• Ezzä

    Skor från skopunkten(?)(?)

    Hej, först och främst vet jag inte om jag har skrivit under rätt kategori men jag undrar vad ni har för erfarenheter om skor från skopunkten?

    Mitt barn är 2,5 år och börjar förskolan nu i oktober. Jag har tidigare haft höstskor från kavat och vinterkängor från Timberland men är inte riktigt sugen på att betala sånna summor igen.

    Jag tänkte köpa från skopunkten, de är billiga men är dom bra? Andas dom? Håller de värmen? Blir de kalla?

  • Svar på tråden Skor från skopunkten(?)(?)
  • Carambolan

    Du får vad du betalar för. Vi har då och då köpt billiga extraskor därifrån (tar ju sin lilla tid för vinterskor att torka om man fått ner snö inuti dem) och det ungarna mest klagat på är väl inte att de blir kalla eller blöta men däremot att de får skavsår.

  • Ezzä
    Carambolan skrev 2017-09-19 00:20:56 följande:

    Du får vad du betalar för. Vi har då och då köpt billiga extraskor därifrån (tar ju sin lilla tid för vinterskor att torka om man fått ner snö inuti dem) och det ungarna mest klagat på är väl inte att de blir kalla eller blöta men däremot att de får skavsår.


    Hmm, vilka skor har dom haft?
  • elyse

    De brukar ha vinterskor av märket Lejon. De är helt OK.

  • Clever12345
    Ezzä skrev 2017-09-18 22:35:52 följande:

    Hej, först och främst vet jag inte om jag har skrivit under rätt kategori men jag undrar vad ni har för erfarenheter om skor från skopunkten?

    Mitt barn är 2,5 år och börjar förskolan nu i oktober. Jag har tidigare haft höstskor från kavat och vinterkängor från Timberland men är inte riktigt sugen på att betala sånna summor igen.

    Jag tänkte köpa från skopunkten, de är billiga men är dom bra? Andas dom? Håller de värmen? Blir de kalla?


    Beror på konstruktionen på ?korna. Jag köpte ett par skinnskor därifrån. En månad senare lossnade klacken. Sämsta skor jag köpt.

    Har även köpt stövlar till barnen men de har funkat helt ok.
  • LillaJag06

    På vintern kör jag kavat vinterkängor men köper även från skopunkten. Har i 2 terminer använt ett par fodrade kängor.
    Jättefina och har hållit sonen varm. Det har inte läckt in något vatten och skorna är hela. Men... min son sliter inte på sina skor. Min systerdotter i samma ålder sliter upp hela fram"tassen" på sina skor och kan bara ha dem en termin, om ens det.

    Han är 3 år om det spelar någon roll.
    Jag tycker att det blir helt sjuka summor om man köper dyra skor hela tiden eftersom att skriva bara används 2-3 månader men självklart är det viktigaste att barnet är torr och varm.

    Du kan ju prova med ett par skor och se vad du tycker. Min son har i dagsläget 4 par skor att byta mellan. 2 par från skopunkten.

  • Linnis92

    Var köpt en vinterkänga med mörket Lejon till sonen 2 år på rad, kommer göra samma i år. Han är varm och torr!

  • kmb70

    Köpte förr skor till barnen på Skopunkten, tyckte det var praktiskt med rabattsystemet där. Men jag tröttnade på deras rent ut sagt skitskor, som det brukar sägas, man får vad man betalar för. Däremot tycker jag inte att man tvunget måste köpa de dyrare märkena som t ex Kavat (även om de är jättebra enl min mening) Jag har försökt hålla utkik på rea efter vintern, är ju dock en chansning på hur mkt barnafötterna hinner växa till nästa vinter. Man kan ju dock oftast få igen pengarna (reapris)om man säljer skorna oanvända.
    Det finns ju andra skokedjor och butiker, där man kan hitta ett mellanting. Har köpt vinterkängor på t ex Din Sko, dessa har funkat utmärkt och hållt vintern igenom.

  • CEZ

    Hade vinterskor från Skopunkten förra året, helt ok. Sonen blev inte blöt om fötterna men lite kall om vi varit ute längre stunden. Han klagade dock inte! Han gick inte på förskola förra året så det kändes lugnt då vi kunde anpassa oss och inte var ute jättelänge när det var som kallast.

    Nu har han börjat förskola, så det känns viktigare med bra, varma skor. Vi har köpt höstkängor på Stadium. Typ Gore-tex med hög kant. Det var rea på dom så vi betalade 199 kr, originalpris 399, vilket också hade känts helt ok att betala. Kommer hålla utkik efter vinterskor där också (om det blir aktuellt, med ett par extra ullstumpor funkar nog dessa om det blir en mild vinter). Stl 26 köpte vi (sonen fyller 3 nästa månad), men tror det finns mindre storlekar.

    Håller med om att det känns dyrt att betala uppemot 1000 kr för vinterskor som används ett par månader...

  • Ezzä
    CEZ skrev 2017-09-20 09:17:21 följande:

    Hade vinterskor från Skopunkten förra året, helt ok. Sonen blev inte blöt om fötterna men lite kall om vi varit ute längre stunden. Han klagade dock inte! Han gick inte på förskola förra året så det kändes lugnt då vi kunde anpassa oss och inte var ute jättelänge när det var som kallast.

    Nu har han börjat förskola, så det känns viktigare med bra, varma skor. Vi har köpt höstkängor på Stadium. Typ Gore-tex med hög kant. Det var rea på dom så vi betalade 199 kr, originalpris 399, vilket också hade känts helt ok att betala. Kommer hålla utkik efter vinterskor där också (om det blir aktuellt, med ett par extra ullstumpor funkar nog dessa om det blir en mild vinter). Stl 26 köpte vi (sonen fyller 3 nästa månad), men tror det finns mindre storlekar.

    Håller med om att det känns dyrt att betala uppemot 1000 kr för vinterskor som används ett par månader...


    Hej, du vill inte länka skorna från stadium? Jag vill gärna se vilka det är
Svar på tråden Skor från skopunkten(?)(?)