• Anonym (Nyfiken)

    Gjorde jag rätt eller fel som bröt med henne?

    Jag träffade en tjej för några veckor sedan som jag tyckte att det klickade ganska bra med. Hon har sovit över hos mig flera nätter och vi sov ihop så sent som natten till igår.

    Igår morse åkte jag hemifrån tidigt. Hon låg kvar och sov i min säng och skickade sedan ett meddelande till mig när hon åkte att hon skulle komma tillbaka till mig på kvällen. Vi hade lite sms-kontakt mitt på dagen, sedan åkte jag till systemet innan de stängde och köpte vin och planerade att laga något till oss på kvällen. Jag skrev även och berättade för henne att jag köpt vin till oss till kvällen, något hon gillar.

    När jag kom hem hade hon lämnat små gulliga lappar i köket där hon skrev att hon hade starka känslor för mig, att hon tycker om att vara med mig och så. Jag blev glad och skrev till henne och tackade.

    Men senare under eftermiddagen hörde jag inget mer ifrån henne. Det blev kväll och jag försökte få tag på henne för att fråga när hon tänkte komma. Jag tänkte att hon kanske åkt hem och somnat ifrån vår träff eftersom hon var jättetrött i fredags efter en hård arbetsvecka.

    Först runt midnatt hörde hon av sig och berättade att hon varit på bio med "kompisar". Jag blev lite ställd eftersom idén att vi skulle träffas hade varit hennes. Utan att jag bad om det skickade hon några bilder från utekvällen, bland annat från biografen. På en av bilderna hon skickade stod det en flaska vin och två glas. Efter att jag frågat om det erkände hon att hon varit på bio och sedan gått ut och druckit vin med en killkompis, men bedyrade att de bara är kompisar och att det inte är något mellan dem.

    Jag skrev bara "hej då" och önskade henne lycka till i livet. Hon skickade några till meddelanden som jag inte kommer ihåg exakt, men det var något om att hon var ledsen.

    Jag känner mig väldigt säker på mitt beslut. Vi har visserligen aldrig lovat varandra trohet eller ens exklusivitet, vi har bara börjat dejta, men jag tycker det var extremt respektlöst att utan att säga något försvinna iväg med en annan kille när HON bokat upp min lördagskväll.

    Men jag är lite nyfiken på vad ni andra tycker? Gjorde jag rätt som skrev hej då till henne?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-09-17 17:26
    Skriv gärna hur ni röstar och hur ni resonerar.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gjorde jag rätt eller fel som bröt med henne?
  • Anonym (Fel)

    Du gör som du vill men det gör hon med. Du ska inte tro du äger henne bara för att du är man och hon kvinna. Vill hon träffa en killkompis ska hon såklart kunna göra det. Hon klarar sig nog bäst utan dig!

  • Anonym (d)

    Ni kanske inte passar varandra, och i så fall var det nog bra att du sa hejdå. Kan hålla med om att det är rätt svinigt att bestämma något och sedan skita i det, men sådana människor finns det gott om och de verkar aldrig riktigt förstå att det var "bestämt" utan de ser det som en möjlighet som aldrig lämnar planeringsfasen tills man är på plats, först DÅ är det bestämt. Vansinnigt irriterande beteende.

  • Anonym (Mamma mu)

    Dåligt gjort av tjejen. Spelar ingen roll om ni inte är exklusiva med varandra men som du sade så hade ni bestämt att äta ihop och så skiter hon i det!! Ingen att lägga tid på tycker jag. Ang de små söta lapparna....är hon sann eller!! Du är värd någon bättre.

  • Anonym (Ännu kallare)

    Du gjorde helt rätt som bröt!! Sån extrem respektlöshet så tidigt är aldrig acceptabelt. (Inte senare i förhållandet heller förstås, men riktigt sjukt om det händer i början, när man ju vill visa sig från sin bästa sida).

