• jennie08

    Fler som känner som jag?

    Trullis82 skrev 2017-09-24 11:06:33 följande:

    Bruna flytningar blandat med blod ibland... då e man inte så sugen på mys. Fast det egentligen e det enda man vill hela tiden...

    Men mitt i allt måste jag bara få näma att min man är helt fantastisk. Han ser inga konstigheter i allt utan han tycker vi allt kan fortsätta försöka ändå trots flytnigarna..... Hur många karlar vill det???

    Självklart ger vi inte upp. O humöret är väl upp o ner. Ena dagen ledsen o det finns inget stopp på tårarna o nästa dag världens gladaste o tänker....nu kör vi...

    Säger som du jennie08 jag har 2 flickor 7+13 år o då räckte fet med att mannen tog av sig kalsongerna så jag hade cäl räknat med det samma denna gång. Men blev inte riktigt så...

    Men vi kämpar på... O jag med mina hjärnspöken

    Hur går det för dig då Tokigsnart?


    Men kan man inte ha äl trots flytningar? Jag förstår att du inte har det när du blöder såsom vid mens men blodblandade flytningar? Ja jag vet ju inte utan spånar lite bara :) Tror att ert mys snart kommer ge utdelning ;) Svårt bara att veta när när kroppen är ur balans.

    Här flyter allt på som vanligt. Ingen äl på gång här inte. Ska inte enligt appen ha det förrän på torsdag så jag kör på med äl-stickorna för att inte missa något. Håller med om att humöret går upp och ner. Kan ibland tycka att det är lite skönt och lugnt den här perioden mellan mens och äl. Då är det inte så mycket att analysera, om äl kommer som den ska vill säga.

    Jag har iaf förberett mannen på att den här veckan blir det nog åka av. Haha - inget han har emot :-P

    Annars har vi haft en lugn och skön helg. Eftersom det har varit lidingöloppet så har alla barnens aktiviteter varit inställda. Haha - superskönt. Hur har ni haft det?

    Kram
  • jennie08
    Trullis82 skrev 2017-09-25 00:01:12 följande:

    Jo, jag har fått till mig att man kan ha både flytningar o blödningar vid ägglossning. Men kanske inte så mycket som jag haft.

    Nu har det väl lugnat sig lite men kommer o går.

    Som sagt svårt att veta när det e ägglossning då kroppen e lite upp o ner just nu...

    Gott att komma iväg lite Tokigsnart.... man behöver verkligen det för att ladda batterierna.

    Hihi, ja du jennie08 det där med nys brukar dom inte banga på

    Tack för alla svar man får ifrån er. Det är lugnande

    Ha det gott ni o lyckat till med tillverkningen


    Jag har hört att det kan ta 12-18 månader för kroppen att bli helt normal men från när? Hur räknar efter att ha tagit p-spruta? 

    Jag använde ett ägglossningstest nyss och man kan ana en stegring så om några dagar är det nog dags. Har även börjat få lite flytningar efter några torra dagar efter mensen. Så jag hoppas att kroppen är i balans. Tänkte ju även börja med Progesterall efter att jag fått äl. Vet inte om det hjälper men jag tänker att det är värt att pröva. 

    Tokigsnart, när har du bim?

    Ha en fin måndag :)
  • jennie08
    Trullis82 skrev 2017-09-25 12:07:30 följande:

    man räknar från sista sprutan man tagit. 18 mån är väldigt ovanligt. Man brukar säga att ägglossningen ska ha kommit igång efter 8 månader upp till 12.

    Jag tog sista sprutan 27/10

    Igår fanns det inga blödningar på hela dagen, bara flytningar.

    Så passade på och hade lite mys.... Men så idag är det tillbaka med blödningar

    Så någon ägglossning kommer det ju inte hinna med i mellan alla blödningar


    Hmm, låter jobbigt med blödningar hela tiden. Hoppas det avtar nu snart. Hur mår du annars?

    Tokigsnart, hur mår du?

    Jag har tagit ägglossningstest som börjar bli starkt. Skulle tippa på äl imorgon eller på torsdag. Ska testa imorgon på fm igen. Men jag och mannen myser på. Det är lite jobbigt att jag alltid får lite sjukdomskänsla när jag har äl. Skulle helst bara krypa ner under täcket och vakna om 3 dagar ;)

    Dagens äl-test.

  • jennie08
    Trullis82 skrev 2017-09-26 20:21:18 följande:

    Ja du...jag är ju ganska trött typ hela tiden. Som jag skrev i tidigare meddelande var det ju uppehåll på blödningarna sedan förrgår och då hade vi lite mys.

    Sedan har blödningarna hållit sig borta faktiskt, peppar peppar...

