• Cookieh

    Tar treåringen skada av min nuvarande graviditet?

    Snälla säg att min treåring inte tar skada av eller kommer att vänja sig vid att sitta mycket vid tv:n under min nuvarande graviditet ????

    Jag är gravid i v 6 och mår redan pissilla (det gjorde jag med treåringen också). Min partner jobbar skift och är därför borta varannan helg och flera kvällar i veckan. Jag kämpar med att ens få i mig själv mat. Måste ofta sitta och pilla med telefonen för att distrahera mig själv från illamåendet så att jag lyckas få i mig någon slags näring (mår mer illa om jag inte äter, vilket innebär att jag måste äta lite men ofta hela tiden). Treåringen är van vid att ha min fulla uppmärksamhet men nu får hen alltså istället sitta mycket vid tv:n. Det känns som att jag skadar vår relation också genom att sätta telefonen före hen. Antar att det kommer att vara så här tills illamåendet blir bättre, dvs om sådär 2 månader, förhoppningsvis. Kommer jag att ha pajat min och treåringens anknytning vid det laget?

  • Svar på tråden Tar treåringen skada av min nuvarande graviditet?
  • Långbenopluto

    Jisses.... inte undra på att barnen blir söndercurlade idag......

    Tror du på allvar att ni får en dålig relation pga det du har beskrivit??

  • ninjamamman

    Alltså anknytningen är ju något man fixar när barnet är litet, nyfödd oftast. Inget man pajjar för att man helt plötsligt inte ger ungen full uppmärksamhet. Försök slappna av lite.

  • Carambolan

    Det skadar nog inte att treåringen vänjer sig vid att inte ha din fulla uppmärksamhet, eftersom du snart kommer att ha en bebis som också behöver den.

  • Annelie 76
    Carambolan skrev 2017-09-10 20:41:37 följande:

    Det skadar nog inte att treåringen vänjer sig vid att inte ha din fulla uppmärksamhet, eftersom du snart kommer att ha en bebis som också behöver den.


    Exakt. Från och med nu och för all framtid kommer din förstfödda att få max 50% uppmärksamhet. Skaffar du ett barn till sjunker det till 33%. Lika bra att treåringen vänjer sig.
Svar på tråden Tar treåringen skada av min nuvarande graviditet?