• Dianbobo

    Bf i maj och bor i Örebro?

    Hej,

    Undrar om det finns några mer gravida som är från Örebro med Bf i
    vår/sommar -18? Jag har bf i slutet av maj och det blir 3dje barnet Glad

  • Svar på tråden Bf i maj och bor i Örebro?
  • Dianbobo

    Vad roligt ???? Har ni varit hos bm än? Jag går på ängen och ska på frejasamtal nästa måndag. Gjorde inte kubtest med de andra två barnen, men nu funderar jag på att göra det. Hur ska ni göra?

  • Carmen Cox

    Jag har inte ens ringt mvc än.

    Jag gjorde nåt som vi kallade "nupp-"test i sthlm med förra barnet, antar att det är kub, och ska självklart göra det nu med. Är livrädd för alla eventuella fel, skador eller sådant som kan upptäckas innan förlossningen.

    Jag tror att jag hamnar på Olaus Petri men finns det privat centralt så ska jag gå dit. Av erfarenhet vet jag att närmast är bäst i slutändan då jag alltid blir sjukt fet och trött på slutet av graviditeten och tycker att alla sträckor över kilometern är superjobbiga....

  • Carmen Cox

    Frejasamtal var något nytt, det hade vi inte (då) i sthlm. Är det något i stil med livlinan? Att man ska behålla barnet oavsett defekt då vi alla är lika mycket värda?

  • Neysie

    Hej jag bor oxå i Örebro, väntar 3:e barnet. Bf 1 maj. Vi gjorde kub med 2:a barnet men nu nöjer vi oss med ul v 12 istället.

  • Dianbobo
    Neysie skrev 2017-10-15 22:21:31 följande:

    Hej jag bor oxå i Örebro, väntar 3:e barnet. Bf 1 maj. Vi gjorde kub med 2:a barnet men nu nöjer vi oss med ul v 12 istället.


    Hej,

    Vad roligt att det är fler som ska ha barn i Örebro ungefär samtidigt. Vart gör ni ul? 
  • Neysie

    Vi ska göra ul på usö. Tack vare de nya riktlinjerna får man ju göra ul i både v 12 och 18. Tycker det är jättebra att få chans att kolla redan nu om allt ser bra ut.

Svar på tråden Bf i maj och bor i Örebro?