    Och idag fick jag vrål ont i nedre delen av magen och i snippan. så vek mig dubbelt en stund. Flera hugg på kort tid så jag sprang på toaletten för jag var väldigt säker på att mina blödningar var tillbaka men icke.

    Så någonstans hoppas man ju ändå att det kanske blev en befruktning... man lever ju på hoppet trots allt

    Men du jennie08 det där ägglossningstestet var det skarpaste jag sett....  kan det bli ännu skarpare? är testet taget på kvällen el morgon urin?

    Förlåt för en känslig fråga nu och svaret är ju självklart frivilligt..... men hur ofta har du och din man samlag när du ser ett sådant resultat på stickan?? 

    Har ett inbokat möte med mvc sköterskan den 9/10. Har så många frågor som jag behöver få svar på.


    Fråga på bara :) Vi hade sex imorse och jag hoppas vi får till det en gång till ikväll. Men jag hoppas på ett lika starkt streck som kontrollstrecket imorgon. Det där är taget mellan kl 10-11 på fm. Vet inte varför men jag brukar få starkare på fm än på morgonen.

    Spännande med hugg och flytningar. Haha, jag har äl-flytningar nu. Känner igen de väl. Skönt att få prata med en barnmorska så du kan ställa frågor :)
    Tokigsnart skrev 2017-09-26 20:54:47 följande:

    Hej påer!

    Asså det var galet starkt.. så nu får ni mysa på hihi

    Hur mås det annars då?

    Åå vad skönt för dig Trullis82 att blödningarna är över

    Låter lite som äl även hos dig, och man brukar har slemmiga flytningnar vid äl :)

    Själv så känner jag inget speciellt

    Förutom för en liten stund sen, hade en flytning som var helt genomskinlig och ljusrosa, sen efter det så fick jag lite små smärta på vänster sida..

    kanske en nidblödning? (Vågar inte hoppas på något)

    Sen har jag fått väldigt mycket finnar lite överallt


    Åhhhh det låter ju som att det är något på gång oooh vad spännande. Haha

    Tycker verkligen att det låter som en nid-blödning. Brukar du få finnar innan mens? Det är ju ett tag kvar till Bim.
  • jennie08
    Trullis82 skrev 2017-09-26 21:31:45 följande:

    Nu har jag även halsbränna. Vilket jag hade under sista graviditeten. Har det aldrig annars


    Men alltså, tänk om det tagit sig någonstans där mellan alla blödningar. Man vet ju aldrig. Svårt att räkna ut Bim men om ingen mens har kommit inom några veckor så är det ju mycket lovande. Annars är det väl bara att fortsätta mysa med mannen. Någongång kommer ju ägglossningen komma igång :)
    Tokigsnart skrev 2017-09-26 21:35:08 följande:

    Spännande hoppas verkligen ni får ett plus denna månad :)

    Jag brukar få någon enstaka men nu e det överallt och mycket...


    När jag blev gravid i januari så fick jag också massor av finnar. Men inga andra symtom förrän typ någon dag innan Bim. Då började brösten ömma lite och magen började mola.

    Åh vad jag håller tummarna för alla oss 3 :)
  • jennie08
    Trullis82 skrev 2017-09-27 11:12:08 följande:

    Samma här...... Känner att det är dax får oss alla nu...

    Jag har ju lite svårt att testa när ägglossningen är med tanke på blödningarna som kommer o går. Men nu har det inte varit på ett par dagar.....

    Så vi kör på trots allt. Får väl bli varannan dag så kanske man dricker in någon av de fertila dagarna

    Mys på nu mina vänner för det ska vi?


    Här myser vi på. Tog ett till test idag men jag tror inte det riktigt är dags än. Får nog helt positivt imorgon. Får se om mannen står ut att mysa några gånger till den här veckan. Haha :)

  • jennie08
    Tokigsnart skrev 2017-09-28 08:40:04 följande:

    Godmorgon Tjejer!

    Hur mår ni?

    Hur går det med äl Jennie08?

    Och hur går det med flytningar Trullis82?

    Själv så känns allt som vanligt typ, men samtidigt så vågar jag inte känna efter utan försöker bara intala mig själv på att det inte är något, vill inte bli så besviken som sist..

    Men frågan e bara när jag ska räkna ut min kommande mens?

    Enligt app skulle jag ju ha äl den 24/9 men gjorde ju cb test som var en glad gubbe på morgonen den 21/9 och samma kväll hade kände jag av äl

    Så enligt app med äl den 24/9 så ska bim vara 9/10

    Och enligt äl den 21/9 så bim 6/10


    Hej hej,

    Jag hade räknat efter ägglossningsstickan, alltså 6/10. Sen vet man ju aldrig exakt när ägget släpper men skulle ändå räkna med 21/9 som ägglossningsdag.

