• Barbrokarlsson

    Trött morsa

    Måste bara få gnälla av mig någonstans angående det här med att vara förälder. Alltså, hur djävligt kan man må? Känns som jag befunnit mig i ett svart hål enda sen jag fick mitt första barn. Det är fan barnskrik dygnet om. Man kan inte ta med ungarna någonstans utan att det blir kalabalik. Mannen min och jag bråkar jämt, eller i alla fall är sura på varandra. Jag är trött och orkeslös jämt. Det är stress från alla möjliga hörn, ungar som ska bli blöjfria, ungar som inte går upp tillräckligt i vikt, ungar som springer ifrån bordet eller inte vill ha mat, extramåltider som lagas, tjat gnat... Jag vill bara börja gråta så fort jag är ensam och allt blir tyst för då först kommer känslorna i kapp mig. Snälla säg att ni känner igen er!

  • Svar på tråden Trött morsa
  • Happy87

    Känner inte igen mig nån stanns tyvärrr, har 2 barn, en nyfödd och en 3åring, du o din man kanske ska sätta ner er och prata när baren sover, kanske kan dela på ansvaret lite om du känner att du är sönder steessad, kanske ta en dag för dig själv, lär inte blir bättre om du fortsätter så

  • legomum
    Gabriella 009 skrev 2017-08-31 06:54:24 följande:

    Varför skaffar alla så många barn  ??? Har Ni inte tid, råd, plats ork, ta det lite lungtNalle


    Den dag du behöver lite stöttning hoppas jag ingen sparkar på dig istället.
    Du borde skämmas
  • Kurlie

    Ibland känner jag så. Efter en lång dag av skrik, bråk mellan barnen, gnäll och allmänt hög ljudnivå. Mest efter långa perioder av tidiga mornar, om bebisen sovit dåligt och om något barn haft en intensiv period av utbrott eller allmänt dåligt humör.

    Är föräldraledig så allt blir mer intensivt när jag i princip bara umgås med barn mån-fre och inte får vara så mycket jag, utan mest mamma. Exakt så känns det i de där ögonblicken men de går över. Är mannen hemma eller vi haft bra dagar känner jag inte alls så. Allt är liksom övergående, både det bra och det dåliga.

  • Gabriella 009
    legomum skrev 2017-09-02 13:48:07 följande:
    Den dag du behöver lite stöttning hoppas jag ingen sparkar på dig istället.
    Du borde skämmas
    Har haft mitt, hade nog ovanligt snälla barn
  • legomum
    Gabriella 009 skrev 2017-09-19 11:43:38 följande:
    Har haft mitt, hade nog ovanligt snälla barn
    Den dag du behöver stöd (valfritt från vilken del i ditt liv du vill) hoppas jag du får stöd istället för att någon trycker ner dig.

    Går poängen fram nu?
Svar på tråden Trött morsa