• Anonym (pizza)

    Hur mycket pizza?

    Hur mycket pizza äter ni när ni väl äter pizza? Alltså hur stora bitar? I mitt hem äter vi alltid en pizza var. Några vänner var hos oss nyligen och av någon anledning kom ämnet på tal och de sa att de inte känner några andra människor utöver oss som klarar av att trycka i sig en hel pizza under en och samma "sittning". Är det så ovanligt, verkligen?

  • Svar på tråden Hur mycket pizza?
  • Glinda från Oz

    Jag äter ca 75% av pizzan, men jag tycker inte det är konstigt att hela, många jag känner gör det.

  • Påven Johanna II

    Jag äter mindre än en halv pizza. Ingen i vår familj äter en hel.

  • Anonym (.)

    Vi brukar dela 2 pizzor på 4 personer. Ibland är vi 5 och då tar vi 3 pizzor. Brukar bli typ 1/4 del pizza över ungefär i alla fall.

  • Anonym (Hepp)

    Jag orkar inte en hel pizza. En halv räcker gott och väl. Ska det va så kan jag ta lite mer än så, men en hel, nej det orkar jag inte.

  • Millnear

    Äter jag en simpel pizza som capriccosa (stavning?)

    Så klämmer jag en hel om jag är tillräckligt hungrig. ..Men tex en kebab så hade jag aldrig klarat en hel xD hade spruckit. ..Känner tom efter 3/4 hur jag är på bristningsgränsen

  • Carambolan

    Jag äter typ en halv. Ibland lite mer. Vi brukar köpa tre pizzor på två vuxna och tre barn.

  • CitronTulo

    Min sambo och jag (och även mina vuxna barn) köper alltid varsin pizza om vi köper det till middag, barnen och sambon brukar oftast äta hela, jag får i mig ca 3/4. Ibland är man bara lite sugen då brukar jag och sambon dela på en.
    Tror inte det är ovanligt att man äter en hel själv, de flesta jag känner köper en pizza/person så länge det inte rör sig om mindre barn..

  • nytt eller gammalt

    Pizzors storlek kan variera rätt mycket mellan olika ställen, tycker jag.

    Jag äter oftast en halv. När jag var tonåring var jag tvungen att äta en hel för annars blev jag beskylld (av min mamma) att ha anorexia. (Ja, min mamma är speciell.)

    De flesta äter mindre än en hel pizza, tycker jag. Men jag känner också en som äter en halv pizza som förrätt :)

  • Fjäril kär

    Beror väl helt på vad man jämför med...

    En del pizzerior gör gigantiska pizzor och andra gör nästan barnportion som vanlig storlek.

    Jag äter en hel om det är en ur vanliga sortimentet.

Svar på tråden Hur mycket pizza?