• Anonym (Kattis)

    Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

    Kan inte sluta gråta. Känner mig helt knäckt.

    För ungefär tre månader sedan så träffade jag en man från en nätdejtingsajt. Vi är båda runt 28 år, och vi klickade väldigt bra med varandra. Han var snäll, generös, omtänksam, lyhörd, välutbildad och i mina ögon, väldigt snygg. Han sa också att han tyckte om mig jättemycket och behandlade mig med en oerhörd respekt. Jag svävade på moln. Vi tog det lugnt i början, men efter några dejter så började det hetta till på riktigt. Vi låg med varandra väldigt ofta och kunde inte vara ifrån varandra. Det var passionerat, rått och det absolut bästa sex jag haft någonsin. Det var helt fantastiskt. Jag hade aldrig känt så innan för någon tidigare. Jag berättade för mina vänner om honom och livet kändes som fulländat.

    Men en dag förstördes allt. Det visade sig att ett av mina tidigare KKs, som jag inte haft nån kontakt med sen två år, var vän med min dejt. De var tydligen ganska nära, och när min fd KK fick reda på att hans vän dejtade mig, så berättade han allt om mitt förflutna för honom. Att jag levt ett vilt liv med mycket fester. Att jag haft många sexpartners. Att jag är en lössläppt tjej som man inte ska satsa på. När jag sedan träffade min dejt, så frågade han mig om det var sant, det han hade hört. Och då svarade jag ja, eftersom jag inte tänkte ljuga. Det svaret gillade han inte, det märktes på honom. Han hörde inte av sig på flera dagar. Men till slut så hörde han av sig och ville ta en fika. Då berättade han för mig att han inte längre ville träffa mig och att vi borde gå skilda vägar eftersom vi var för olika. Jag började gråta och sa att han inte skulle döma mig för saker som jag hade gjort innan jag träffat honom. Jag bad t.om om ursäkt, och sa att han skulle ta mig för den jag är nu! Men han höll bara om mig och sa att han inte klarade av detta och att jag förtjänade någon bättre än honom. En som klarade av detta mentalt. Och sedan gick han. Jag är helt förkrossad. Känner mig helt värdelös och billig som människa och jag ångrar allt jag gjort innan!

  • Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.
  • Anonym (dd)

    Jag gillar inte partiet där du kallas "lössläppt tjej som inte är värd att satsas på". Höll du med om det också? Isåfall är det inte konstigt han backar för då har du ju själv sagt att du inte är nåt att ha. Du ska inte acceptera att andra pratar om dig så.

    Har du vart på vilda partyn? Grattis! Hoppas du hade kul! Knullat mycket? Grattis! Hoppas du hade kul! Lössläppt? Vad fan betyder det? Är det ens ett ord? Inte värd att satsas på? Varför har nån du träffat enbart för sex ens en åsikt om det?! Ni träffades ju inte ens för att satsa på varandra, ni visste ju att ni bara hade sex. Du ville ju inte satsa på honom heller. Varför klagar han?

    Vad gäller din dejt så kan jag till viss del förstå om man skyggar för tidigare vilt leverne men kan han vara polare med din gamla kk (som varit på samma fester?) så borde han kanske inte heller vara så chockad. Kanske är problemet att han inte känner nån större respekt för din gamla kk och undrar varför du var med honom? Men han var ju bara ett kk.

    Då var då, nu är nu. Det låter som nåt du gjorde förr och inte riktigt är den du är idag? Hur känner du själv inför det du gjorde då? Ångrar du mycket av det du gjort? Hade du kul? Var du destruktiv? Oavsett vad du gjort, hur du mått, varför du gjort vad du gjort så ska ingen påstå att du inte är värd att satsas på.

  • Anonym (Bagarn)

    Det är bara att beklaga men speciellt förvånansvärt är det inte.
    Jag skulle inte heller satsa på någon som legat runt en massa.
    Det är osmakligt.

    En sak om det hänt i en annan stad längre bort, då kanske kanske jag skulle klarat det. Men att möta en massa buksvågrar hela tiden? Nej tack.

  • Anonym (Al)

    Låter inte som en kille att satsa på. Gå vidare.

