• Namnkris

    Min sambo gillar bara fula namn

    I december blir vi föräldrar till tvillingar men vi kan inte komma överens om namn. Jag har LÅNGA listor på namn jag gillar, men sambon säger bara nej till alla. 
    Jag gillar gammaldags namn, sambon gillar namn som för mig är lite... 90-tal. 

    Vi ska få två flickor, och det gör allt bara ännu svårare! Ett pojknamn vi båda gillade var Henry, men vi kan inte komma på några som helst flicknamn båda gillar. 

    Sambons förslag: Vanessa (favoriten), Melissa, Sandra 

    Några av mina favoriter är Edith, Maj, Svea, Sonja, Greta, Stina. (Ännu hellre skulle jag vilja ha namn som Margareta eller Kerstin, men jag tror att tidigare nämnda namn är lite mer "inne" nu) 

    Finns det några gammaldags namn som kan tilltala någon som inte gillar "tantnamn"? 

  • Svar på tråden Min sambo gillar bara fula namn
  • Namnkris
    Rock on skrev 2017-09-16 20:35:12 följande:

    Din sambo tycker kanske att dina namn är fula.....har du tänkt på det?!


    Ja, det kan jag lova dig att jag fått höra Flört
  • cosinus

    Låter som min man, han gillade typ bara namn på tjejer han gått i skolan med.

    Vi var två tjejer och med äldsta kunde vi iaf enas om ett namn som kändes bra.

    Med yngsta fick vi till slut gå på ett namn ingen av oss riktigt hade någon wow-känsla för men båda iaf kunde acceptera. Kan ff (hon är 7 nu) tänka att namnet inte var optimalt men samtidigt fanns det verkligen inget annat som en av oss hade tyckt riktigt illa om så då får man kompromissa.

  • Rock on
    Namnkris skrev 2017-09-16 20:37:28 följande:

    Ja, det kan jag lova dig att jag fått höra 


  • Kanttant

    Agnes, Alice, Anne/Ann/Anna, Alva, Astrid, Cecilia, Charlotte/Charlotta, Ellinor(e), Emma, Elsa, Hanna(h), Ida, Linnea, Louise, Lovisa, Caroline/Karolina, Josefin(e)/Josephine, Maja, Matilda, Sofie/Sophie/Sofia/Sophia, Viola

  • Namnkris
    Kanttant skrev 2017-09-16 21:01:09 följande:

    Agnes, Alice, Anne/Ann/Anna, Alva, Astrid, Cecilia, Charlotte/Charlotta, Ellinor(e), Emma, Elsa, Hanna(h), Ida, Linnea, Louise, Lovisa, Caroline/Karolina, Josefin(e)/Josephine, Maja, Matilda, Sofie/Sophie/Sofia/Sophia, Viola


    Lena skrev 2017-09-16 20:41:44 följande:

    Kristina, Eva, Lisa, Tova, Anna


    Tack! Jag tror att Tova, Cecilia och Viola kan funka för båda mig och sambon. Jag sparar dem Glad
    cosinus skrev 2017-09-16 20:44:08 följande:

    Låter som min man, han gillade typ bara namn på tjejer han gått i skolan med.

    Vi var två tjejer och med äldsta kunde vi iaf enas om ett namn som kändes bra.

    Med yngsta fick vi till slut gå på ett namn ingen av oss riktigt hade någon wow-känsla för men båda iaf kunde acceptera. Kan ff (hon är 7 nu) tänka att namnet inte var optimalt men samtidigt fanns det verkligen inget annat som en av oss hade tyckt riktigt illa om så då får man kompromissa.


    Ja, och det är egentligen det jag är rädd för. Jag vill verkligen ha namn som känns rätt, men det är så himla svårt! 
  • pinoisme

    Hejar på dina namn. ;) Vad med Aurora, Vivian(ne), Louisa, Estelle, Elise, Ester, Iris, Carla, Charlotte eller kanske Henny (om ni båda gillar Henry)?

  • Namnkris
    erikaABC skrev 2017-09-16 21:11:04 följande:

    Elisabeth
    Victoria


    pinoisme skrev 2017-09-16 21:44:59 följande:

    Hejar på dina namn. ;) Vad med Aurora, Vivian(ne), Louisa, Estelle, Elise, Ester, Iris, Carla, Charlotte eller kanske Henny (om ni båda gillar Henry)?


    Tack! Där är några namn jag gillar, speciellt Vivianne. Sambon sa "nja..." Det tolkar jag som att det finns utrymme att övertala Glad

Svar på tråden Min sambo gillar bara fula namn