    Det enda jag skulle velat göra annorlunda om jag vore du, skulle vara att jag hade försökt att stå emot att ens svara, när hon väl hörde av sig. Helt iskallt bara blockera henne, för att visa hur illa det var och hur iskallt man nu känner för henne. (Jag är tjej, så det skulle varit gentemot en kille dock).

    Men det var ändå bra som du gjorde. :) Starkt att göra det rätta och bara säga hejdå!

  • Tecum

    Om du gjorde rätt eller fel är upp till dig, men jag hade inte gjort så. Du låter henne komma undan för lätt, jag hade sett till att träffa henne öga mot öga och tydligt talat om vilken jävla dålig stil det är att lova en sak och sedan bara strunta i det. I synnerhet när "offret" är någon hon säger sig ha starka känslor för.

    Vad som hänt sen hade varit upp till henne, om hon pudlat ordentligt och lovat att det aldrig ska hända igen hade hon fått EN chans till, men bara en.

  • Anonym (Asdf)
    Tecum skrev 2017-09-17 18:32:10 följande:

    Om du gjorde rätt eller fel är upp till dig, men jag hade inte gjort så. Du låter henne komma undan för lätt, jag hade sett till att träffa henne öga mot öga och tydligt talat om vilken jävla dålig stil det är att lova en sak och sedan bara strunta i det. I synnerhet när "offret" är någon hon säger sig ha starka känslor för.

    Vad som hänt sen hade varit upp till henne, om hon pudlat ordentligt och lovat att det aldrig ska hända igen hade hon fått EN chans till, men bara en.


    Så hade jag också gjort.
  • Anonym (Nyfiken)

    Jag är inte intresserad av något drama. Om hon hittar en annan kille som hon trivs bättre med så är det väl kul för henne. Jag tjänar inget på att försöka "straffa" henne på olika sätt. Jag hoppas hon blir lycklig!

    Visst hade jag kunnat fortsätta träffa henne, men då hade jag i princip bara haft henne som någon jag ligger med i brist på någon annan eftersom jag inte längre ser henne som flickvänsmaterial. Visst var sexet väldigt bra, men det är inte riktigt en sådan relation jag letar efter.

    Dessutom har jag ganska mycket annat att göra så vill inte träffa någon i "onödan" om det ändå inte bygger på något slags ömsesidigt intresse.

    Att jag inte ignorerar henne helt beror på vissa praktiska omständigheter.

  • DVQ

    Hur förklarade hon att hon gått på bio när ni skulle träffas?

    Om hon "bara" glömt bort att ni skulle träffas och verkade rimligt ångerfull över det hade jag kanske gett henne en chans till, annars tycker jag hon verkar vara en person som söker drama.

    Det är inget konstigt att gå ut med en killkompis men om man skickar en bild på två vinglas får jag känslan att man gör det för att väcka svartsjuka. Det normala hade kanske varit att skicka en selfie eller liknande om man nu prompt ska skicka bilder.

  • Anonym (Ännu kallare)
    DVQ skrev 2017-09-17 19:39:17 följande:

    Hur förklarade hon att hon gått på bio när ni skulle träffas?

    Om hon "bara" glömt bort att ni skulle träffas och verkade rimligt ångerfull över det hade jag kanske gett henne en chans till, annars tycker jag hon verkar vara en person som söker drama.

    Det är inget konstigt att gå ut med en killkompis men om man skickar en bild på två vinglas får jag känslan att man gör det för att väcka svartsjuka. Det normala hade kanske varit att skicka en selfie eller liknande om man nu prompt ska skicka bilder.


    Att hon bara glömt bort att hon och TS skulle träffas på kvällen samma dag som de bestämde det, finner jsg ytterst osannolikt. Om hon inte lider av demens eller nåt liknande då förstås, men det är ju inget som framgått iaf... :P Nej TS, stå på dig och gå inte tillbaka om hon börjar smöra igen. Såna där personer söker bara drama...
Svar på tråden Gjorde jag rätt eller fel som bröt med henne?