• Anonym (frukost?)

    Finns det frukost på förskolan?

    Säkert dum fråga men serverar man frukost på förskolan? Vilken tid isf och vad är det för mat-typ smörgås och gröt? 

  • Svar på tråden Finns det frukost på förskolan?
  • Anonym (V)

    Ja, det gör man. Olika förskolor har ju olika rutiner. Där mina barn gått har det varit frukost kl 7. Bröd, olika pålägg, gröt, ägg, fil, ibland oboy. Brukar vara olika saker olika dagar.

  • Carambolan

    På vår finns det frukost till de barn som lämnas senast 7:30, vilket jag tror inte är så många. De har även fruktstund 9:30 med frukt och knäckebröd.

  • Anonym (J)

    Om det är en kommunal förskola, annars är det inte alltid det serveras frukost.

    Mina barn har gått på föräldrakooperativ förskola, och där fanns ingen frukost.

  • Aniiee

    Ja, de serverar frukost i förskolan, som de andra säger. Du kan kanske till och med hitta frukostmenyn på din kommuns hemsida (har jag märkt när jag kollat efter skolornas lunchmenyer).


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Anonym (Xx)

    På vår kommunala förskola fanns ingen frukost, men lämnade man väldigt tidigt kunde de ändå ordna nån enkel macka eller liknande. På alla de förskolor jag arbetade på dom ung serverades rejäl frukost med många alternativ.

Svar på tråden Finns det frukost på förskolan?