inte längre köpa den.

    Tappar en glasflaska med chokladdryck så att den går sönder inom synhåll för personalen. Böjer dig ner och försöker borsta in alltihop under några hyllor. Låtsas sedan som ingenting, trots att kunden skurit sig på glasskärvorna och blöder.

    Varit ute på joggingrunda, kommer in i butiken för att handla vatten. Tar ut genomsvettiga sedlar ur sportbhn för att betala med.

    Står och lägger upp varor på bandet, ångrar en ost, springer iväg och slänger in osten i godishyllan. Ser sedan irriterad ut när kassörskan ber kunden att hämta tillbaka osten och istället ge kassörskan den så att den kan läggas i en kyldisk så snabbt som möjligt.

    Kund hittar ett köttfärspaket i en vanlig hylla, som hunnit bli varm, vill vara snäll och lägger tillbaka varan i kyldisken istället för att lämna till personalen.

    Klämt sönder frukt och grönsaker, oftast avokado, för att "se om den är mogen".

    Hällt ut alla jordgubbar ur deras lådor för att kunna välja de bästa och lagom stora. Klämt sönder många i undersökningssyfte.

    Antar att butiken bjuder på smakprov av allt som kommer i lösvikt utan att ta reda på om så är fallet.

    Tar bakeoffbröd eller någon typ av fikabröd och lägger utan påse på kassabandet, så det dels blir smutsigt men tvingar också kassörskan att kladda ner sig.

  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (Kassörska) skrev 2017-08-22 10:30:13 följande:

    Jo tack. Har jobbat i butik och både sätt själv och fått berättat för mig av kollegor om de mest vidriga saker till synes helt i övrigt friska och normala människor gör i mataffärer.

    Ett par exempel:

    Petat på den färska fisken i disken för att "känna" vilken som var bäst eller helt utan avsikt att handla någon fisk.

    Beställt dyra varor i charkdisken, ångrat dig, gömt varan i någon hylla, alltid rumstempererad, i butiken.

    Ångrat köp av glass, lagt glassen på en pall med socker så att glassen smält och förstört allt på pallen.

    Plockar på sig annan valfri kyl- eller frysvara, ångrar sig och lämnar i vanlig rumstempererat hylla, gärna gömt så att det inte hittas direkt.

    Tagit oliver i olja ur självplocken med händerna för att smaka. Tar sedan på massor av andra varor i resten av butiken med oljiga händer.

    Plockat bakeoff bröd och wienerbröd med händerna för att sedan ångra sig och lägger tillbaka varorna i skåpet igen.

    Börjat äta på en chokladkaka innan den är betald för att sedan komma på att denne inte har med sig pengar.

    Plockat på sig 8 kg lösgodis inför påsk, sedan ångrat sig i kassan utan att bekymra sig det minsta om att butiken nu måste slänga alltihop.

    Börjat dricka juice i butiken med avsikt att köpa, men insett att den inte var så god och vill därför inte längre köpa den.

    Tappar en glasflaska med chokladdryck så att den går sönder inom synhåll för personalen. Böjer dig ner och försöker borsta in alltihop under några hyllor. Låtsas sedan som ingenting, trots att kunden skurit sig på glasskärvorna och blöder.

    Varit ute på joggingrunda, kommer in i butiken för att handla vatten. Tar ut genomsvettiga sedlar ur sportbhn för att betala med.

    Står och lägger upp varor på bandet, ångrar en ost, springer iväg och slänger in osten i godishyllan. Ser sedan irriterad ut när kassörskan ber kunden att hämta tillbaka osten och istället ge kassörskan den så att den kan läggas i en kyldisk så snabbt som möjligt.

    Kund hittar ett köttfärspaket i en vanlig hylla, som hunnit bli varm, vill vara snäll och lägger tillbaka varan i kyldisken istället för att lämna till personalen.

    Klämt sönder frukt och grönsaker, oftast avokado, för att "se om den är mogen".

    Hällt ut alla jordgubbar ur deras lådor för att kunna välja de bästa och lagom stora. Klämt sönder många i undersökningssyfte.

    Antar att butiken bjuder på smakprov av allt som kommer i lösvikt utan att ta reda på om så är fallet.

    Tar bakeoffbröd eller någon typ av fikabröd och lägger utan påse på kassabandet, så det dels blir smutsigt men tvingar också kassörskan att kladda ner sig.


    Fy sjutton, tror knappt det är sant. Hur stod du ut med dessa vidrigheter?
  • Anonym (Kassörska)

    Jag blir lite less på mänskligheten. Men inser också att människan har ett rätt bra immunförsvar när folk sällan blir sjuka trots att de säkerligen ovetandes blivit drabbade av allt hälsovådligt folk sysslar med i butiker (och alla andra platser där det säker sker liknande saker) som inte blir upptäckt och oskadliggjort.

    Jag har också många fina minnen av min tid som butiksanställd, tack vare underbara kunder.

  • Anonym (vidrig värld)
    Anonym (Äckligt) skrev 2017-08-22 10:40:37 följande:
    Fy sjutton, tror knappt det är sant. Hur stod du ut med dessa vidrigheter?
    Fast grejen är ju att vidriga människor finns överallt, samma korkade kunder lär ju göra lika korkade saker på andra ställen. Welcome to the world, det är såhär många människor är, vi slipper bara se det,.
  • Sisterofthesun

    Men usch! Så äcklad av denna tråden.

    Va på Ica för ett tag sen och vid lösgodishyllan står det en kvinna i 40-årsåldern i träningskläder och svettigt hår. Ser sen att hon står och plockar lösgodis med sina händer. Tänkte köpa lösgodis den dagen men avstod! Kvinnan stod sedan framför mig i kassan och va extremt "stroppig", trodde hon va bättre än alla andra och dessutom väldigt otrevlig mot tjejen i kassan!

  • Anonym (Uäääk)

    Jösses vad sugen man blir på lösgodis nu. Not!!

Svar på tråden Stoppa INTE tillbaka lösgodis era barn haft i munnen!