• Anonym (House Elf)

    Kitchen Aid, Ankarsrum eller något annat?

    Jag ska köpa en matberedare till min partner som älskar att laga mat och greja från grunden. Vad för sort ska jag köpa tycker ni? Kitchen Aid och Ankarsrum känner jag till men vet inte vilken som är bäst? Sedan finns det ju andra märken, vilka är bra. Det är en djungel!!

    Viktigast är mat, min partner bakar inte jätteofta men det är klart att det ska fungera bra att baka också. Ett plus om det finns roliga tillsatser att köpa vartefter. Glassmaskin till exempel, eller så man kan göra korv. Sådana saker.

    Så vad tycker ni jag ska köpa för märke, vilken är det BÄSTA tycker ni?

  • Svar på tråden Kitchen Aid, Ankarsrum eller något annat?
  • Anonym (Hello)

    Oj, jag trodde det  handlade om välgörenhet. hehe.
    Så mycket vet jag alltså. Foten i munnen
    Men kolla i råd och rön dom brukar ha bra tester på hushållsapparater.
    Eller ta nån som är välkänd då vet du ju att dom är seriösa. 

  • Anonym (House Elf)
    Anonym (Hello) skrev 2017-09-19 20:48:36 följande:

    Oj, jag trodde det  handlade om välgörenhet. hehe.
    Så mycket vet jag alltså. Foten i munnen
    Men kolla i råd och rön dom brukar ha bra tester på hushållsapparater.
    Eller ta nån som är välkänd då vet du ju att dom är seriösa. 


    Jag tycker ärligt talat inte att tester säger så mycket. Jag tycker det är bättre att fråga såhär, på jobbet, vänner osv för att få personliga utvärderingar. 
  • Hjälpreda1921

    Vad ska maskinen kunna? Vill man riva och hacka är det behändigt med en matberedare. Vill man bara mosa, vispa och hacka funkar stavmixer. Avancerade stavmixrar kan man göra mycket med.

    Vi valde bort assistenter (tex Ankarsrum) eftersom vi bakar så sällan. De tar jättestor plats i köket och är snordyra. Men har man plats och råd så är de (iaf Ankarsrum) snygga...

    Vad gäller matberedare har vi en Bosch som vi är jättenöjda med. Inget flådigt men den gör vad den ska. Vi kompletterar med en stavmixer från Braun som också har visp och liten hackare. Den funkar super, men vi hade deras billigare tidigare och den var lite klen och även mer svårdiskad. Tydligen ska Bamix vara stavmixrarnas Rolls Royce.

  • LaFontaine

    Vi har en Ankarsrum som vi är väldigt nöjda med. Vi har en hel del tillbehör som vi är väldigt nöjda med. Enda nackdelen är att man inte kan göra för små degar då degkroken inte riktigt räcker till.

    Dessutom är den väldigt snygg och det gör ju inte ont

  • inte testat all

    Vi har själv en Kitchen Aid som funkar kanon, kvalitetsmässigt så är den bra. Sedan så beror det u på vad man ska ha den till. Vi maler kött, blandar köttfärs/annat, blandar degar, stoppar korv, vispar grädde mestadels. Till det är den kanon. Kan dock bli lite många delar att hålla reda på och ha plats för, men det gäller nog iof alla.

  • Hjälpreda1921
    LaFontaine skrev 2017-09-19 20:59:21 följande:

    Vi har en Ankarsrum som vi är väldigt nöjda med. Vi har en hel del tillbehör som vi är väldigt nöjda med. Enda nackdelen är att man inte kan göra för små degar då degkroken inte riktigt räcker till.

    Dessutom är den väldigt snygg och det gör ju inte ont


    Kan man hacka och riva med såna eller är det bara degknådning?
  • Anonym (House Elf)
    Hjälpreda1921 skrev 2017-09-19 20:53:03 följande:

    Vad ska maskinen kunna? Vill man riva och hacka är det behändigt med en matberedare. Vill man bara mosa, vispa och hacka funkar stavmixer. Avancerade stavmixrar kan man göra mycket med.

    Vi valde bort assistenter (tex Ankarsrum) eftersom vi bakar så sällan. De tar jättestor plats i köket och är snordyra. Men har man plats och råd så är de (iaf Ankarsrum) snygga...

    Vad gäller matberedare har vi en Bosch som vi är jättenöjda med. Inget flådigt men den gör vad den ska. Vi kompletterar med en stavmixer från Braun som också har visp och liten hackare. Den funkar super, men vi hade deras billigare tidigare och den var lite klen och även mer svårdiskad. Tydligen ska Bamix vara stavmixrarnas Rolls Royce.


    Tack för tips om Bamix, vi behöver en ny stavmixer också!
  • LaFontaine
    Hjälpreda1921 skrev 2017-09-19 21:01:30 följande:
    Kan man hacka och riva med såna eller är det bara degknådning?
    Vi kan både riva, göra korv, mala kött, passera frukt, pressa citron och göra pasta. Förutom att göra degar och använda den som mixer.
  • Hjälpreda1921
    LaFontaine skrev 2017-09-19 21:07:43 följande:

    Vi kan både riva, göra korv, mala kött, passera frukt, pressa citron och göra pasta. Förutom att göra degar och använda den som mixer.


    Najs.
  • Anonym (House Elf)

    Tackar för inkomna svar och puffar upp lite!

Svar på tråden Kitchen Aid, Ankarsrum eller något annat?