• Cooffe32

    Singel föralltid!

    Hejsan på er alla. Visste ej vilken vilken kategori jag skulle välja, så det vart denna.

    Är en 32-årig man som under många års tid kämpat med att hitta en kvinnlig partner att leva med, men efter massor av olika anledningar har det ej funkat och tagit slut. Det vanligaste orsaken var att tjejen varit otrogen, ljugit om många saker eller hyper noga med utseendet på killen. Har nu bestämt mig för att leva singel resten av livet och se möjligheterna på annat håll i livet. Skall snart köpa hund t ex, eget hus om jag får den tjänsten jag blivit lovad på jobbet, resa en del ut i världen...

    Önskar tips från er alla (kanske framförallt från er i samma situation) på vad mera man kan se framemot, göra som singel livet ut?

    Ha en fortsatt trevlig dag alla????

  • Svar på tråden Singel föralltid!
  • Elsaaa

    Du är för ung att ge upp. Jag lovar att det finns någon för dig också.


    haters gonna hate
  • Anonym (Undrar)

    Har du haft sex eller har du också komplex för att vara oerfaren?

  • StoltMan90

    Du är man. Det är ingen fara. Skaffa inte svenska kvinnor om det är de enda kvinnorna du dejtat. Kvinnor i Sverige kan vara rubbade pga av troll-femenismen. 


    32 år är du. Jag lovar dig att du kan fixa kvinnor runt 25 - 28 år, och skaffa fan inte kvinnor i din egna ålder. Varför skulle du när kvinnor uppskattar en äldre män?

  • Cooffe32
    Elsaaa skrev 2017-10-16 12:19:28 följande:

    Du är för ung att ge upp. Jag lovar att det finns någon för dig också.


    Misstänkte att ett sådant här svar skulle dyka upp.

    Tackar för din omtanke till att börja med:):). Men har man som jag dejtat väldigt mycket, gett det massor chanser i 10 års tid(har också haft förhållande) så pallar man inte tillslut. Min breda erfarenhet(drar inte alla över en kant) är att dem flesta tjejer är på tok för kräsna med utseendet på killar/bortskämda/dryga. Givetvis finns det gott om killar som är likadana dito, men jag har en så stadig grund att stå på nu. Så jag vet hur dem flesta(ABSOLUT INTE ALLA) tjejer kräver för ett längre förhållande. Vill nu vidare i livet och må väl. Inser att det finns massor av andra spännande möjligheter i livet att ta vara på....:):)

    Har du tips, lyssnar jag mera än gärna!!
  • Elsaaa
    Cooffe32 skrev 2017-10-16 13:23:55 följande:

    Misstänkte att ett sådant här svar skulle dyka upp.

    Tackar för din omtanke till att börja med:):). Men har man som jag dejtat väldigt mycket, gett det massor chanser i 10 års tid(har också haft förhållande) så pallar man inte tillslut. Min breda erfarenhet(drar inte alla över en kant) är att dem flesta tjejer är på tok för kräsna med utseendet på killar/bortskämda/dryga. Givetvis finns det gott om killar som är likadana dito, men jag har en så stadig grund att stå på nu. Så jag vet hur dem flesta(ABSOLUT INTE ALLA) tjejer kräver för ett längre förhållande. Vill nu vidare i livet och må väl. Inser att det finns massor av andra spännande möjligheter i livet att ta vara på....:):)

    Har du tips, lyssnar jag mera än gärna!!


    Hur har du hittat tjejerna du dejtar? Längsta förhållandet? Hur länge va det?
    haters gonna hate
  • Anonym (?)
    StoltMan90 skrev 2017-10-16 13:21:36 följande:

    Du är man. Det är ingen fara. Skaffa inte svenska kvinnor om det är de enda kvinnorna du dejtat. Kvinnor i Sverige kan vara rubbade pga av troll-femenismen. 

    32 år är du. Jag lovar dig att du kan fixa kvinnor runt 25 - 28 år, och skaffa fan inte kvinnor i din egna ålder. Varför skulle du när kvinnor uppskattar en äldre män?


