• Anonym (Ssk)

    Fler sjuksköterskor som hamnat fel och vill jobba med annat?!?!

    Hej,

    Jag har jobbat som sjuksköterska i drygt 2 år. Både på avdelning och mottagning. Känner mer och mer att jag inte trivs. På de flesta jobb är det dessutom underbemannat vilket medför både ångest och stress.

    Känner mer att jag vill jobba med friskvård, förebygga ohälsa. Vet bara inte riktigt hur. Bort från sjukvården och mer mot friskvård..

    Känner dock inte att företags- eller distriktsjuksköterska är min grej heller...

    Någon mer som känner att sjuksköterska inte riktigt var det du ville jobba som...?

  • Svar på tråden Fler sjuksköterskor som hamnat fel och vill jobba med annat?!?!
  • Anonym (z)

    Barnmorska! Då jobbar man med mestadels friska. Du kan jobba med gravida, med unga, med födande, med klimakteriedamer. :) 

  • Anonym (Ssk)
    Anonym (z) skrev 2017-09-11 21:17:33 följande:

    Barnmorska! Då jobbar man med mestadels friska. Du kan jobba med gravida, med unga, med födande, med klimakteriedamer. :) 


    Ville det förut, på förlossning. Men såsom förlossningen ser ut just nu så vill jag inte det. Och för att jobba på typ mödravårdscentral så känns det som att jag vill ha erfarenhet av förlossningar också...
  • sobrio88

    Är inte ssk än (ska börja plugga nästa höst ) men spontant tänkte jag bvc-sköterska eller skolsköterska?

  • Anonym (z)
    Anonym (Ssk) skrev 2017-09-11 22:02:36 följande:
    Ville det förut, på förlossning. Men såsom förlossningen ser ut just nu så vill jag inte det. Och för att jobba på typ mödravårdscentral så känns det som att jag vill ha erfarenhet av förlossningar också...
    Men det får du ju som student. Många börjar på mvc direkt.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (z) skrev 2017-09-13 21:10:09 följande:
    Men det får du ju som student. Många börjar på mvc direkt.
    Jasså? Ja...känns mest som att jag skulle vilja jobba några år på förlossning först...
    Är du ssk??
  • Anonym (z)
    Anonym (Ssk) skrev 2017-09-13 23:21:30 följande:
    Jasså? Ja...känns mest som att jag skulle vilja jobba några år på förlossning först...
    Är du ssk??
    Ja, och bm! Det är synd att bm bara ska förknippas med förlossning när yrket är så brett! :)
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (z) skrev 2017-09-14 12:54:11 följande:
    Ja, och bm! Det är synd att bm bara ska förknippas med förlossning när yrket är så brett! :)
    Och du känner inte att "man bör" jobbat på förlossningen några år innan man jobbar på mvc eller ungdomsmottagning?
  • Anonym (z)
    Anonym (Ssk) skrev 2017-09-14 21:08:20 följande:
    Och du känner inte att "man bör" jobbat på förlossningen några år innan man jobbar på mvc eller ungdomsmottagning?
    Varför skulle man? BMM är ett helt annat jobb, man har helt olika arbetsuppgifter. Frågor om förlossning kan man ta från sin utbildning samt höra med kollegor. Många år på mottagning är man ändå inte uppdaterad om förlossning.
  • annkann

    Hej
    Var bor du ?Vi behöver en sjuksköterska till en privat läkarmottagning i Eskilstuna.
    Anna Kann

Svar på tråden Fler sjuksköterskor som hamnat fel och vill jobba med annat?!?!