• findusen

    Persiskt mat - gravid ok? Scampi?

    är gravid i vecka 11 (10+6) och ska på persisk restaurang ikväll (är själv svensk med 0 erfarenhet av persisk mat)

    innehåller mycket saffran tror jag, lam, kyckling, lax, oxfilé.. allt med ris.. med saffran.. mår lite illa av tanken men så finns scampi (jätteräkor) som alternativ! får man äta det? hittar ingen direkt info på nätet, inte heller hos Livsmedelsverket

    vet inte varför, jag kanske bara är nojig men jag är så nojig nu över om jag ens kan äta något av det här? någon som kan hjälpa mig? åh andra sidan, vad äter de persiska tjejerna när de är gravida? haha! snurrigt just nu


    hellre äta gröt tillsammans än oxfile ensam
  • Svar på tråden Persiskt mat - gravid ok? Scampi?
  • Jemp

    Så länge köttet är genomstekt är det inga problem med det du räknar upp.

    Sen är ju scampi rätt vidrigt ur miljösynpunkt men inte specifikt för graviditeten.

  • Anonym (Anonym1)

    Snälla.... Inget fel på persisk mat. Ät och må bra.

  • Anonym (Rekommenderas)

    Vilka rätter rekommenderas för den som inte har ätit maten förut 

  • Anonym (Sara)

    Hi hi. Blev full i skratt när jag läste ts. Vet att tråden är gammal, men herregud! Finns folk till allt tydligen.

    Tack ts för att du gjorde min dag!

  • Anonym (Rekommenderas)
    Anonym (Sara) skrev 2019-01-01 15:14:53 följande:

    Hi hi. Blev full i skratt när jag läste ts. Vet att tråden är gammal, men herregud! Finns folk till allt tydligen.

    Tack ts för att du gjorde min dag!


    Fick du dig ett gott skratt. Vad skulle du rekommendera  
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Rekommenderas) skrev 2019-01-01 15:23:47 följande:

    Fick du dig ett gott skratt. Vad skulle du rekommendera  


    Tja, jag gillar t ex Gheime, kobide, ghorme sabze. Osäker på stavning. Persiskt är gott, tycker jag.
Svar på tråden Persiskt mat - gravid ok? Scampi?