• Fröken92

    Vi som planerar barn september 2017!

    Hej! Jag och sambon ska börja försöka, vår första gång! Kopparspiralen ska ut imorgon och första ÄL är den 24-25 sep! Hoppad vi kan följas åt!

  • Svar på tråden Vi som planerar barn september 2017!
  • Semlan23
    Fröken92 skrev 2017-09-11 17:46:30 följande:

    Hej! Jag och sambon ska börja försöka, vår första gång! Kopparspiralen ska ut imorgon och första ÄL är den 24-25 sep! Hoppad vi kan följas åt!


    Hej :)
    Jag ska ta ut min spiral på tisdag nästa vecka. Är lite nervös och vet inte riktigt om vi är helt på det klara med vad vi gett oss in på men hoppas detta blir bra till slut ;) Velar lite i tankarna om det är rätt beslut att försöka skaffa barn, rätt tid, om vi har råd osv. Ibland undrar jag om jag ens vill, men jag tror det. Är bara lite skraj över ett så stort beslut. Har svårt att tro att jag kommer vara en av dom som ivrigt hejar på här men jag läser gärna andras historier och söker hela tiden mer information då detta är helt nytt för mig. Hoppas allt går bra för er, vore kul att följa er resa om det nu blir så att vi startar samtidigt :)
  • Fröken92

    Förstår! Många tankar här med och såklart känns det läskigt! Det känns dock dags alla pusselbitar finns på plats. Kände idag när jag tog ut den "vad ger vi oss in på?" Haha blir spännande och se hur länge det tar detta!

  • Semlan23
    Fröken92 skrev 2017-09-12 22:29:45 följande:

    Förstår! Många tankar här med och såklart känns det läskigt! Det känns dock dags alla pusselbitar finns på plats. Kände idag när jag tog ut den "vad ger vi oss in på?" Haha blir spännande och se hur länge det tar detta!


    Det är nog så att vi har de flesta pusselbitar på plats också. Jag hade önskat att vi hunnit hitta ett större hus bara, men det kommer ju ingen bebis imorgon så det kanske hinner lösa sig på vägen. Eller så får vi bygga om lite här hemma.. :)
  • Fröken92

    Precis, det brukar lösa sig! Vi bor i lägenhet än men tanken är väl att flytta om några år. Har en rätt stor 3:a så det för duga än så länge haha :)!

  • Semlan23
    Fröken92 skrev 2017-09-13 13:14:51 följande:

    Precis, det brukar lösa sig! Vi bor i lägenhet än men tanken är väl att flytta om några år. Har en rätt stor 3:a så det för duga än så länge haha :)!


    Det går säkert bra :)
    Känns det självklart för dig att du vill ha barn nu? Jag kan föreställa mig att vi ska ha barn "i framtiden", jag ser fram emot att vara gravid, det känns spännande. Men så är det en smula tvivel, en rädsla i bakgrunden.. Har inte längtat i flera år som många andra. Snarare resonerat med mig själv och kommit fram till att jag inte vill bli "för gammal" och det skulle passa bra nu. Känns som jag blundar och hoppar nu, utan att vara 100% säker. Sen tror jag definitivt att det blir bra när vi väl är där. Undrar varför jag tvekar..
  • Fröken92

    Har längtat i år men har även två aborter bakom mig. Jag och sambon vill ha det planerat för oss men också barnets bästa. Det är vår tanke! Nu känns det bra och ingen studerar eller något sådant. Alla är olika!

  • ahillgren

    Hej!

    Jag o sambon har sån barnlängtan just nu att det värker i oss...

    Tog ut p-staven i februari, hann med en mens, sedan plussa vi i mars. Vi blev så glada!!! Men tyvärr fick vi MA i v8 (upptäckt i v12). Hela sommaren har vi tagit det cool och "återhämtat oss" efter MA.

    Men nu vill jag inte vänta mer. Så här är vi igång för fullt igen. Men det känns som att allt tar sån tid... Får bara mens efter mens. Och jag känner att jag har ingen riktig koll på ÄL eller någe.

    Enligt en app jag har så ska jag ha ÄL nu 24/9

    Håller tummar o tår för att detta går vägen!!

  • Anonym (Ruthan)

    Åh va kul, jag och min man håller också på! Hur länge har ni försökt? Undrar vad som kan vara normalt.. Här fortsätter mensen nämligen att komma... Obestämd
    Jag har iaf inhandlat mina första kläder, haha Oskyldig Kunde inte låta bli, har hört av mina vänner att dom haft så svårt att hitta fina mammakläder, men så hittade jag en sida som hette www.mamalogy.com, dom hade jättefina! Så jag passade på. Någon gång ska jag ju bli gravid! Cool

  • Fröken92
    Anonym (Ruthan) skrev 2017-09-24 16:00:06 följande:

    Åh va kul, jag och min man håller också på! Hur länge har ni försökt? Undrar vad som kan vara normalt.. Här fortsätter mensen nämligen att komma... 

    Jag har iaf inhandlat mina första kläder, haha  Kunde inte låta bli, har hört av mina vänner att dom haft så svårt att hitta fina mammakläder, men så hittade jag en sida som hette www.mamalogy.com, dom hade jättefina! Så jag passade på. Någon gång ska jag ju bli gravid! 


    Detta är vårt första försök men har lätt att bli gravid. Förut i alla fall då jag har två aborter bakom mig. Känner min kropp rätt så bra och med fetta utslag på ÄL är det mycket hormoner denna månad! Det hurrar vi för!
Svar på tråden Vi som planerar barn september 2017!