• happysmileee

    Hemsk missfall

    Hejsan. Har nyss gått igenom en fruktansvärd missfall och känner mig väldigt ensam och hoppas nån har gått igenom samma sak som man kan prata med. Var gravid i v 8 men förra torsdagen 31/8 började jag stört blöda,det bara rann som om du kissade ner dig och fick aldrig stopp. Åkte akut in till sjukhuset och där såg dom ett foster men jag hade även en stor blödning i livmodern. Fick ligga kvar under natten för att stoppa blödningen. Dagen efter gjorde dom ett nytt UL och såg fortfarande ett foster och blödning. Men fick åka hem sen där på fredagen. Sen på lördagen började jag blöda men kunde kontrollera det så tänkte inte på det. Även söndagen blödde jag och hade smärta. Sen på måndagen fick jag en sån hemsk smärta som spred sig ända till ryggen. Efter nån timme kom det typ 6 ST stora klumpar som om du bajsa ner dig. Dagen efter fick jag komma in igen och bli genomsökt och då såg dom inget foster med hade fortfarande rester och blödning kvar. Dom ville göra cysotec behandling så fick första tabletten som skulle förbereda kroppen där på tisdagen. Sen dagen efter fick jag jätte ont och kom flera blodklumpar igen! .. suck.. men väl där på torsdagen började jag behandlingen och stans vad ont det gjorde.. blödde sjukt mkt och kom ut massa äckligt. Sen dagen efter trodde jag att allt var över. Låg i 3 dagar med en oändlig smärta som jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Ringde läkaren men sa bara ta Alvedon smärtan kan sitta i länge. Trodde nästan att jag skulle dö av smärta. Sen nu igår kom det en sjukt stor klump som kändes typ som brosk typ. Jätte äcklig var den.men nu är äntligen smärtan över och hoppas verkligen att allt är ute nu. Livrädd för att detta ska hända igen. Men så fort jag är helt återställd så klart att vi ska försöka igen. Ursäkta för lång tråd men ville berätta hur det var för mig och om det är nån mer som har haft det likadant och lika länge.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-09-11 17:29
    Glömde skriva att jag blöder typ ingenting idag. Men har ju blött väldigt mkt.men kanske kommer igång igen?

  • Svar på tråden Hemsk missfall
  • Ellydagny

    Hej! Vad tråkigt det som hänt! Jag var med om ett hemskt missfall förra året i augusti var i v9. Jag åkte aldrig upp men det höll på i 2 dygn, klarade smärtan för har starka mediciner mot mensvärkar som jag tog, men det var knappt att jag stod ut! Så du är inte ensam. Tyvärr har det fortfarande inte blivit någon ny graviditet, men vi ger aldrig upp! Ledsen är man till och från, men har precis börjat med clearblue ägglossningstest så nu hoppas man på nytt. Men tänk på att tiden läker faktiskt alla sår fast man inte tror det! Lycka till nu/ kramar

  • happysmileee

    Tack för ditt stöd och beklagar ditt missfall oxå:( ja det har varit och är fortfarande väldigt jobbigt psykisk:/ men som du säger man går vidare och tiden läker såren. Det som var så jobbigt att det höll på så länge. Man ville liksom bara släppa allt och gå vidare :/ får hoppas att vi båda snart blir gravida igen så vi kan få bli mammor.? Det tog sig på första försöket för mig så hoppas det går lika lätt denna gång. För vill så gärna bli mamma ?

  • Anonym (också)

    var också med om en missfall i v.7 och jag blödde fruktansvärt Blev gravid 3 månader senare vilket resulterade i en fin flicka. Har varit gravid 4 gånager,varav 3 fullgångna graviditeter och en missfall mellan 1an och 2an. Skickar styrkekramar och hoppas ni blir gravida inom kort

Svar på tråden Hemsk missfall