• Frallanz

    Gravid efter p-stav?

    Hej! 

    Ni som skaffat barn efter p-stav - hur snabbt efter uttag blev ni gravida?

  • Svar på tråden Gravid efter p-stav?
  • Snowflingan

    Tror det är väldigt individuellt. Jag tog ut min i november och har aktivt försökt i två månader men inget har hänt. Vi har kört oskyddat sen jag tog ut den fast vi höll inte koll på äl och sånt.

    Men en vän till mig blev gravid månaden efter hon tog ut sin p-stav

  • Frallanz
    Snowflingan skrev 2017-09-01 10:41:28 följande:

    Tror det är väldigt individuellt. Jag tog ut min i november och har aktivt försökt i två månader men inget har hänt. Vi har kört oskyddat sen jag tog ut den fast vi höll inte koll på äl och sånt.

    Men en vän till mig blev gravid månaden efter hon tog ut sin p-stav


    Ja, jag förstår att det är individuellt Glad lite därför jag blev nyfiken på hur det blev för andra som har skaffat barn efter p-stav. Har läst att det tagit 1 månad för någon, och 1 år för någon annan. Man hoppas ju på att det ska gå lika smidigt denna gång som med Ettan.  Har ni barn sen innan?
  • linb01

    Jag blev gravid direkt efter att jag tog ut min. Samma dag om man ska tro på vad barnmorskan sa..

  • Frallanz
    linb01 skrev 2017-09-01 14:13:54 följande:

    Jag blev gravid direkt efter att jag tog ut min. Samma dag om man ska tro på vad barnmorskan sa..


    Men oj! Det gick verkligen snabbt då kan man säga ???? jag har haft molvärk hela dagen idag som jag brukade ha vid ägglossning innan p-stav. Men tänker att det inte kan bli ägglossning såhär snabbt väl? Men kanske då.. märks väl om det blir plus om nån vecka då :p
  • linb01
    Frallanz skrev 2017-09-01 20:28:56 följande:

    Men oj! Det gick verkligen snabbt då kan man säga ???? jag har haft molvärk hela dagen idag som jag brukade ha vid ägglossning innan p-stav. Men tänker att det inte kan bli ägglossning såhär snabbt väl? Men kanske då.. märks väl om det blir plus om nån vecka då :p


    Haha ja det hade jag inte räknat med.. men min bm sa att man kan ha ägglossning trots p-stav.. så jo, det är nog möjligt!

    Lycka till!
  • Frallanz
    linb01 skrev 2017-09-01 20:42:09 följande:
    Haha ja det hade jag inte räknat med.. men min bm sa att man kan ha ägglossning trots p-stav.. så jo, det är nog möjligt!

    Lycka till!
    Jasså? Vad olika, min bm som satte i denna sa att ägglossningen uteblir. Även om jag är medveten om att där inte finns något skydd som är direkt idiotsäkert liksom :D
  • Frallanz
    student2013 skrev 2017-09-01 21:27:34 följande:

    2 månader efter uttag då vi inte sköte annat skydd just den månaden.. är i 16+0 nu :)


    Men vad roligt att det gick snabbt ???? grattis! Är det ditt första?
  • Belliiz

    Tog ut min p-stav den 1 Juni och plussade nyss den 30 Augusti. Två aktiva försök med äl-tester, åt folsyra och järntabletter, testade nu sist fertilitetsglidmedel Conceive plus och plussade :D Lycka till!

  • Frallanz
    Belliiz skrev 2017-09-02 00:29:59 följande:

    Tog ut min p-stav den 1 Juni och plussade nyss den 30 Augusti. Två aktiva försök med äl-tester, åt folsyra och järntabletter, testade nu sist fertilitetsglidmedel Conceive plus och plussade :D Lycka till!


    Men GRATTIS! Vad roligt är det ditt första barn?
Svar på tråden Gravid efter p-stav?