• Anonym (Hur?)

    Sjukskriva sig och gå på kvällsmöte?

    Dum fråga, men sjukskrev mig imorse pga migrän. Men har sovit och det har släppt. Men har ett kvällsmöte som jag skulle vilja gå på. Kan man det? Eller blir det strul med fk?

    Chefen är på möte och har ingen att fråga

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Sjukskriva sig och gå på kvällsmöte?
  • Anonym (??)

    Det blir nog inget strul med FK. Men din chef kanske börjar undra ifall inte ditt möte är jobbrelaterat.

  • Anonym (??)

    Å andra sidan, FK har väl inget med det att göra förrän efter 8:e dagen? Du är väl bara sjukanmäld på jobbet?

  • Anonym (Hur?)

    Ja, så är det ju. Så fk har inte med det att göra.

    Mötet är jobbrelaterat.

  • Stårschan

    Det torde väl inte vara några problem - under förutsättning att du dyker upp på jobbet i tid imorgon. Det kan ju inte vara någon överraskning att man förr eller senare kryar på sig, och att man har vardagsåtanden som inte kan vänta.

  • Anonym (??)

    Inga problem. Men sjukanmäl dig inte i morgon då.

  • Kerubmamman

    Om det är din första sjukdag är väl inte FK inblandad? Det är väl bara att skriva att du varit sjuk åtta timmar men jobbat 1-2? 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (X)

    Jag har svårt att se att chefen motsätter sig att du jobbar gratis.

  • Anonym (.)

    Det är såklart helt i sin ordning att bara vara sjukskriven den del av dagen då man faktiskt är för sjuk för att jobba. Chefen blir nog bara glad att du blivit bra igen och kan gå på mötet.

  • Anonym (M)

    Om man har diagnostiserad migrän och du har högriskskydd så har man ju ingen karensdag och drabbar inte företaget. Personligen hade jag pratat med min chef om min sjukdomsbild och lagt upp riktlinjer innan jag tog såna beslut.

Svar på tråden Sjukskriva sig och gå på kvällsmöte?