• Baby Animal

    Hyra ut i andra hand, adressändring?

    Hej!

    Jag och killen ska flytta ihop på annan ort och då mina barn sen ett tidigare förhållande ska byta skola så behöver vi stå skrivna på nya adressen.

    Jag har tänkt hyra ut min lägenhet 6-12mån Under denna tid och nu säger min hyresvärd att jag måste stå kvar på min lägenhet som jag hyr av de.

    Hur har ni gjort vid uthyrning?

  • Svar på tråden Hyra ut i andra hand, adressändring?
  • carpediem86

    Jag har stått kvar, men hur vi andra gjort spelar ingen roll egentligen så det är fel fråga att försöka hitta svaret på.

    Kolla upp vilka regler som gäller. Förhoppningsvis är det någon här på FL som kan och svarar, annars får du googla och kolla även om det tar en del tid och energi. Om man nu inte behöver stå skriven enligt lag, och inte heller enligt din förenings stadgar/liknande så får du visa det för den person i föreningen du pratat med och sen ska det inte vara några problem att få ändra adress.

  • Tom Araya

    Enklast är väl att släppa lägenheten och skriva sig på nya adressen. Vilka skäl finns till att göra annat?

  • Baby Animal

    Ja om det inte fungerar att bo ihop så står jag utan bostad och köerna där jag bor är ca 5-10år.. därför vill jag helst hyra ut första tiden åtminstone

  • Lena

    Flytta inte ihop med någon när du inte är säker när du har barn! Skynda långsammare!

  • Tyrfing

    Du är så pass osäker på er relation, men ändå ska du utsätta dina barn för ev flera skolbyten? 

  • Tom Araya
    Baby Animal skrev 2017-09-28 15:47:01 följande:

    Ja om det inte fungerar att bo ihop så står jag utan bostad och köerna där jag bor är ca 5-10år.. därför vill jag helst hyra ut första tiden åtminstone


    Ni borde ha provbott ihop i era nuvarande bostäder innan du rycker upp barnen, flyttar och byter skola.
  • Hanna Gust

    Hej, såg ditt inlägg och tänkte lämna intresse för andrahandskontrakt. Studerar i Gbg o min kille ska jobba där snart, så letar boende ihop. Just nu hyr jag ett rum. Vi har bra referenser och garantier att lämna. Hör gärna av dig. Vänliga hälsn Hanna

Svar på tråden Hyra ut i andra hand, adressändring?