• Malva2015

    sluta nattamma

    Hur många nätter tog det för er som slutade nattamma tvärt?

    Min dotter är 10 mån och jag har just överlevt första natten.
    Sista amningen 21.30 och nästa blev 05.30

  • Svar på tråden sluta nattamma
  • Erizajo

    Men du har ju inte slutat? Jag slutade tvärt och sonen skrek massor natt 1, lite 2 natten sen var det lugnt.

  • Linnis92

    Jag gav sista målet vid 22 och sen fick hen inte äta förens klockan 06 nästa gång. Det tog 2 nätter sen var striden förbi och barnet nöjde sig med vatten istället :) barnet var då 7 månader

  • Malva2015
    Linnis92 skrev 2017-09-09 13:08:24 följande:

    Jag gav sista målet vid 22 och sen fick hen inte äta förens klockan 06 nästa gång. Det tog 2 nätter sen var striden förbi och barnet nöjde sig med vatten istället :) barnet var då 7 månader


    Skönt!! Hoppas det går lika fort här.
    Dragit ut på detta såå länge! Äntligen har jag tagit första steget.
  • Malva2015
    Jag är bara jag skrev 2017-09-09 16:46:34 följande:

    Kör med välling istället. Och ja, jag vet att rekommendationen är vatten, men jag orkar inte skriken!


    Jag kör nada. Hon vägrar flaska och blir svinarg när jag erbjuder vatten i pip.

    Visst är det ok att ändå amma på morgonkvisten och typ vid 22? Vet att många gör så, även jag nu, men borde inte det förvirra??
  • Jag är bara jag

    Jag har gått från 4 ggr per dag till 1 en gång per dag på mindre än en vecka, men min räddning är ju flaskan. Dom klarar ju en hel natt utan mat egentligen och vi är på god väg dit. Blir ca 6-7 timmar utan mat nu. Amma 1-2 ggr per dag gör ju vissa över ett år så det blir nog inte förvirrat utan det beror nog mer på en själv hur man vill lägga upp amningen och när man vill sluta.

  • Malva2015

    Andra natten avklarad!!
    Jag är så jäkla glad!! Ammade kl 23 sedan satte jag på mig bh och linne.
    Tre gånger vakna hon och ville ammas men jag klappade lite på henne, satte i nappen och hon somnade om på 2 min.

    Kl 07 vaknade vi för dagen och då erbjöd jag bröstet men då skratta hon bara åt mig!!! Wtf?! Helt plötsligt VILL hon inte ha bröstet men åt en enorm frukost! Underbart!!

Svar på tråden sluta nattamma