• Anonym (Hmmm)

    106-åring ska utvisas till Afghanistan

    Vi får veta via media att en svårt sjuk 106-årig kvinna ska utvisas till Afghanistan. Det känns givetvis inte humant någonstans. Samtidigt kan jag inte låta bli att undra varför de "släpat med henne" hela vägen till Sverige. varför inte stanna i ett annat land med fred långt tidigare. Måste ha varit svårt för en så gammal kvinna att åka så långt. Det är ju fred i väldigt många av de länder de passerat på vägen hit.

  • Svar på tråden 106-åring ska utvisas till Afghanistan
  • Anonym (jo)

    Ja, det låter sjukt, men klarade hon resan hit så klarar hon resan tillbaka.

  • sextiotalist
    Anonym (jo) skrev 2017-08-22 12:06:51 följande:

    Ja, det låter sjukt, men klarade hon resan hit så klarar hon resan tillbaka.


    Nu har denna kvinna även fått en stroke, hon är garanterat i betydligt sämre skick nu
  • Anonym (Ut med dom)

    För att i Sverige får dom bostäder bidrag och behöver inte göra ett skit för att försörja sig. Därför kommer alla hit. Dom är inte lika generösa i andra länder.

  • Anonym (I's the men's  world.)
    Anonym (jo) skrev 2017-08-22 12:06:51 följande:

    Ja, det låter sjukt, men klarade hon resan hit så klarar hon resan tillbaka.


    Ensamkommande 30 + barn klarar resan ännu bättre.

    Men de får såklart stanna.

    Tanten har fel kön helt enkelt.
  • Anonym (Hmmm)

    Om de nu brydde sig om denna skröpliga gamla kvinna skulle de stannat i första säkra land. Jag menar, de måste definitivt ha passerat Tyskland eller Danmark på vägen hit (plus en rad andra säkra länder). Det är inte krig i vare sig Tyskland eller Danmark vad jag vet. Eller är det tvärtom så att de tog med henne hela vägen för att öka sina egna chanser att få stanna?

  • Anonym (X)
    Anonym (Hmmm) skrev 2017-08-22 11:30:19 följande:

    Vi får veta via media att en svårt sjuk 106-årig kvinna ska utvisas till Afghanistan. Det känns givetvis inte humant någonstans. Samtidigt kan jag inte låta bli att undra varför de "släpat med henne" hela vägen till Sverige. varför inte stanna i ett annat land med fred långt tidigare. Måste ha varit svårt för en så gammal kvinna att åka så långt. Det är ju fred i väldigt många av de länder de passerat på vägen hit.


    Har missat detta, vilka media rapporterar detta?
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (X) skrev 2017-08-22 15:09:12 följande:
    Har missat detta, vilka media rapporterar detta?
    Jag såg det på nyheterna igår. Tror att det var Rapport.
Svar på tråden 106-åring ska utvisas till Afghanistan