• Ssandeer

    Är det nån som har 18 månader mellan barnen?

    Jag undrar hur det är att ha 18 månader mellan barnen för jag har nyligen plusat och räknat ut att de kommer skilja 18 månader å vill höra om det hur det är att ha två små för och nackdelar om det kan kännas som att man inte räker till med mer

  • Svar på tråden Är det nån som har 18 månader mellan barnen?
  • Charlieellerså

    Jag har 17 månader mellan mina äldsta två bar. De har alltid haft varandra, storebror var aldrig avundsjuk. Tänker att det kan ha spelat in att han var så liten och inte vant sig att ha oss själva så länge. Jag tyckte inte att det var speciellt jobbigt med två små barn heller, vi var ju redan inne i rullarna. Vissa kvällar vid nattning var krångliga när mannen jobbade borta. Vi har nu valt att skaffa ett tätt syskon till våran yngsta också bara för att jag tycker de äldstas vänskap och sällskap är så mycket värd.

  • Frontline

    Skiljer 18 månader nästan exakt på dom 2 minsta vi har och det har varit perfekt, dom har varandra och som ovan skriver så var man ju redan inne i blöjbytet och rutiner..
    När den minsta föddes var det äldsta barnet 4 så det är rätt tätt mellan alla 3 :)


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • MarieCecilia

    Hej! Jag plussade också precis och min son är 10 månader så det kommer skilja ca 18  månader på dem. Följer gärna denna tråd för tips! 

  • Neysie

    Har 18 månader mellan mina pojkar som nu är 5 och 3. Är nog jobbigare nu än när de var småttingar. :) Ångrar absolut inte att vi skaffade så tätt men det är verkligen inget jag skulle göra om. Största anledningen till det är att man liksom missade lite av åldrarna. Nu när minstingen är 3 som är en helt underbart rolig ålder så minns jag knappt när den stora var 3 då man hade fullt upp med en liten 1,5-åring. Allt var så otroligt intensivt när de var små. Nu väntar vi barn igen, minstingen blir 4 när den kommer och jag ser fram emot det såå mycket. Nu ska jag njuta mer! :)

  • Magnus81

    Mellan våra två minsta är det 14 månader. Dom leker mycket med varandra men samtidigt är det mycket bråk för uppmärksamheten. Men överlag så är det bara lycka.

    Som mest är det 2 år mellan deras 4 syskon

  • Anonym morsa till snart 3 kids

    Hej!

    Har knappt 18 månader mellan mina grabbar. Den äldre fyllde 3 år i sommar och den yngre 1,5 år. Väntar nu kid nummer 3 i samma veva som 2:an blir 2 år. Det är iallafall det bästa vi gjort, vänskapen och lyckan som finns mellan dem är obetalbar! Storebror älskade verkligen lillebror från dag 1, hans ögon glittrade varje gång han höll och kramade lillebror och ingen avundsjuka syntes till. Kanske var han för ung för att förstå det men än idag så har vi aldrig sett avundsjuka eller kamp om uppmärksamhet då vi verkligen lägger all tid och uppmärksamhet på barnen och till att skapa minnen för livet. Ja klyschigt kanske det låter men vi drömmer vårt drömliv och önskar så att alla fick den chansen. Tycker inte du ska oroa dig, det kommer gå bra och man löser det????

  • Anonym morsa till snart 3 kids

    Frågetecknen skulle vara en glad gubbe :)

  • 12345hopp

    Jag hoppar också in här :) har nyss plussat med nummer två och det kommer bli knappt 17 månader emellan dem!

    Det verkar ju som att de allra flesta upplever att det är positivt, jag tror också att förändringen blir så mycket lättare att hantera för det äldre barnet om det inte är så gammalt :)

  • Sajood

    Har 19 månader mellan mina som nu är 2,5 och 4 år. Visst är det intensivt ibland men jag upplever det som väldigt positivt. De har stor glädje av varandra och leker mycket ihop. Sover i samma rum, nära varandra.

  • Akireb

    Hej!

    Jag har 18ån mellan mins killar och de har, precis som andra skriver, alltid haft varandra. Tycker det blev lättare när tvåan kom!

  • Akireb

    Hej!

    Jag har 18ån mellan mins killar och de har, precis som andra skriver, alltid haft varandra. Tycker det blev lättare när tvåan kom!

Svar på tråden Är det nån som har 18 månader mellan barnen?