Inlägg från: Ammyloulou |Visa alla inlägg
  • Ammyloulou

    Planerar syskon tätt (bra idé?) men helammar, andras erfarenheter?

    Hej! Fick min son i början av aug i år och helammar honom nu. Jag och sambon vill ha syskonen tätt så vi tänkte börja försöka aktivt vid årsskiftet. Vill så gärna ha ruljans på mens-äl innan dess men helammar. Hur har ni som också planerat in tätt mellan syskon gjort? När kom er mens-äl igång trots helamning? Ska förstås börja med smakportioner där omkring årskiftet men antar att jag kommer amma lika mkt parallellt? Ni som fick barn tätt, hur har det varit med "facit i hand"? Önskade ni att ni väntat? Om vi blir gravida i säg feb-mars kommer det skilja ca 16-17 månader mellan barnen. Jättetacksam för input och hjälp!

  • Svar på tråden Planerar syskon tätt (bra idé?) men helammar, andras erfarenheter?
  • Ammyloulou

    Tack för era svar! Såhär i efterhand, önskar ni att ni väntat/att det täta syskonet kommit senare? Känner ni inga fördelar nu när de är (om de hunnit bli) äldre? Jag ingår själv i en syskonskara om fyra där det är ett år mellan varje syskon och vi hade så sjukt roligt med varandra när vi var små och jag minns inte att jag någonsin kände mig försummad

  • Ammyloulou

    Hmmm.. kanske inte är så dumt att vänta nåt år då. Verkar ju som att det råder enighet om att det är för jobbigt att ha tätt. Tre år tycker jag dock låter så mycket? Finns ju inte mycket en 3åring och en 6åring har gemensamt i lek tex? Vill ju att de ska kunna ha glädje av varandra i lek och vardag, så som jag hade av mina syskon som var ett år yngre och ett år äldre.

  • Ammyloulou

    Tänkte fråga er som svarat ovan, hade inte ni er stora på föris? Här i sthlm får man ha stora på föris 30h/veckan när man är föräldrarledig. Är era svar här ovan baserade på att ni va hemma med båda samtidigt?

Svar på tråden Planerar syskon tätt (bra idé?) men helammar, andras erfarenheter?