• ellinorwe

    var är min mens? snälla berätta hur det var för er

    hej!

    jag slutade med ppiller 22 augusti och fick mens 24 augusti. nu är det 41 dagar sen och jag börjar bli orolig över vart den är! (inte gravid)

    Min fråga till er är hur det var för er när ni slutade?

    blir bara mer orolig när jag googlar.

  • Svar på tråden var är min mens? snälla berätta hur det var för er
  • EpicNurse

    Den blödningen du fick efter att du slutat är ju ingen mens utan en bortfallsblödning som man får när man går på/slutar med preventivmedel. Den är inte triggad av en ägglossning vilket en riktig mens är. Därför kan man inte utgå ifrån den blödningen och anta att man ska få mens en månad senare för ofta tar det lite längre tid innan ägglossningen kommer igång. För vissa tar det 1-2 månader (vanligast), men upp till 6 månader anses normalt!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • ellinorwe

    Tack för svar!

    har du något bra svar om varför jag har haft ont i tjejmagen i ca 3 veckor? :s trodde de hade med ägglossning att göra men då var det inte det då ?

    tacksam för hjälpen!

  • EpicNurse
    ellinorwe skrev 2017-10-02 21:58:24 följande:

    Tack för svar!

    har du något bra svar om varför jag har haft ont i tjejmagen i ca 3 veckor? :s trodde de hade med ägglossning att göra men då var det inte det då ?

    tacksam för hjälpen!


    Kan ju vara att äggstockarna håller på att jobba fram ett moget ägg eller två! Ägglossningen kan ju mycket väl vara på g, eller att den precis har varit!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden var är min mens? snälla berätta hur det var för er