• Anonym (Denne)

    Ullunderställ

    Måste införskaffa ullunderställ till mitt yngre barn, dessa är ju dock ganska så dyra och jag har dåligt med pengar, är ju en del som ska köpas in inför vintern. Han har strl 80 nu, tror ni set går att ärva storebrors från förra året i strl 86-92? Funkar de att ullunderstället är lite större eller "tappar" de sin värmande funktion då?

  • Svar på tråden Ullunderställ
  • Anonym (mike)

    Har man inte råd funkar vanliga långkalsonger bra.

  • Skjdkkdkkdkd
    Anonym (mike) skrev 2017-09-21 21:24:19 följande:

    Har man inte råd funkar vanliga långkalsonger bra.


    Nej det gör det inte.

    Kanske underställ i syntet funkar men inte "vanliga långkalsonger"
  • Carambolan

    Prova och se om de passar? Ull har ju dessutom en tendens att krympa lite i tvätten om man inte är superduperförsiktig.

  • Anonym (mike)
    Skjdkkdkkdkd skrev 2017-09-21 21:27:20 följande:

    Nej det gör det inte.

    Kanske underställ i syntet funkar men inte "vanliga långkalsonger"


    Har man inte råd så har man inte. Man överlever i alla fall utan ullunderställ om man har overall på sig.
  • Anonym (dyra?)

    Kostar någon hundring de billigaste. Om detta är för dyrt så finns det begagnat också. 

  • Anonym (Denne)
    Anonym (dyra?) skrev 2017-09-21 21:45:27 följande:

    Kostar någon hundring de billigaste. Om detta är för dyrt så finns det begagnat också. 


    Då kan du gärna få länka dom som kostar kring hundringen. Har kollat både Lindex, kappahl, hm, pop och dyrare märken. Byxor kostar från 199:- och tröja samma. 400:- för ett ställ. Behöver ha minst 2. Det blir ganska stora pengar när man har dåligt med pengar
  • Anonym (Denne)
    Carambolan skrev 2017-09-21 21:28:02 följande:

    Prova och se om de passar? Ull har ju dessutom en tendens att krympa lite i tvätten om man inte är superduperförsiktig.


    Ja jag tänkte prova i morgon.

    En fråga till, behöver man köpa både vinterkänga och varmfodrade stövlar eller räcker det med varmfodrade stövlar, ullsockor och raggsockor på det? Bor i Sthlmsområdet och vintern är knappt -15 här.
Svar på tråden Ullunderställ