• KSG81

    När man använder barnen som brickor..

    Jag är nog knappast ensam om detta. Skulle vilja höra hur ni andra fäder hanterat en bitter mamma, och gärna lite input från andra mammor för att få ett kvinnligt perspektiv på det hela. Hur löste det sig för er, krävdes det en ny partner, vad? 
    Jag har fruktlöst sedan slutet av 2016 försökt få till ett samarbete oss emellan kring barnen, där vi lägger våra issues från vår kvaddade relation åt sidan och jobbar som ett team ang. barnen på ett respektfullt sätt. Har inte velat gå till familjerätten då enligt mig så är det ett stort misslyckande och jag tycker att vi ska vara bättre än så, men jag har insett att det är totalt omöjligt idag och överväger att gå dit och inte som ett team längre, utan själv för att sätta stopp för psykningarna.
    Hon vill inte gå dit öht för de kommer med största sannolikhet ifrågasätta hennes beteende, men hotar med FR när hon inte får som hon vill varpå jag numera instämmer, låt oss gå dit! (synar bluffen) och då tar hon två steg tillbaka och "gör som jag vill" heter det, till en kostnad av att jag är manipulativ, vidrig och en egoist som bara tänker på mig själv. 
    Nu har hon börjat baktala mig inför barnen, "pappa är lat", "Han är ingen bra pappa"  vilket hon nekar och påstår att barnet ljuger, när hon under relationen systematiskt inte drog sig för att påpeka dessa saker (och en väldans massa annat) inför barnen, så varför inte bakom min rygg? Det finns inget intresse att reda ut detta heller utan blir ett "lägg av".