• Ano5

    Behöver hjälp och höra någon annans åsikt

    För ca 9 år sen skaffade jag världens underbaraste lilla hund som snabbt smälte mitt hjärta blev en av mina allra bästa vänner. För 6 år sedan flyttade jag för att studera på annan ort och lät därför mitt lilla hjärta bo hos mina föräldrar då jag inte längre hade möjlighet att vara hemma med honom lika mycket och ge honom all den tid han förtjänade. Saknade ihjäl mig varje dag och hälsade på honom så ofta det var möjligt.

    Skaffade pojkvän som inte alls tyckte det var roligt att besöka eller få besök av min hund och skämtade om att han ville stampa ihjäl honom, slänga ut honom genom fönstret osv och han blev alltid sur när jag gosade med min hund. Dehär sårade mig självklart jättemycket.

    För ca 1 år sedan dog min älskade hund väldigt hastigt och oväntat och det var jättetufft för mig och jag kunde absolut inte hitta något stöd hos min kille så jag vet att han innerst inne va glad över det som hän även om han inte sa det rätt ut.

    I veckan fick jag hem massa bilder jag framkallat och självklart var min hund med på vissa av dem. Jag var så glad när jag berättade för min kille att jag skulle hänga upp alla foton jag framkallat. Han blev jätteirriterad då han såg bilderna på min hund och sa att jag absolut inte fick hänga upp en enda av dem och att om jag gjorde det skulle han riva ner dem direkt.

    Så här är vi nu, jag är så otroligt arg och ledsen över dehär och tycker det är helt galet att jag inte ens ska få ha en enda liten bild framme av min så otroligt saknade hund. Det gör så ont i mig.

    Så min fråga är väl nu vad ni tycker jag ska göra? Ska jag bara acceptera min pojkväns beteende och inte hänga upp någon bild? Tycker ni att jag överreager när jag blir sjukt arg och ledsen över dehär? Det sista jag vill är att bråka men jag kan verkligen inte förstå hur min kille kan va så taskig och okänslig :(

  • Svar på tråden Behöver hjälp och höra någon annans åsikt
  • Anonym (.)

    Förlåt, men han verkar totalt störd i huvudet! Vad ser du hos honom?

  • BurningDiamond

    Jag hade aldrig kunnat ha en relation med någon som skojar om att döda mina husdjur.
    Dessutom så later det oroväckande att han skulle 'tillåta' dig att hänga upp eller inte hänga upp vilka bilder du vill. Du har samma rätt att dekorera I hemmet som han har.

  • Aniiee

    är du helt tvärsäker på att dni sk pojkvän inte förgiftade hunden eller nåt? För det är INTE jag......


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Annelie 76

    Jag förstår varför han är så elak. Han är dum i huvudet och älskar inte dig. Han är ett okänsligt kräk som dessutom låter som en psykopat. Skaffa INTE barn med honom utan gör slut. Det finns killar som gillar hundar, hitta en sån istället.

  • Ewald01

    Du ska ha kvar bilderna på din hund.

    Har du någon gång funderat på att byta ut din nuvarande pojkvän mot en annan kille?

  • Ewald01

    Är det inte så att ett "hundår" motsvarar 7 "människoår"?

    En hund som t.ex. är 10 år gammal är samma sak som en människa som är 70 år gammal .... 

  • Jemp

    Gällande om man inte är överens om foton tycker jag att du ska ha de uppe men ni kanske kan kompromissa om var?

    I övrigt sällar jag mig till skaran som inte förstår varken hur han kan bete sig som han gör eller varför du behållit honom.

Svar på tråden Behöver hjälp och höra någon annans åsikt