    Idag mår jag sådär. Är hemma nu med en febrig och förkyld liten tjej och jag tror att jag har fått urinvägsinfektion för jag känner mig kissnödig hela tiden och det känns obehagligt i underlivet.

    Men vi har myst på och idag var ägglossningsstickan svagare igen och jag fick rejält ont över vänster äggstock igår kväll som jag brukar få vid ägglossning. Jag hoppas det räcker med vårt mys igår och dagarna innan för jag tror inte vi kommer få till det idag med sjuka barn och min UVI. Hehe. Hade gärna myst idag också men men.

    Man kan inte få allt :)
  • jennie08

    Nu är jag lite orolig. Träffade en läkare och fick selexid utskrivet pga en rejäl urinvägsinfektion. Jag förklarade för läkaren att vi försöker bli gravida och han sa att selexid är ok att ta om man är gravid eller försöker bli. Men jag är ändå skitorolig. Känns inte bra att ta antibiotika dagen efter att man fått ägglossning. Blir skitnojjig nu men samtidigt står jag inte ut med urinvägsinfektionen. Blir galen.

    Men tänk om jag förstör möjligheten till att bli gravid nu pga av det här. :(

  • jennie08
    Trullis82 skrev 2017-09-28 13:59:44 följande:

    Här står det ju att du kan använda vid graviditet. Men om du tror att du är gravid el planerar att bli gravid ska du rådfråga så det för mig skulle vara ett sisådär svar.

    Graviditet

    Selexid kan användas under graviditet om din läkare bedömer att det är nödvändigt. Om du är gravid, tror att du kan vara gravid eller planerar skaffa barn, rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du använder detta läkemedel

    Men å andra sidan måste ju Uvi bort så finns kanske inte mycket att välja på.

    Lycka till o en massa krya på er kramar


    Ja, kollade texten som låg i frp och där står det faktiskt att man kan ta dem när man är gravid och planerar barn. Men jag blir nojjig ändå. Men jag får sluta tänka så helt enkelt. Jag måste få bukt på UVI:n.

    Hur mår du annars, läste att du slutat blöda. Hur är det med symtomen?

    Tokigsnart, hur mår du?
  • jennie08
    Trullis82 skrev 2017-09-29 07:32:55 följande:

    Ja det e jätte skönt att det slutat blöda. Har varit så himla trött o matt.

    Nu har det inte kommit blod på 6 dagar så det känns skönt. Men man vet ju inte heller när nästa mens kommer.

    Ena blödningen är 3 dagar o den andra blödningen sitter i 3 veckor.

    Ang ägglossningstest e inget taget ännu. Väntar på att det ska bli några flytningar. Just nu väldigt torrt.

    Jag har jobbat endel denna vecka oxå så varit trött o ingen ork.

    Jobbar hela helgen med men tänkte testa ikväll. Enl appen ska jag ha ägglossning 6/10. Men börjar i tid o testa så jag inte missar.

    Här fortfarande spänningar i snippan o en fruktansvärd halsbränna. Jag hoppas så på det du skrev jennoe08....tänk om det tagit sig någonstans mellan blödningarna.....

    Tokigsnart- det låter lovande. Kanske är det något pågång

    Vi hörs säkert under helgen men trevlig helg på er


    Alltså veckorna går så snabbt, redan fredag. Skönt!

    Vad bra att du inte haft något blod de senaste 6 dagarna. Då är ju kroppen på väg att som den ska :) Och om du inte får någon mer mens så borde du ju kunna testa med gravtest snart? Eller iaf inom 2 veckor?

    Jag fick lite blodblandade flytningar dagen efter ägglossning, brukar ni ha det? Jag har för mig att jag läst någonstans att det är normalt så jag tänker inte oroa mig för det också haha :-P

    Jag mår bättre idag iaf så antibiotikan har gjort sitt. Fortsätter hela kuren så jag inte får tillbaka uvi:n. Hat bestämt mig för att inte oroa mig för det. Inget jag kan göra något år iaf.

    Och imorgon ska jag börja med ProgesterAll. Spännande.

    Tokigsnart, åh vad jag håller tummarna för ett plus :) Även om det är lättare att försöka ställa in sig på negativt så blir jag ändå alltid så besviken. Hehe - jag har för dåliga nerver Haha.

    Först tyckte jag att det kändes så långt till den 6:e oktober sen insåg jag att det är ju om en vecka. Jättesnart ju. Oiii

    Ha en fin fredag, kram på er
Svar på tråden Fler som känner som jag?