  • smulpaj01

    Personligen skulle jag inte ha något problem att dejta någon med ditt förflutna (men omvänt då eftersom jag är kvinna och dejtar män).
    Det som däremot vore en dealbreaker för mig är om dejten haft ett kk förhållande med nån av mina vänner. Det hade jag inte gillat/klarat av alls.
    Gå vidare ts, lycka till!

    Tror absolut du är någon att satsa på men för rätt kille och det var nog inte denna tyvärr.

  • LP79

    Han hade rätt i en sak - du förtjänar bättre. Klarar killen att vara nära vän med sin killkompis som uppenbarligen inte har några problem att ha kk-relationer och "lössläppt" sex, då skall han inte döma dig för ditt sexliv. Ett sexliv du haft innan honom och som han faktiskt inte har att göra med. Kompisen är en idiot och kanske sa saker för han inte pallar träffa dig och då såg till att killen inte vill ha dig.

  • Anonym (badanka)
    LP79 skrev 2017-09-11 07:10:13 följande:

    Han hade rätt i en sak - du förtjänar bättre. Klarar killen att vara nära vän med sin killkompis som uppenbarligen inte har några problem att ha kk-relationer och "lössläppt" sex, då skall han inte döma dig för ditt sexliv. Ett sexliv du haft innan honom och som han faktiskt inte har att göra med. Kompisen är en idiot och kanske sa saker för han inte pallar träffa dig och då såg till att killen inte vill ha dig.


    Nu kan jag bara tala för mig själv här, men jag har då i alla fall högre krav på en livspartner än på nån polare. Säger inte att TS förtjänade det, men att jämfora sin partner med en kompis är inte speciellt relevant i mina ögon.

    TS, du får bara acceptera läget. Du har inte gjort något fel som levt som du gjort, men det är inte heller så att alla måste acceptera det. Det är upp till var och en vad man känner sig bekväm med.
  • Anonym (J)

    Vilken tur att det kom fram så tidigt i alla fall.

    Det är inget fel på dig TS men den här killen passar inte dig.

    Du hittar någon annan.

  • Anonym (J)
    Anonym (Bagarn) skrev 2017-09-11 05:41:24 följande:

    Det är bara att beklaga men speciellt förvånansvärt är det inte.

    Jag skulle inte heller satsa på någon som legat runt en massa.

    Det är osmakligt.

    En sak om det hänt i en annan stad längre bort, då kanske kanske jag skulle klarat det. Men att möta en massa buksvågrar hela tiden? Nej tack.


    Hoppas du ställer samma krav på dig själv.

    Det är inget fel med att vilja ha en partner som har samma syn på sex och förhållanden bland annat , men hycklande män med dubbelmoral är bara vidriga.
  • Smecker

    Ledsen, men TS story låter som något som en konservativ, misogyn sexfientlig man skulle skriva i någon form av sedelärande syfte. Den är ganska klassisk i sitt framställande, likt ett klassiskt grekiskt drama, med en ung attraktiv kvinna med ett rikt och tillfyllest tidigare sexliv träffar på den välutbildade, snygge, rike, långe, välutrustade perfekte mannen som inleder den perfekta kärleksrelationen med det perfekta sexlivet, men som av någon slump får reda på att kvinnan inte är den okyssta jungfru han innerst inne drömmer om eftersom han är den perfekta Mannen(tm) och därför avslutar Den Perfekta Relationen med kvinnan och hennes leverne trots att han egentligen inte är ett dugg bättre. Detta får kvinnan att ångerfyllt förkasta hela sin tidigare tillvaro, oavsett hur tillfyllest det varit, för Han är ju Värd Det.

    Vad historierna däremot aldrig innehåller är kvinnan som sparkar ut den f.d. perfekte mannen med orden "Fuck you and the horse you rode in on", eller den perfekta mannen som rycker på axlarna och tycker att det är kul att han får nytta av hennes tidigare sexuella erfarenheter, eller den perfekte mannen som tycker den f.d. KKn är dum i huvudet som berättar ointressanta och irrelevanta saker, etc, osv, dvs saker som ligger bra mycket närmare verkligheten i dagens samhälle.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Jen)

    Gå vidare, den här killen var inte rätt för dig. Och du, du har levt ett härligt liv och ditt förflutna har till en viss del format dig till den du är idag. Var stolt över dig själv och låt ingen trycka ner dig.

Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.