• Fröken lillasyster

    Vilken klinik? Vill höra era erfarenheter!

    Hej alla,
    är helt ny här på FL men hoppas på lite hjälp och goda råd från er andra! Har kommit till den punkt efter flertalet misslyckade IVF och tidiga missfall där det känns som om äggdonation kanske är min enda chans att få bli mamma... Skulle gärna vilja ta del av era erfarenheter kring val av klinik! Var har ni gjort era ÄD, hur många embryon har ni fått/har ni fått hela skörden, kostnader och erfarenheter av bemötande. Känns lite som en djungel att ge sig in i än en gång, lite vilsen,ganska stukad och tömd på energi...Skäms

  • Svar på tråden Vilken klinik? Vill höra era erfarenheter!
  • Primavera

    Hej,
    Har gjort äggdonation med IVI Spanien. Vi var först nere i Barcelona på första möte men blev inte bra bemötta av dem under tiden processen pågick så vi bytte till IVI Alicante. I Alicante var det något helt annat, där kontakten med vår kontaktperson fungerade väldigt bra. Spanien kräver en hel del prover och är väldigt noggranna. De garanterar mellan 8-12 ägg och av de 2 blastocyter som odlas i 5 dagar. IVI är rätt dyra ca 87000, men då tillkommer alla prover samt ultraljud innan återföring. De verkar vara duktiga med det de gör och jag har precis kommit hem och ruvar på två blasto.

  • Essie32
    Primavera skrev 2017-09-21 08:21:15 följande:

    Hej,
    Har gjort äggdonation med IVI Spanien. Vi var först nere i Barcelona på första möte men blev inte bra bemötta av dem under tiden processen pågick så vi bytte till IVI Alicante. I Alicante var det något helt annat, där kontakten med vår kontaktperson fungerade väldigt bra. Spanien kräver en hel del prover och är väldigt noggranna. De garanterar mellan 8-12 ägg och av de 2 blastocyter som odlas i 5 dagar. IVI är rätt dyra ca 87000, men då tillkommer alla prover samt ultraljud innan återföring. De verkar vara duktiga med det de gör och jag har precis kommit hem och ruvar på två blasto.


    Hej!
    Jag och min man har bestämt oss för äd då det är ända sätter för oss att bli föräldrar.
    Vi ska idag kontakta flera kliniker utomlands, bl.a. Ivf Spanien. Jag har läst att de har en hög succes rate. Jag är 32 ich min man 34, så hoppas att min åldern är på min soda när det gäller framgång.. jag har inga egna ägg kvar, förutom de defekta som vi fick fram under 2 ivf här hemma.

    Hur många dagar behöver man vara där nere på kliniken? Gjorde du med färska eller frysta ägg? Och hur lång tid tog hela processen från att ni bestämde er att göra det på kliniken? Tack på förhand för ditt svar! Håller tummarna på plus på Stickan för dig!! <3
  • Primavera

    Hej,

    Första träffen var vi på IVI Barcelona i maj och den tog ca 3 timmar. Tyvärr motsvarade inte IVI Barcelona våra förväntningar då personalen och läkaren var stressade och de missade de blodprover vi ville göra där. Kommunikationen med vår länk där fungerade inte heller för oss och då är jag spansktalande.

    Vi bytte till Alicante i slutet av juli och var där i mitten av september( De hade semester de sista två veckorna i augusti). I Alicante fick vi vara där sammanlagt ca 2 timmar dagen för återföring. De ville att man skulle komma till Alicante dagen innan för att vara säkra. Sedan ringde de samma dag för återföring och gav oss en tid då vi skulle infinna oss på kliniken. Vi kunde ha åkt hem samma dag men kliniken vill att man åker hem någon dag senare. Allt var väldigt proffsigt och blev imponerad hur synkade teamet var. Det som var negativ var att vi inte fick träffa läkaren innan eller efter insättning.

    Vi använde oss av frysta ägg för att planera återföringen.

  • Essie32
    Primavera skrev 2017-09-21 10:22:10 följande:

    Hej,

    Första träffen var vi på IVI Barcelona i maj och den tog ca 3 timmar. Tyvärr motsvarade inte IVI Barcelona våra förväntningar då personalen och läkaren var stressade och de missade de blodprover vi ville göra där. Kommunikationen med vår länk där fungerade inte heller för oss och då är jag spansktalande.

    Vi bytte till Alicante i slutet av juli och var där i mitten av september( De hade semester de sista två veckorna i augusti). I Alicante fick vi vara där sammanlagt ca 2 timmar dagen för återföring. De ville att man skulle komma till Alicante dagen innan för att vara säkra. Sedan ringde de samma dag för återföring och gav oss en tid då vi skulle infinna oss på kliniken. Vi kunde ha åkt hem samma dag men kliniken vill att man åker hem någon dag senare. Allt var väldigt proffsigt och blev imponerad hur synkade teamet var. Det som var negativ var att vi inte fick träffa läkaren innan eller efter insättning.

    Vi använde oss av frysta ägg för att planera återföringen.


    Tack för svar!
    Vi funderar på att använda oss av frysta ägg också då det går lättare ich snabbare, behöver inte bli tajmad med donatorn.
    Var det ivf Spanien eller ivi Spanien ni gjorde det på? Vad hade de för success rate på frysta ägg och fanns det garanterat antal ägg samt embryo? När behövde din man lämna sperma för befruktning av äggen? Kunde man frysa de när ni var där på första mötet så att ni kom tilllbaka till kliniken när det var redan dags för återföring ?
  • Primavera

    Det är IVI och inte ivf. Tror sucess rare ligger runt 68 första ÄD och stiger om man gör flera. De garanterar mellan 8-12 ägg och 2 5-dagars blastocyter. De har höga krav på blastocyter och fryser inte in om de har dålig kvalité. Att frysa kostar 1100 euro och tillkommer. Har tidigare varit i kontakt med Ivf och de verkar också bra. Mannen lämnar sitt bidrag vid första träffen som fryses in till de är dags för befruktningen.

    Jag tror det är många som åker till Riga och Grekland men har inga erfarenheter av dessa två.

  • gilda

    Hej! Jag hoppar in här för eftersom jag också är intresserad av att höra erfarenheter från olika frågor. Tvekar själv lite inför äggdonation eftersom jag inte vill utnyttja någon annan på ett felaktigt sätt. Menar inte att äggdonation i sig är felaktigt, men när jag ställt frågan om hur man försäkrar sig om att det som donerar verkligen gör det frivilligt, är medveten om ev risker o s v till en klinik i Riga har jag fått väldigt undvikande svar, inklusive att sådant är det väl ingen som frågar om. Vad har ni andra för erfarenheter vad gäller hur äggdonatorer utreds på olika kliniker?

  • UndrandeSökare

    Hej ! Vi har gjort dubbeldonation hos AvaRiga. Vi fick 13 ägg av donatorn, 12 blev befruktade. Dag 3 levde alla 12. Dag 5 gjordes PGS på 8 och 7 var normala kromosommässigt.

Svar på tråden Vilken klinik? Vill höra era erfarenheter!