• Tihi

    Vilken säng är bäst från Ikea?

    Sängar är jättejobbigt att köpa för det verkar aldrig bli rätt. Obestämd Den bästa jag har haft är en äkta Tempur.
    Ikeas version av Tempur hur är dom? Dom har ju ett antal olika modeller men vilken är faktiskt bra och vilken är skräp? Tänker främst på kvaliteten nu och inte om den är skön att sova i eller inte. Jag behöver en säng till ett gästrum och föredrar Ikea för att man inte måste krångla med beställningar och vänta i veckor så kan du rekommendera en säng därifrån så är det toppen. Helst en som liknar Tempur.

  • Svar på tråden Vilken säng är bäst från Ikea?
  • Carambolan

    Generellt med ikeas sängar är väl att du får vad du betalar för. Ta inget ur det billigaste segmentet så får du en helt okej säng. Ta det dyraste av allt så får du till och med en bra säng, men beroende på din budget så är det kanske till och med onödigt bra om det bara ska vara till ett gästrum.

  • Tihi
    Carambolan skrev 2017-10-18 22:28:16 följande:
    Generellt med ikeas sängar är väl att du får vad du betalar för. Ta inget ur det billigaste segmentet så får du en helt okej säng. Ta det dyraste av allt så får du till och med en bra säng, men beroende på din budget så är det kanske till och med onödigt bra om det bara ska vara till ett gästrum.
    Jag kan gärna köpa Ikeas dyraste säng även om det är till en gästsäng för jag vill ju inte ha något dåligt bara för att det är från Ikea. Det jag vill slippa är att beställa och leverans flera veckor senare. Men en dyr säng från Ikea är generellt bra kvalitet alltså? Man brukar ju ofta se i olika tester att Ikea ska vara lika bra som dyrare märken men om det verkligen är så vet jag inte förstås.


  • Glinda från Oz

    Jag har en tempurliknande bäddmadrass från IKEA, den är ca en dm tjock och formar sig efter kroppen. Jag är jättenöjd med den, men nu har den blivit lite sliten och det är snart dags att byta ut den (jag har haft den i 7-8 år)

  • Tihi
    Glinda från Oz skrev 2017-10-19 16:03:25 följande:
    Jag har en tempurliknande bäddmadrass från IKEA, den är ca en dm tjock och formar sig efter kroppen. Jag är jättenöjd med den, men nu har den blivit lite sliten och det är snart dags att byta ut den (jag har haft den i 7-8 år)
    Låter lovande. Kommer du ihåg om det var en av deras dyrare bäddmadrasser? Bara nyfiken för den verkar ju ha hållit bra om du har haft den så länge.
Svar på tråden Vilken säng är bäst från Ikea?