    På vilket sätt tycker du att kvinnor i Sverige är rubbade pga feminismen?
  • StoltMan90
    Anonym (?) skrev 2017-10-16 13:29:40 följande:
    På vilket sätt tycker du att kvinnor i Sverige är rubbade pga feminismen?

    Kan inte tänka för sig själva längre. Drar sina slutsatser av vad vänner tycker, instagram, facebook och pappa staten. Har tappat vad relationen mellan man och kvinna är. Lever i en illusion som kim kardashians och tror bara för att det äger en fitta man kan beter se hur som helst utan konsekvenser.


    Tycker att utländska kvinnor med utländsk härkomst är mycket bättre på dynamiken mellan man och kvinna förhållande. De verkar fatta att män som älskar sin kvinna behöver henne också för att höja ribban på familjen.


    Män är jävligt starka ensam och kan gå hutlösa mil för att uppnå sitt mål. Men oftast är det galna mål. Men alla kvinnor vet hur det är att ha en man som är kär i dig. Han gör allt för dig och sig själv och lite extra. 

  • Cooffe32
    StoltMan90 skrev 2017-10-16 13:21:36 följande:

    Du är man. Det är ingen fara. Skaffa inte svenska kvinnor om det är de enda kvinnorna du dejtat. Kvinnor i Sverige kan vara rubbade pga av troll-femenismen. 

    32 år är du. Jag lovar dig att du kan fixa kvinnor runt 25 - 28 år, och skaffa fan inte kvinnor i din egna ålder. Varför skulle du när kvinnor uppskattar en äldre män?


    Tycker inte man skall hoppa och säga att svenska kvinnor troll-feminister osv. Då jag träffat båda utländska tjejer och svenska tjejer att dejta märker jag ingen större skillnad på denna punkt. Är nog mer hur personen är i sig.

    Jag har skaffat mig en tydlig bild av hur det ser ut bland dem flesta kvinnor idag. Är nöjd med alla dem gånger jag försökt ge det nya chanser, men nu är det slut. Bara att acceptera ens situation och försöka hitta det positiva i livet. Nu är jag på god väg:).

    Har du tips det jag frågade om, lyssnar jag gärna
  • Cooffe32
    Elsaaa skrev 2017-10-16 13:26:54 följande:

    Hur har du hittat tjejerna du dejtar? Längsta förhållandet? Hur länge va det?


    Jag ber inte om hjälp för att hitta en ny tjej. Utan vill ha tips på hur jag kan komma vidare i livet som singel. Vill se det positiva livet:) Har du något tips...?
  • Lyckligensam

    Skaffa nåt vettigt intresse så du ej får för dig att jaga kvinnor.

    Spela tv-spel och annat idiotiskt fungerar ej och kommer bara leda till att du sitter och onanerar och känner dig ensam och deprimerad.
    Gör nånting kreativt och tidsödande så kommer du leva lycklig ensam.

  • StoltMan90
    Cooffe32 skrev 2017-10-16 13:48:37 följande:
    Tycker inte man skall hoppa och säga att svenska kvinnor troll-feminister osv. Då jag träffat båda utländska tjejer och svenska tjejer att dejta märker jag ingen större skillnad på denna punkt. Är nog mer hur personen är i sig.

    Jag har skaffat mig en tydlig bild av hur det ser ut bland dem flesta kvinnor idag. Är nöjd med alla dem gånger jag försökt ge det nya chanser, men nu är det slut. Bara att acceptera ens situation och försöka hitta det positiva i livet. Nu är jag på god väg:).

    Har du tips det jag frågade om, lyssnar jag gärna

    Jag förstår. Jag må vara några år yngre men jag har också rest och sett världen. Träffat många vackra kvinnor och bundit med mig med få av dom. Svenska som utländska. 


    Men om vi skiter i damerna för ett tag. Om jag var du så är du just nu i ett tillstånd av att göra vad som helst. Så varför inte?


