• maria1992

    Planerar för första barnet.

    manda974 skrev 2017-10-18 13:14:47 följande:

    Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

    Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

    Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????


    Jag är precis fyllda 23 och vi är på samma bana. 
    Hur har det gått för dig?
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-13 07:02:00 följande:

    Hej :)

    Kom in på den här tråden. Fantastiskt.

    Jag och min sambo försöker bli gravida. Jag är 24 år. Vi är inne på vårat 3 försök nu. Började med Natural Cycles i Augusti.

    Har BIM den 21/12.

    Vore kul och följas åt! Om någon är i samma sits, skriv gärna hur det går!


    Så roligt!! Jag är på mitt andra försök och är 23.

    Spännande! Jag är på bim -4.

    Fick denna testet igår... hmm...

    Tycker mig se något streck
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-13 14:53:54 följande:

    Vad roligt! Har du haft några symtomer?

    Hm ja? Lite svårt och se på bild dock.. Men håller tummarna. Ska du testa igen? :D


    Jag ska testa mig igen absolut men tänkte vänta till fredag, då är jag vid bim -2. Ja, jag har haft molnvärk sedan en vecka tillbaka. Cirka fem dagar efter ägglossning. Något skumt är det med mon kropp. Även gaaaalet trött i 3-4 dagar. Sovit hur mycket som helst.

    Hur går det själv??

    Japp jag har anväbt det i ett år i alla fall. Går trögt med tempen då den gick i sönder för 2 månader sedan men har fått positiva utslag på äl-stickor. Hur gör du?????
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-13 22:16:28 följande:

    Åh vad svårt och hålla sig..

    Jadu, jag fick jag också värk efter 5 dagar.. väldigt konstigt. Blir så nervös att mensen är på g hela tiden.

    Har inga andra känningar heller .. så jag vet inte. Bara och vänta antar jag?

    Ja men då har du tempat dig ett bra tag innan iaf, så då vet du ju på ett ungefär kanske. Jag började tempa i Augusti när jag fick min riktigt mens också. Med hjälp av den har jag hittat ägglossningen, så nu ska det bara ta sig.... evig väntan känner jag.


    Ja, jag känner min ägglossning som bara den. Mycket smärtor. Har själv bim på söndag. Vad tror du om dessa testen? Ser dy också något? Jah ser i alla vinklar..

  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-14 13:27:47 följande:

    Jag har också ganska bra koll på den! Men ganska skönt att använda test så jag är helt säker :)

    Men åhhh. Jag tror att du har lyckats, ser också streck !!


    Ja, precis. Så kände jag också! ????????

    Tror du inte det?? Jag känner inte alls att mensen är på g.. har dock haft molnvärk hela tiden nästan men när jag ska få mens är de riktigt kraftigt..

    visst ser de ut som jag lyckats??

    Kolla vad de skriver på sin sida ang. Positiva test. Och sen se mitt. Rätt likt va?????????

  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-14 15:04:20 följande:

    Jag vet inte, brukar inte ha såhär tidigt innan mens heller. Brukar vara någon dag innan den kommer, mer kraftig som du säger! Men hur tidigt vågar man prova ? :O

    Jag tycker det känns som att du lyckas! Vad glad jag blir! Ska du pröva ett test som du kan se veckonr?


    Precis, jag med!! Alltså jag har ju bim på söndag. Så gör ett sånt early test. Jag klarar ju inte att hålla mig haha...

    Taaack!!! Hoppas verkligen. Japp ska göra ett test till på bimdagen????

    Hoppas på dig med!!
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-14 17:59:26 följande:

    Kul att det visar så pass tidigt ändå! Kanske ska köpa hem så jag har när det är dags. Fortfarande ihållande värk i magen..

    Det vore så kul om det gick så fort! Vi får hålla tummarna ????????


    Eller hur!! Dock orolig varje gång när jag ska kissa att nensen ska ha kommit haha.. men icke än så länge.

    Ja det tycker jag du ska om dy inte klarar att vänta????
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-14 18:14:33 följande:

    Haha ja, eller ibland känns det som att det rinner och så va det inget!! Men om dina test som du gjort stämmer så är det förhoppningvis lugnt ;)

    Faaan, ja kanske köper imorgon ändå.. kan väll lika gärna prova! Att man ska ha sån dålig karaktär -.-


    Nåhon har sagt de är negativt... så jag vet inte. Jag tror på ett sätt det är positivt men svårt att våga inse det typ..

    Ja köp ett test!!! Jag tar ett till på lördag!! Vi gör detta tillsammans
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-14 19:35:10 följande:

    Typiskt.. vi får väll helt enkelt se! Men som sagt så vågar man ju inte hoppas förmycket!

    Men nått jag inte trodde om mig själv, det är att jag har typ inte blivit ledsen över att jag inte blivit gravid dom andra försöken. Trodde verkligen jag skulle typ må dåligt över det, men jag har bara tänkt positivt ändå!????

    Ja kul! Känns bra å ha nån! Köper imorgon bitti då! Så gör jag också det ????????????


