• generellt

    Vad heter det här djuret?

    Idag rensade jag i en gammal träkista och hittade då dessa djur(drygt 5 mm).
    Vet någon vad det kan vara för något? 
    Förlåt för kass bild, fick inte till någon bättre..

  • Svar på tråden Vad heter det här djuret?
  • Elderberry

    För mig ser det ut som silverfiskar, det brukar se ut som att något har ätit upp den smalare änden av dom efter ett tag som döda.

  • viseversa
    viktorjohan skrev 2017-09-28 18:31:33 följande:

    Ser ut som larver till pälsänger.


    Googla vet jag. Då ser du att detta inte är pälsängrar.
  • generellt

    Tack för svar! Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Om det nu skulle råka vara pälsängrar, vad gör jag då? För flera år sedan hittade jag nån annan oidentifierad typ av insekt och tvättade då samtliga kläder samt la dem i plastlådor. Pälsängrar ger väl sig på kläder och inte trä och porslin? Eller?

  • Elderberry
    generellt skrev 2017-09-28 20:59:48 följande:
    Tack för svar! Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Om det nu skulle råka vara pälsängrar, vad gör jag då? För flera år sedan hittade jag nån annan oidentifierad typ av insekt och tvättade då samtliga kläder samt la dem i plastlådor. Pälsängrar ger väl sig på kläder och inte trä och porslin? Eller?
    Pälsängrar ser inte ut sådär så du kan vara lugn, de må ha liknande form med de är inte sådär silverglansiga samt så har de inte sånna där spröt framtill, det du har hittat skulle jag säga är silverfiskar (med 95 % säkerhet, jag kan bara bedöma utifrån bilden).
Svar på tråden Vad heter det här djuret?