    1 Skaffa en ekonomisk oberoende på det du tycker om att göra.
    (sälja prylar, resurser, bilder eller din kunskap.)


    2. Resa (uppleva världen ut till dina fingertoppar och leva med ett hjärta av äventyr.


    3. Skaffa nya färdigheter. 
    Lär dig instrument,gitarr, poker, måla osv osv.

    4. Tillbringa tid att finna nya personligadrag hos dig själv/ finna dig själv mer på djupet som människa. Exp. Göra saker du inte hunnit med, kanske påbörja saker du inte trodde på när du var yngre. Ta upp gamla intressen. 


    5. Övrigt.


    Prova knark, typ cannabis, svampar, kola, whatever.
    Knulla horor. Spendera pengar på god mat. Köra snabba bilar.

  • Cooffe32
    StoltMan90 skrev 2017-10-16 14:01:57 följande:

    Jag förstår. Jag må vara några år yngre men jag har också rest och sett världen. Träffat många vackra kvinnor och bundit med mig med få av dom. Svenska som utländska. 

    Men om vi skiter i damerna för ett tag. Om jag var du så är du just nu i ett tillstånd av att göra vad som helst. Så varför inte?

    1 Skaffa en ekonomisk oberoende på det du tycker om att göra.

    (sälja prylar, resurser, bilder eller din kunskap.)

    2. Resa (uppleva världen ut till dina fingertoppar och leva med ett hjärta av äventyr.

    3. Skaffa nya färdigheter. 

    Lär dig instrument,gitarr, poker, måla osv osv.

    4. Tillbringa tid att finna nya personligadrag hos dig själv/ finna dig själv mer på djupet som människa. Exp. Göra saker du inte hunnit med, kanske påbörja saker du inte trodde på när du var yngre. Ta upp gamla intressen. 

    5. Övrigt.

    Prova knark, typ cannabis, svampar, kola, whatever.

    Knulla horor. Spendera pengar på god mat. Köra snabba bilar.


    Kan ju säga att det med att pröva horor, knark är helt uteslutet. Har ett ordnat liv i övrigt och är inte pajas som sitter hemma arbetslös.

    Tackar däremot för dem övriga tipsen. Ekonomin kommer bli mycket god om den nya chefen beviljar den nya tjänsten jag sökt inom företaget
  • StoltMan90
    Cooffe32 skrev 2017-10-16 14:12:07 följande:
    Kan ju säga att det med att pröva horor, knark är helt uteslutet. Har ett ordnat liv i övrigt och är inte pajas som sitter hemma arbetslös.

    Tackar däremot för dem övriga tipsen. Ekonomin kommer bli mycket god om den nya chefen beviljar den nya tjänsten jag sökt inom företaget
    Lycka till min herre. Ha en bra liv !
  • AnooYoo

    1.Planera för resor. Om du inte gillar att resa ensam kolla Rosa bussarna och liknande

    2. Läs böcker (eller skriv dem)

    3. Utveckla andra hobbies eller saker du inte vågar göra innan

    4. Utveckla fler vänskaper. Hitta nya människor som är intresserade av samma saker som du är

    5. Börja träna. Endorfin är mycket effektivt för välbefinnande och sublimering

    I allmänhet: lev ditt liv som du vill för din egen skull på ett medvetet sätt. Alla gör egentligen det, men tror att det är frågan om andra människor (oftast barn).

  • Söderomslottsskogen

    Vill börja med att säga att jag inte tycker att ditt beslut är konstigt. Tror att väldigt många landar där du är förr eller senare. Även om det kanske inte alltid är när man är 30 utan snarare 50 eller 70. Det kan vara så att man aldrig träffat den rätta, eller att den rätta lämnat en eller gått bort.

    Så vad gör man då? Jag skulle säga skapa något som du kan lämna efter dig till världen och vara stolt över! Det kan vara konst, det kan vara en egensnickrad villa eller friggebod, det kan vara ett företag du startat, eller kanske en roman du skrivit.

    Antar att du i och med att du valt bort ett förhållande även valt bort att skaffa barn. Många lägger åren mellan 30-50 på att uppfostra sina barn och på så sätt lämna något efter sig i världen. Det ger en känsla av mening. Men man kan få samma känsla av mening, om inte mer, av att bygga upp ett företag, en roman, en skulptur, ett byggnadsverk, en bil, etc. För att inte tala om omgivningens respekt och beundran.

Svar på tråden Singel föralltid!