• Anonym (171cm.)

    Tjejer: Är det viktigt att mannen är lång?

    Jag är ganska kort för att vara man (171cm), och jag har väl inga (stora) problem med att träffa tjejer. Jag är ingen brudmagnet, men jag lyckas träffa tjejer lite då och då.

    Men de vill inte ha mig mer än som KK, ons eller kortare fling, med motivering att jag är för kort. Det känns fel att vara längre än killen osv. Det här har jag tom. hört av en tjej som själv var kortare än mig, flera cm. kortare. Visst, om det är ett svepskäl för att hon inte gillar mig av någon annan anledning och bara kör med det som motivering är det ok men jag har faktiskt fått höra att jag är helt perfekt. Snygg, trevlig, en snäll fin kille på alla sätt och vis och hade jag "bara" vart 2-3dm längre hade hon gärna velat ha mer än "bara" sex.

    Är längden på killen så väldans viktig? Är det skämmigt att gå hand i hand med en kort kille?

  • Svar på tråden Tjejer: Är det viktigt att mannen är lång?
  • Anonym (Ja)

    Ja jag tycker längden är viktig och min absolut lägsta gräns går någonstans vid 176 cm. 

    Jag tror att en killes längd är lika viktig för kvinnor som kvinnors vikt är för killar. Det finns alltid några som inte bryr sig men de är inte många. 

  • Anonym (För mig ja)

    Är väl inte det svaret du vill ha men ja, för mig är längden viktig. Jag är 168 cm och min sambo 193 cm. Förr dejtade jag några som var runt 170-175 men det klickade inte på det sättet jag ville och längden var tyvärr en stor faktor. Men känner många tjejer som gillar "kortare" män så tror du haft otur och att du kommer träffa rätt snart

  • DetVarSomFan

    Jag tycker det är väldigt viktigt att han är längre än mig.
     
    Jag är 170 och vill att han ska vara över 180. Vill inte känna mig större än killen. 

  • Anonym (nope)

    Min man är 171 cm och jag själv är kortare än vad han är. För mig är det helt perfekt! Vi är liksom så synkade rent kroppsligt, när man ska kyssas slipper jag få nackspärr (som jag nästan fick när jag skulle pussa min exman som var över 180). När vi har sex är vi som hand i handske, tex om man ligger sked, det blir bara helt perfekt. Även i andra ställningar upplever jag det helt enkelt som "bättre", just pga detta. Mitt ex och jag kunde göra samma ställningar men faktum är , nu när jag kan jämföra, att vissa saker blev lite mer arbetsamma pga att han var så mkt längre än mig. 

    Det handlar nog helt enkelt om att skillnaden inte är så stor på oss, som det var med mitt ex och mig, inte om just vilka cm det handlar om. En person som är 170 kanske skulle uppleva samma som jag, med en person som är lite längre än sig själv, precis som jag upplever det med min man. 

    Jag tror den tjejen du nämnde inte var tillräckligt intresserad av dig eller att hon verkligen är helt fixerad på väldigt långa killar. 

  • Anonym (171cm.)
    DetVarSomFan skrev 2017-09-25 12:16:52 följande:

    Jag tycker det är väldigt viktigt att han är längre än mig.
     
    Jag är 170 och vill att han ska vara över 180. Vill inte känna mig större än killen. 


    Är det bara längden som är storlek? Du vill inte känna dig större säger du. Jag väger 85kg med ganska stora muskler och med rutor på magen, kan i net det kompensera för längden?
  • Anonym (Emma)

    Jag kan till viss del förstå den tjej som vill att killen ska vara längre, något slags behov att att känna sig liten och nätt.

    Min sambo är ungefär som du, precis över 170 cm, betydligt längre än mina 158 cm. Jag har aldrig reflekterat över killars längd alls, kanske för att andelen vuxna killar som är kortare än jag själv är försvinnande liten.

    Så nej, det är inte viktigt för mig.

    Om du däremot letar främst långa tjejer så kan jag tänka mig att du får problem, kika bland oss pygmeer

  • Anonym (Dany)

    För rätt tjej är det inte viktigt. Jag har alltid kunnat få "vem jag vill" och jag har varit kär i killar på såväl 2,03 som 170.

    Själv är jag 162. På vissa killar har jag tyckt det varit hett med längd och på andra har det varit deras ansikte eller deras charm/utstrålning.

    Längd är faktiskt ett icke-önskemål för mig.

    Det är inte det som gör mig attraherad och jag tycker tjejerna du dejtat har varit rätt menlösa.

  • Anonym (Dany)
    Anonym (Ja) skrev 2017-09-25 12:12:14 följande:

    Ja jag tycker längden är viktig och min absolut lägsta gräns går någonstans vid 176 cm. 

    Jag tror att en killes längd är lika viktig för kvinnor som kvinnors vikt är för killar. Det finns alltid några som inte bryr sig men de är inte många. 


    Bullshit. Det är bara den tråkiga Svensson-massan som bryr sig om längd och ni är säkert ganska medelmåttiga i utseendet själva.
  • Anonym (Dany)
    Anonym (171cm.) skrev 2017-09-25 12:20:01 följande:

    Är det bara längden som är storlek? Du vill inte känna dig större säger du. Jag väger 85kg med ganska stora muskler och med rutor på magen, kan i net det kompensera för längden?


    Eller hur. Dom tjejerna är säkert maskulina.

    Jag är väldigt nätt och feminin så jag känner mig aldrig grov eller stor jämte en kille, inte ens väldigt smala och mjuka killar...
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Dany) skrev 2017-09-25 12:49:07 följande:
    Bullshit. Det är bara den tråkiga Svensson-massan som bryr sig om längd och ni är säkert ganska medelmåttiga i utseendet själva.
    Haha!

    Det är inget nytt att kvinnor vill ha långa män och män vill ha smala kvinnor, har du levt under en sten fram till nu eller?
    För övrigt undrar jag vad du klassar dig själv som om du inte ingår i den tråkiga "Svensson-massan". Överklass? Radikalvänster bohem? :)
Svar på tråden Tjejer: Är det viktigt att mannen är lång?