• Anonym (dålig)

    INFEKTION

    Hej! Det är nu 5 veckor sedan jag gick igenom en sen abort. Efter ca en vecka drabbades jag av infektion i livmodern och lades in direkt med dropp o antibiotika i blodet. Hade så rester kvar, på gränsen till skrapning. Blev inte skrapad, utan åkte hem dagen efter med antibiotika i tabletter. Blev bra väldigt fort och blödningen upphörde i princip helt. Ca 2 veckor efter detta mådde jag dåligt igen med extrem magsmärta. Åkte in till gynakuten som tog prover och konstaterade att jag inte hade infektion, dom misstänkte ägglossning samt hade en cysta på vänster äggstock, hade även en tunn slemhinna kvar efter aborten. Åkte hem och mådde bra. Min mens är oregelbunden och därför osäker på när jag skulle få den. Men för 5 dagar sen hade jag samlag (skyddat!) Och dagen efter fick jag mrnsvärk och rosa flytningar sen började jag blöda igen. Nu blöder jag ganska mycket. Små små klumpar också ibland. De luktar dock inte som de gjorde sist när jag hade infektion. Men saken är den att jag har ont i magen samt svanken. Jag känner mig sjuk, illamående, frossa och har nog feber.. Har ingen termometer Heller... fryser mer o mer trots Alvedon.

    Ringde gynakuten som tror de är min mens.. Men har aldrig mått såhär dåligt vid mens tidigare. Skulle avvakta tills imorgon och få till min vårdcentral om febern är kvar då..

    Jag är orolig för att såret gått upp t.ex, o att jag fått infektion igen....

  • Svar på tråden INFEKTION
  • Anonym (Mika)

    Riktigt tråkigt med alla komplikationer. Själv har nog åkt också in på infektion. Men jag känner mig mest jättetrött. Sen gjorde min abort för en vecka sedan. Hur mår du nu?

  • Anonym (dålig)
    Anonym (Mika) skrev 2017-10-21 00:40:47 följande:

    Riktigt tråkigt med alla komplikationer. Själv har nog åkt också in på infektion. Men jag känner mig mest jättetrött. Sen gjorde min abort för en vecka sedan. Hur mår du nu?


    Ja det är väldigt jobbigt. Usch, du också? Har du kollat upp det? Hoppas du inte åkt på infektion :(

    Jodå, snart 7 veckor sedan jag gjorde aborten. När jag skrev detta inlägget så var det faktiskt min mens jag hade. Den varade 2-3 dagar längre än vanligt och betydligt rikligare än vanlig mens. Mår hur bra som helst nu!
Svar på tråden INFEKTION