• Anonym (Allanballan)

    Varför köpa möbler utomlands?

    Vad tänker du om att någon åker kors och tvärs över jorden för att köpa helt vanliga möbler att skicka hem i container på ett fartyg i 5-6 veckor? Det gäller inte släktklenoder eller antikviteter som bara finns just där utan helt vanliga möbler motsvarande Mio eller liknande möbelaffärer. Både prislappen och utseendet är ganska lika svenska möbler. Personerna har inte någon koppling till landet så det är inte så att det är möbler från hemlandet t ex. Självklart gör alla som dom vill men en åsikt får man ju ha så nu frågar jag dig vad du tänker om någon som prompt ska köpa möbler i ett annat land och sen frakta hit?

  • Svar på tråden Varför köpa möbler utomlands?
  • John22

    Jag tänker att jag ska sköta mitt och skita fullständigt i vad andra väljer att lägga sina pengar på. Jag tänker att min åsikt är 100% subjektiv och att andra vars åsikter skiljer sig från mina givetvis kommer ta beslut som skiljer sig från mina.

  • Anonym (Lena)

    Varför frågar du inte dom?

    Själv känner jag ingen som gör så.

  • nnnnnnnn

    Har aldrig hört talas om det.
    Om alternativet är att köpa svensktillverkade möbler så verkar det sämre för miljön att beställa utländskt, men jag gissar att de allra flesta inte köper svenskt utan sådant som ändå är tillverkat utomlands = borde inte spela någon roll för miljön om man fraktar själv eller typ IKEA fraktar från utlandet...

  • Anonym (Allanballan)

    Miljöaspekten är ju en sak men jag tänkte mer på hur man ens tänker när man får för sig att åka till ett land långt borta för att köpa möbler som är likvärdiga med alla vanliga kedjors möbler här hemma. Vill man vara märkvärdig eller vad är det frågan om? Okej om det är one of a kind möbler men helt vanliga möbler?

  • Anonym (.)
    Anonym (Allanballan) skrev 2017-09-15 22:04:44 följande:

    Miljöaspekten är ju en sak men jag tänkte mer på hur man ens tänker när man får för sig att åka till ett land långt borta för att köpa möbler som är likvärdiga med alla vanliga kedjors möbler här hemma. Vill man vara märkvärdig eller vad är det frågan om? Okej om det är one of a kind möbler men helt vanliga möbler?


    Jag tänker att du låter som om du har mindervärdeskomplex, och så undrar jag varför du bryr dig om var andra köper sina möbler.
  • Anonym (Allanballan)
    Anonym (.) skrev 2017-09-15 22:22:36 följande:
    Jag tänker att du låter som om du har mindervärdeskomplex, och så undrar jag varför du bryr dig om var andra köper sina möbler.
    Hahahahaha. Knappast. Sen var det inte mig vi skulle analysera utan dom som köper möbler på andra sidan jorden.
Svar på tråden Varför köpa möbler utomlands?