• Mrs202

    Omvänd vasektomi

    Hej!

    För 3 månader sedan gjorde min man en omvänd vasektomi. Han hade valt att sterilisera sig för 6 år sen , men ångrade detta när vi träffades och ville skaffa ett ny liv <3

    Min make har två pojkar sen innan och jag en tös. Vi visste att chanserna va stora att det inte skulle gå vägen men vi ville försöka iaf.

    Endast 3 månader senare står jag här med utebliven mens och två sträck på mina stickor!!

    Så lycklig men det känns overkligt! Svaret om operationen har lyckats eller ej har inte ens hunnit komma ;)

    Och för att göra set hela ännu mer speciellt så är BF 180520 på äldsta grabbens födelsedag!

    Någon mer som har liknande resa framför sig?

    Kram på er

    Mrs 202

  • Svar på tråden Omvänd vasektomi
  • Anonym (Mimmi)
    Mrs202 skrev 2017-09-18 09:54:06 följande:

    Hej!

    För 3 månader sedan gjorde min man en omvänd vasektomi. Han hade valt att sterilisera sig för 6 år sen , men ångrade detta när vi träffades och ville skaffa ett ny liv <3

    Min make har två pojkar sen innan och jag en tös. Vi visste att chanserna va stora att det inte skulle gå vägen men vi ville försöka iaf.

    Endast 3 månader senare står jag här med utebliven mens och två sträck på mina stickor!!

    Så lycklig men det känns overkligt! Svaret om operationen har lyckats eller ej har inte ens hunnit komma ;)

    Och för att göra set hela ännu mer speciellt så är BF 180520 på äldsta grabbens födelsedag!

    Någon mer som har liknande resa framför sig?

    Kram på er

    Mrs 202


    Grattis till er!

    Vart gjorde han operationen för att återställa?
  • Mrs202

    Tack!!

    Vi ( han) gjorde det i Göteborg.

    Tog många månader mellan besök och operation. Hade konsultation i Augusti 16, fick inte svar från dem angående operationstid förrän i april. Men sen gick det fort. Op i maj. Pluss nu i sept :)

  • Anonym (Synd)

    Tyvär är det sånt här som gör det svårt för dom som verkligen vill steriliseras och är säker på det att få göra det.

    Men grattis till erat plus. Kul att det lyckades :)

  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Synd) skrev 2017-09-18 20:28:53 följande:

    Tyvär är det sånt här som gör det svårt för dom som verkligen vill steriliseras och är säker på det att få göra det.

    Men grattis till erat plus. Kul att det lyckades :)


    Nja. Det som gör det svårt är inte att man kan vända det utan att det är rätt vanligt att man INTE kan det. Människor är alltid människor, oförutsägbara. Man gör bäst i att acceptera det bara.
  • Anonym (Synd)

    Det som gör det svårare är att få ett sådant beslut igenom för dom som verkligen aldrig vill ha barn. Pga sådana som ändrar sig.

  • Mrs202

    Tyvärr förstår jag ej ditt resonemang här. Alla som vill har rätt att sterilisera sig. Det är oftast ett enkelt ingrepp och kostnaden låg. Så hur, att den som vill ändra sig försöker det OCH betalar det själv. Inte billigt, hur det kan påverka den som vill, negativt, kan jag ej förstå.

    Du får gärna lämna tråden då jag bara vill sprida och dela glädje här. Tack

  • Anonym (Synd)
    Mrs202 skrev 2017-09-22 09:42:40 följande:

    Tyvärr förstår jag ej ditt resonemang här. Alla som vill har rätt att sterilisera sig. Det är oftast ett enkelt ingrepp och kostnaden låg. Så hur, att den som vill ändra sig försöker det OCH betalar det själv. Inte billigt, hur det kan påverka den som vill, negativt, kan jag ej förstå.

    Du får gärna lämna tråden då jag bara vill sprida och dela glädje här. Tack


    "Alla som vill har rätt att sterilisera sig" nu ljuger du! Säg det till någon som kämpar med att få igenom sterilisering av sjukvården, men som tex inte har åldern inne!

    Det är jättebra att ni känner glädje och alla grattis till er!
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Synd) skrev 2017-09-22 14:42:09 följande:

    "Alla som vill har rätt att sterilisera sig" nu ljuger du! Säg det till någon som kämpar med att få igenom sterilisering av sjukvården, men som tex inte har åldern inne!

    Det är jättebra att ni känner glädje och alla grattis till er!


    jag kan inte se det som något annnat än sunt att det finns en åldersrekommendation, jag skulle nog tycka man kunde höja den lite till och med för de som inte har barn, med eller utan reversibla operationer.
Svar på tråden Omvänd vasektomi