• zandin

    Positivt ägglossningstest i en vecka

    Hej! Har köpt RFSU:s ägglossningstest. Testade på dag 11 i cykeln och då var teststrecket lite starkare än kontrollstrecket. Likadant dag 12 och 13. Sen gjorde jag uppehåll men testade typ dag 16, 17 o 18 också. Då var kontrollstrecket tydligt starkare. Så nu har det alltså varit positivt i en vecka. Vad kan det bero på? Någon som haft likadant.

  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest i en vecka
  • zandin

    Tyvärr inte. Men de två senaste gångerna var testlinjen verkligen starkt rosa i jämförelse med det där som bara är ett kontrollstreck. Men som sagt alla gånger jag testat sen dag 11 har den varit starkare än den andra, bara ännu mer tydligt nu.

  • Mikeybe
    zandin skrev 2017-09-13 21:42:20 följande:

    Tyvärr inte. Men de två senaste gångerna var testlinjen verkligen starkt rosa i jämförelse med det där som bara är ett kontrollstreck. Men som sagt alla gånger jag testat sen dag 11 har den varit starkare än den andra, bara ännu mer tydligt nu.


    Ta ett graviditetstest. Kan vara det som ger utslag.
  • zandin

    Jag tänkte ta ett graviditetstest men eftersom jag inte ska ha mens förrän nästa onsdag så tänkte jag vänta och se om den kommer först. Ingen idé att testa för tidigt för då syns väl ändå inget. Tror knappast att jag är gravid men lever på hoppet ett tag till. Annars undrar jag varför jag fått positivt ägglossningstest så många dagar i rad.

  • Milou3
    zandin skrev 2017-09-14 13:42:31 följande:

    Jag tänkte ta ett graviditetstest men eftersom jag inte ska ha mens förrän nästa onsdag så tänkte jag vänta och se om den kommer först. Ingen idé att testa för tidigt för då syns väl ändå inget. Tror knappast att jag är gravid men lever på hoppet ett tag till. Annars undrar jag varför jag fått positivt ägglossningstest så många dagar i rad.


    Låter märkligt att den isf ger utslag så snabbt. Antingen är du gravid från förra cykeln vilket då ett gravtest borde visa positivt nu, eller så försöker din kropp släppa ett ägg men inte riktigt klarar det.
  • zandin

    Nej men gravid från förra cykeln kan jag ju inte vara för jag fick ju min förra mens precis som vanligt, efter 28 dagar.

  • zandin

    Här är 2 bilder. Den ena för 12 dagar sen, dag 11 i cykeln. Den andra (den med skarpare teststreck) tagen idag, dag 23. Hur ska jag tolka det? Såhär skarpt som idag har det varit alla de gånger jag testat under de senaste 7 dagarna.

  • Mikeybe
    zandin skrev 2017-09-15 16:12:09 följande:

    Här är 2 bilder. Den ena för 12 dagar sen, dag 11 i cykeln. Den andra (den med skarpare teststreck) tagen idag, dag 23. Hur ska jag tolka det? Såhär skarpt som idag har det varit alla de gånger jag testat under de senaste 7 dagarna.


    Gravid till 99,9% ta ett graviditetstest!
  • Mikeybe
    zandin skrev 2017-09-15 16:12:09 följande:

    Här är 2 bilder. Den ena för 12 dagar sen, dag 11 i cykeln. Den andra (den med skarpare teststreck) tagen idag, dag 23. Hur ska jag tolka det? Såhär skarpt som idag har det varit alla de gånger jag testat under de senaste 7 dagarna.


    Tog du något gravtest? :)
Svar på tråden Positivt ägglossningstest i en vecka