    Det är faktiskt otroligt skönt att du inte blir ledsen för det blir jag.. och jag försöker verkligen ändra mig men vet inte varför. Hur tänker du? Man vill ju de så mycket...

    Jaa, spännande!! Lycka till och meddela direkt när du vet mer. När hade du nu bim?
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-14 21:14:23 följande:

    Jag vet inte, trodde verkligen att jag skulle bli så. Men det har varit så mycket runt om utöver det här också, så jag tror att jag inte har kunnat slappna av riktigt förens nu.. kanske därför!

    Och jag blir stöttad av min kille att det inte är hela världen, vi lyckas nästa gång. Och att jag tycker ändå att det har gått fort mellan alla gånger. Känner mig typ pepp, och tänker inte ge upp! För tillslut kommer det hända, utan att känna den där pressen!

    Absolut, det måste du också! Nästa torsdag ????


    Det är bra. För mig är det typ lugnt på jobbet, lugnt hemma och då hinner jag tänka mer... hmm...

    Jag håller med, min sambor likadan. Det kommer nästa månad om det inte går bl.a.... men! Jag kan ibland känna. Varför vill han inte så mycket som mig? Haha för att jag är galen haha...

    Spännande!!!
  • maria1992
    manda974 skrev 2017-12-15 08:10:30 följande:

    Bim idag då.. tog ett test nu på morgonen! Och det kom ett svagt streck, tänkte att det var för svagt först men eftersom jag har så kort lutealfas (på 10 dagar) så kanske det inte är så konstigt... vågar jag ta ett digitalt eller ska jag vänta tills i morgon?


    Det är positivt!!! Grattis!!!
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-14 21:37:26 följande:

    Ganska svårt att ändra på tror jag också, men man blir ju lite less och massa tankar i huvudet när det inte tar sig också..

    Haha ja man känner lite att det är "lätt för dom att säga", men jag tror på nått vis att dom kanske inte vet hur dom ska hantera det mer än att puscha!

    Den tanken har jag också haft, men om han inte hade varit redo så hade vi aldrig försökt ;)


    Nej, det är helt sant. Dem är mycket mer lugna och på ett sätt är ser väl bra antar jag. Och ja, så är det ju som du säger. Man vet ju att dem vill supergärna också.

    Hud har det gått??
  • maria1992
    manda974 skrev 2017-12-15 09:00:59 följande:

    Tror du det?? Åh hoppas verkligen, ska vänta tills i morgon med att ta cb digital, hur går det för dig? Kollat dina inlägg senaste dagarna!! :D


    Så kul för dig!!

    Ja jo, ingen mens i sikte ännu och den är som en klocka min mens. Ska ha mens på söndag och brukar få väldigt smärtor dagarna innan men har inte känt av de.. vi får väl se. I och med att clearblue early var så svagt plus så är det onödigt att ta ett vanligt idag känner jag, kommer nog inte visa alls. Men visst ser de positivt ut? Har tagit två test och båda ser likadana ut. Hmm... kan två stycken visa spök??

  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-15 20:46:27 följande:

    Tog ett imorse men det visade inget, fortfarande ont i magen och mår väldigt illa på kvällarna..

    För dig ??


    Usch.. jag tror det kommer för oss båda. Jag tog ett imorse, ett vanligt, inte ett early och jag tyckte jag såg något. Men i och med att det var så svagt med early igår kanske det är lite tidigt.

    När vågar vi ta igen?

    Känner samma som dig. Haft en del stickningar också. Något du känt?

  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-15 21:11:07 följande:

    Om man anstränger sig på bilden så känns det som att det är påväg att bli nått! Mitt va dock helt negativt, men det är alldeles för tidigt för min del ju.. men kul å testa iaf!

    Typ i början av nästa vecka tänkte jag, har ju som sagt inte BIM förens på torsdagen .. när är du sugen ?

    Ja typ under naveln ? Är det konstigt ?


    Ja, eller hur! Ja jah tror du kommer få ett plus på early på måndag! :) kör på det!

    Min är ju rätt ?synlig? på early och förstod att detta skulle visa svagt men känns som där är något.

    Tänkte göra ett early och ett vanligt på söndag.. spännande!!

    Ja, precis, jag med.. nä jag undrar bara vad de är. Brukar inte ha stockningar innan mens annars.. hmm..
  • maria1992
    Nathaliee93 skrev 2017-12-15 21:33:58 följande:

    Man kan ju hoppas, avvaktar till måndag och gör ett då :D

    Ja jag tycker mig se på alla du har skickat! Vore kul om det va lite starkare då så man kan bli lite glad!

    Nej inte jag heller och inte ihållande värk.. känns inte som att jag inbillar mig heller.. måste ha värmekudde på magen på kvällarna typ


    Ja, gör det! Då är det ju några dagar innan och visar de inte då så vänta till bim! :)

    Eller hur.. det är typ, på ett sätt så säger många de är positivt men vågar inte riktigt tro det då man inte är hundra. Väntar tills söndag och gör ett till!

    Håller med dig. Inbillar mig inte heller! Tack för tipset med värmekudde :) hur brukar du känna innan mens?
Svar på tråden Planerar för första barnet.