• Anonym (sorgesång)

    När man träffar gammal crush och de förändrats helt

    Sprang helt oväntat in i en gammal crush som jag var extremt förälskad i som yngre. Jag kände inte ingen honom alls förrän han uttalade mitt namn på det där speciella viset. Han hade åldrats så mycket och helt förändrats. Allt var annorlunda, kroppen, frisyren, dragen, klädstilen...ja det mesta. Han var en stor passion och blev attraherad av hans vackra ansikte och lite tuffa karisma. Men allt var borta. Kanske tänkte han samma om mig trots att han ville adda mig på Fejjan?!

    Trots att jag kommit över honom för länge så blev jag helt deprimerad efteråt, så pass att jag måste vända mig till Familjeliv... Blev så medveten om hur förgängligt allt är inklusive mitt eget åldrande. Vi är unga så kort tid och det allra värsta med åldrandet som jag ser det, är att hur våra utseenden förändras och att vi inte längre ser ut som oss själva efter en viss ålder. Blir lika sorgsen varje gång jag ser någon jag tyckt var vacker som blivit gammal och försvunnit som jag ser det. Jag vet att människan är kvar därinne och att blicken och personligheten ofta är samma men jag mår så dåligt av att utseenden och ansiktsdrag går förlorade speciellt om jag haft en attraktion till personen. Jag vet att det är tidens gång men jag vänjer mig aldrig.

    Har aldrig kunnat prata med någon om det här med risk för att såra eller få moraliska påhopp. Men hur tänker ni andra över det hela. Kan ni känna igen sorgen eller känns det bara naturligt och välkommet ungefär?

  • Svar på tråden När man träffar gammal crush och de förändrats helt
  • Anonym (Jodå)

    Tror nog det är många som känner så. Man känner sig fortfarande som 25 inombords men så kommer alla ålderstecken. Jag är snart 40 och inser att jag är medelålders fast jag inte alls känner mig som det. Ändå är jag glad att jag inte är 20. Knepigt det där.

  • Efraim Barkbit

    Jag har känt mig som 40 sedan jag var 5, så det är först nu på senare tid som jag har upplevt åldrandet mer som andra i min omgivning. Tror aldrig jag känt mig så i fas med min ålder som jag gör nu. Hoppas att det avspeglas i det yttre.

  • Anonym (En man)

    Jag är 60 år. Jag har väldigt svårt att ta in det. Jag känner mig som jag gjorde när jag var 30. Jag lever ungefär likadant också. Är väldigt aktiv på alla sätt. Jag vet att jag ser betydligt yngre ut. Jag tävlade i en konditionsidrott tills jag var 40. Jag har bestämt mig för att helt enkelt strunta i min faktiska ålder. Jag lever väl för fan som jag vill. Känner jag för att festa en helg med dans och hela paketet gör jag det. Visst ser jag på både mig själv och andra att åren går. Men jag väljer att inte fästa mig vid det. Livet är härligt är min grundfilosofi.

  • ManiLund

    Jag tar små doser LSD två ggr i veckan så blir alla vackrare.

    Fast det får man väl inte säga i det här landet längre.

  • Anonym (ja)

    Håller verkligen med.
    Jag såg en kvinna på FB som jag hade erotiska tankar om varje kväll när jag gick på folkhögskolan på 90-talet för ett tag sen.
    Hon var då runt 30 och nu är hon väl kanske runt 50!

    Hon var dubbelt så stor och hade grått hår. Man hade lätt kunnat ta henne för 65!
    Jag blev också besviken. I min fantasi såg hon likadan ut och jag har aldrig gett upp hoppet om att en dag få träffa henne igen och ha sex.

  • Anonym (M)
    Anonym (sorgesång) skrev 2017-10-19 01:02:01 följande:

    Sprang helt oväntat in i en gammal crush som jag var extremt förälskad i som yngre. Jag kände inte ingen honom alls förrän han uttalade mitt namn på det där speciella viset. Han hade åldrats så mycket och helt förändrats. Allt var annorlunda, kroppen, frisyren, dragen, klädstilen...ja det mesta. Han var en stor passion och blev attraherad av hans vackra ansikte och lite tuffa karisma. Men allt var borta. Kanske tänkte han samma om mig trots att han ville adda mig på Fejjan?!

