• SPGC

    Vad heter filmen?

    Hej

    Jag såg en film för några år sedan där en ung flicka gifte sig med en äldre man (filmen utspelar sig på 1700 eller 1800 talet.

    Som nygifta kommer de till hans grandiosa hem och hon blir överväldigad, men bröllopsnatten blir hemsk då han är hårdhänt och sadistisk.


    Någon som minns vad filmen heter?


     

  • Svar på tråden Vad heter filmen?
  • C78
    SPGC skrev 2017-09-14 10:34:09 följande:

    Hej

    Jag såg en film för några år sedan där en ung flicka gifte sig med en äldre man (filmen utspelar sig på 1700 eller 1800 talet.

    Som nygifta kommer de till hans grandiosa hem och hon blir överväldigad, men bröllopsnatten blir hemsk då han är hårdhänt och sadistisk.


    Någon som minns vad filmen heter?


     


    Kan du minnas nån av skådisarna som är med i filmen och ungefär hur pass gammal är den (filmen) ?
  • SPGC

    Jag minns vilka de är men inte deras namn tyvärr.


    Båda är kända skådisar. 

  • C78
    SPGC skrev 2017-09-14 10:46:35 följande:

    Jag minns vilka de är men inte deras namn tyvärr.


    Båda är kända skådisar. 


    Kan det vara The Duchess? Med Keira Knightley i huvudrollen? Det är den enda liknande film (till det du beskriver) jag kan komma på.
  • K Kalle

    Det där stämmer ju in på flera filmer. Vet du andra filmer som huvudrollsinnehavarna varit med i - eftersom du inte vet vad de heter.

  • C78
    SPGC skrev 2017-09-14 11:17:29 följande:

    Tack snälla men det är inte den.


    Ok håller tummar att du hittar filmen du söker :)
  • nevermind
    nevermind skrev 2017-09-16 22:02:22 följande:

    Tror jag vet vilken du menar men minns inte vad den heter. Kan det vara Millie..?


    Nä, det var det inte...
  • linnéa001

    Blir mannen sur för att hon inte föder honom en son? Tror de får två eller tre döttrar. Bygger på en verklig historia.

  • nevermind
    linnéa001 skrev 2017-09-16 22:37:26 följande:

    Blir mannen sur för att hon inte föder honom en son? Tror de får två eller tre döttrar. Bygger på en verklig historia.


    Nej, det är inte den. Den TS tänker på är mycket äldre.
  • linnéa001
    nevermind skrev 2017-09-16 22:53:11 följande:

    Nej, det är inte den. Den TS tänker på är mycket äldre.


    Vet du vad den som jag tänker på heter? Är värdelös på filmtitlar.
Svar på tråden Vad heter filmen?