• Anonym (F)

    Förskolan bytte inte blöja?

    Min treåring kom hem med genomvåt blöja idag kl 17. Jag misstänker att de glömt byta pga att vår blöjtrave var orörd men inte tusan kan man gå från 7.30 till 17 utan att det läcker massor....eller ?

  • Svar på tråden Förskolan bytte inte blöja?
  • Anonym (Inte ok)

    Du ska såklart påpeka detta för personalen. Det är inte okej alls att inte byta på hela dagen. Var med om liknande när jag hämtade dottern. Hon hade gått med bajs så länge att hon var sönderfrätt i underlivet och skrek av smärta när jag torkade. Det hade torkat fast i huden. Hon hade såriga blåsor i hela underlivet. Jag var så sjukt upprörd arg och ledsen att jag mailade rektorn om detta. Blir arg bara jag tänker på det.

  • Anonym (F)
    Anonym (Inte ok) skrev 2017-09-21 21:37:01 följande:

    Du ska såklart påpeka detta för personalen. Det är inte okej alls att inte byta på hela dagen. Var med om liknande när jag hämtade dottern. Hon hade gått med bajs så länge att hon var sönderfrätt i underlivet och skrek av smärta när jag torkade. Det hade torkat fast i huden. Hon hade såriga blåsor i hela underlivet. Jag var så sjukt upprörd arg och ledsen att jag mailade rektorn om detta. Blir arg bara jag tänker på det.


    Det ska jag givetvis göra. Men jag vill ändå höra om andra tror att min misstanke är totalt fel.
  • Carambolan

    På vår förskola hände det då och då att barnen kom hem med blöjor av andra märken än de vi tagit med oss dit. Antagligen nån som tagit ur fel korg bara, eller nån i personalen som inte har stenkoll på ungarnas namn kanske. Att blöjtraven såg orörd ut hade jag därför inte tagit som något säkert tecken Däremot absolut värt att höra med personalen hur rutinerna ser ut. Antar att många av barnen är blöjfria redan och då kan det lätt hända att någon slinker undan från ett blöjbyte om det är en stressig dag.

  • Anonym (.)

    Kan det vara så att personalen glömde att ditt barn har blöja?

    Kanske frågade de om barnet behövde ny blöja eller gå på toa men barnet svarade nej.

    Givetvis är det synd om ditt barn som av någon anledning fick gå med samma blöja hela dagen.

    Treåringar brukar ju vara ganska kommunikativa varelser så du får fråga din unge.

  • Anonym (asdf)

    En gång är ingen gång. Skulle bara vänligt informerat personalen om kissblöjan och bett dem vara mer observanta.

  • Anonym (F)
    Anonym (.) skrev 2017-09-21 21:46:00 följande:

    Kan det vara så att personalen glömde att ditt barn har blöja?

    Kanske frågade de om barnet behövde ny blöja eller gå på toa men barnet svarade nej.

    Givetvis är det synd om ditt barn som av någon anledning fick gå med samma blöja hela dagen.

    Treåringar brukar ju vara ganska kommunikativa varelser så du får fråga din unge.


    Mitt barn ger alltid samma svar på de frågorna så det kan man liksom inte gå på.
Svar på tråden Förskolan bytte inte blöja?