    Trots att jag kommit över honom för länge så blev jag helt deprimerad efteråt, så pass att jag måste vända mig till Familjeliv... Blev så medveten om hur förgängligt allt är inklusive mitt eget åldrande. Vi är unga så kort tid och det allra värsta med åldrandet som jag ser det, är att hur våra utseenden förändras och att vi inte längre ser ut som oss själva efter en viss ålder. Blir lika sorgsen varje gång jag ser någon jag tyckt var vacker som blivit gammal och försvunnit som jag ser det. Jag vet att människan är kvar därinne och att blicken och personligheten ofta är samma men jag mår så dåligt av att utseenden och ansiktsdrag går förlorade speciellt om jag haft en attraktion till personen. Jag vet att det är tidens gång men jag vänjer mig aldrig.

    Har aldrig kunnat prata med någon om det här med risk för att såra eller få moraliska påhopp. Men hur tänker ni andra över det hela. Kan ni känna igen sorgen eller känns det bara naturligt och välkommet ungefär?


    Du ska dö. Och sannolikheten att det är snart ökar för varje dag.

    Och du blir inte bara fulare utan också dummare för dag också.

    Djävla villkor vi föds in i. Och vi har bara alkohol och rock att trösta oss med.
  • Anonym (M)
    ManiLund skrev 2017-10-19 15:52:34 följande:

    Jag tar små doser LSD två ggr i veckan så blir alla vackrare.

    Fast det får man väl inte säga i det här landet längre.


    Djävla skitland.

    Dubbla dosen och lägg till vitt bag-in-box i ett blandmissbruk med reruns av allsång på skansen och se om det hjälper.
  • Anonym (M)
    Anonym (ja) skrev 2017-10-19 15:57:28 följande:

    Håller verkligen med.
    Jag såg en kvinna på FB som jag hade erotiska tankar om varje kväll när jag gick på folkhögskolan på 90-talet för ett tag sen.
    Hon var då runt 30 och nu är hon väl kanske runt 50!

    Hon var dubbelt så stor och hade grått hår. Man hade lätt kunnat ta henne för 65!
    Jag blev också besviken. I min fantasi såg hon likadan ut och jag har aldrig gett upp hoppet om att en dag få träffa henne igen och ha sex.


    Precis så är det att vara gift som man.

    Gift er aldrig pojkar!
  • ManiLund
    Anonym (M) skrev 2017-10-19 16:12:36 följande:
    Djävla skitland.

    Dubbla dosen och lägg till vitt bag-in-box i ett blandmissbruk med reruns av allsång på skansen och se om det hjälper.
    Jag skrev ju att alla blev vackrare, och nu föreslår du att jag ska förstöra allt?


  • Anonym (Utseende)

    Sedan finns det ju folk som inte var snygga som unga men som blivit det som äldre,det gäller att ha koll på vilka de är.

  • Anonym (sorgesång)
    Anonym (M) skrev 2017-10-19 16:13:51 följande:
    Precis så är det att vara gift som man.

    Gift er aldrig pojkar!
    För att inte tala om hur det är för din fru! Be henne ta fram ett foto på när ni träffades och lägg det bredvid hur du ser ut nu;)
  • Anonym (sorgesång)
    Anonym (Utseende) skrev 2017-10-19 18:48:35 följande:

    Sedan finns det ju folk som inte var snygga som unga men som blivit det som äldre,det gäller att ha koll på vilka de är.


    Ja de finns absolut både men är rätt få av båda könen. Grejen med dem var att man aldrig såg dem som unga. de var bara beiga och gjorde inte mycket väsen av sig. Sen har de plötsligt växt ikapp sin ålder.
  • MR Human

    Ha ha! Kolla på klassfesten som går på tv4!
    Var rätt kul att kolla i helgen när Magdalena Forsberg och den där karatekillen var med! Magdalena = skitsnygg. Fan snyggare än många 25-åringar! Hon hade en del klasskompisar som så att säga såg sådär ut!

    Lika den andra killens klasskompisar! Killen som inte hade håret kvar såg ju ut att vara 20 år äldre..

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Jodå) skrev 2017-10-19 06:37:23 följande:
    Tror nog det är många som känner så. Man känner sig fortfarande som 25 inombords men så kommer alla ålderstecken. Jag är snart 40 och inser att jag är medelålders fast jag inte alls känner mig som det. Ändå är jag glad att jag inte är 20. Knepigt det där.
    Håller med
Svar på tråden När man träffar gammal crush och de förändrats helt