• A n onym

    Ovitrelle - kvar i kroppen?

    Hur länge har ni fått positivt resultat på graviditetstest av Ovitrelle? Jag tog sprutan för 10 dagar sedan och har ett ganska starkt streck på testet, känns orimligt både att sprutan ger ett sådant resultat(kollade förra månaden också och då var det svagare denna tidpunkten) men samtidigt att plussa på äl+8? Det känns lite tidigt, eller? Jag veeet att det är tidigt att testa och att man ska vänta, men nu har jag diagnos otålig.

  • Svar på tråden Ovitrelle - kvar i kroppen?
  • Snuttis2

    Testade aldrig före rek. Testdag vid mina behandlingar så egen erfarenhet av tidigt pluss har jag inte men det står ju på bruksanvisningen att otrivelle kan ge positivt svar upp till 10 dagar vilket är en av anledningarna till att man inte rek att kolla för tidigt !!!

  • A n onym
    Snuttis2 skrev 2017-08-29 18:32:01 följande:

    Testade aldrig före rek. Testdag vid mina behandlingar så egen erfarenhet av tidigt pluss har jag inte men det står ju på bruksanvisningen att otrivelle kan ge positivt svar upp till 10 dagar vilket är en av anledningarna till att man inte rek att kolla för tidigt !!!


    Haha nej jag vet, men förra månaden testade jag för att se när sprutan var ute, då var den mycket svagare redan 7 dagar efter. Antar att jag måste vänta :)
  • Anonym (T)

    Jag testade inte innan 9 dagar efter ovitrellen men då var det redan negativt i alla fall. 

  • Mjbo

    I våras började jag testa på ruvardag 4 (tidigt jag vet),alltså 6 dagar efter sprutan.. feting minus.... ruvardag 5 minus.. Sen på dag 6 och alla dagar fram till testdag ett stort plus (alltså var jag gravid, inte pga sprutan eftersom ja fick minus innan)


    Min tanke när jag började testa tidigt var just av den anledningen, jag ville kolla så sprutan va ute ur kroppen, jag ville först få minus för att sen få plus. Kändes mycket säkrare då :) Nu fick jag tyvärr ma i v 11.. men på söndag får jag tillbaka en 5dagars vi har i frysen sen sist <3

Svar på tråden Ovitrelle - kvar i kroppen?