• Elinmel2

    Spyr upp allt jag dricker och äter????

    Hej, jag spyr upp exakt allt jag äter/dricker och jag spydde blod i förrgår har haft sjukt mycket kramper på höger sida av magen högt upp och jag börjar känna mig jättekonstig någon som har tips på hur man kan göra?

  • Svar på tråden Spyr upp allt jag dricker och äter????
  • WiJu

    Om du har ont och kräks blod får du ringa 112 om du inte kan ta dig till akuten.

  • enanna

    Om du kräks riktigt lite rött blod (typ en tesked) behöver det inte vara farligt, en vanlig magsjuka kan göra det. Har du ingen vuxen där?

  • enanna
    Elinmel2 skrev 2017-09-07 16:11:14 följande:

    Jo men hon verkar inte inte vilja åka in


    Handlar det om en vanlig men kraftig magsjuka med lite blod i kräkningarna är det inom ramarna för vad som kan kallas normalt. Har du diarré också? Hur ser uppkastningarna ut?
  • a no nym

    Har du någon kompis vars förälder du har god kontakt med som du kan ringa ? Eller ring 1177 och fråga vad de tycker du ska göra. 

  • Ellie
    Elinmel2 skrev 2017-09-07 16:25:34 följande:
    Men jag är säker på att det inte är magsjuka
    Hur vet du det? Vad tror du att det är? Kan du vara gravid? Vad säger din förälder?
  • Hellishen

    Om du inte har diarré utan bara spyr kan det vara tarmvred, allvarligt och måste opereras! Skulle också kunna vara blindtarmen. Ta dig till akuten eller ring 1177 och rådfråga dem, de kan säga vad du ska göra.

    Ring!

  • Feminina

    Du bör undersökas så åk in. Med tanke på symptomen du nämner så kan det röra sig om bukspottskörtelinflammation (pankreatit) eller gallsten. Symtomen stämmer rätt bra in, men av gallsten tror jag inte att man kräks blod. 
    Oavsett vad det rör sig om så är det bra att kolla upp sådana symptom.

  • tobbe01
    Elinmel2 skrev 2017-09-07 15:09:09 följande:

    Hej, jag spyr upp exakt allt jag äter/dricker och jag spydde blod i förrgår har haft sjukt mycket kramper på höger sida av magen högt upp och jag börjar känna mig jättekonstig någon som har tips på hur man kan göra?


    FÖRST ropar man på mamma eller pappa.......och om de inte är hemma så ringer man 112 och ber om hjälp ELLER så ringer man mormor/farmor/faster/moster eller annan släkting. Har man ingen släkt ringer man en kompis.
Svar på tråden Spyr upp allt jag dricker och äter????