• Anonym (?!)

    Gravid igen?!

    Jag födde mitt första barn för en liten tid sedan och när jag började delamma så kom mensen tillbaka. Den kom helst oförberedd och jag hade varken mensvärk eller några andra känningar om att den skulle vara påväg. Nu väntar jag min andra mens men har gått över tiden utan att den har dykt upp. Det är dock som att kroppen har spårat ur rejält och jag mår förskräckligt ärligt talat.

    Några dagar efter ägglossningen började jag få kraftiga flytningar som sedan dess har eskalerat. Vattniga, så varje gång det rinner tror jag att det är mensen. Huvudet sprängvärker och det molar, drar och sliter i livmodern. Gaser i magen och jag har svårt att sova. Jag är hungrig hela tiden. Frusen och totalt däckad energimässigt, jag som för bara för en vecka sedan var ett riktigt energiknippe. Kissnödig.

    Jag har fått höra att man kan få besvär av pms efter en förlossning trots att man aldrig har haft det innan, men är det verkligen rimligt att ha så här mycket besvär inför den ANDRA mensen om man inte kände ett skit vid den första? Eller kan jag vara gravid (har haft oskyddat sex vid ÄL)? Tyvärr sitter jag ute i skogen helt isolerad och kan inte testa mig förrän på tisdag nästa vecka, så detta kommer att bli en lång helg känner jag, ifall mensen inte dyker upp vill säga.

    Men det jag undrar är alltså om det ens låter rimligt att allt detta är pms? Jag har aldrig haft sånt förut och vet inte hur det ska kännas. Jag mådde INTE såhär dåligt när jag var gravid förut.

  • Svar på tråden Gravid igen?!
  • Anonym (?!)

    Kan plussa på kraftiga värmevallningar på listan också.

  • Anonym (Herregud)

    Ta ett test, hur ska vi veta om du är gravid?.

  • Anonym (Test?)

    Köp ett test. Du har väl nån kontakt med omvärlden? Näthandla? Eller be killen köpa hem om han är den som jobbar och har bilen.

    Har man oskyddat vid äl så kan du ju mycket väl vara gravid igen.

  • Anonym (?!)
    Anonym (Herregud) skrev 2017-10-20 11:17:29 följande:

    Ta ett test, hur ska vi veta om du är gravid?.


    Som jag skrev så kan jag inte ta det förrän på tisdag tidigast. Oavsett om jag skulle handla på nätet eller ej. Var inte så jävla spydig utan svara på frågan istället ifall man kan få ovan nämnda symptom om man har pms.
  • Anonym (?!)
    Anonym (Test?) skrev 2017-10-20 11:35:54 följande:

    Köp ett test. Du har väl nån kontakt med omvärlden? Näthandla? Eller be killen köpa hem om han är den som jobbar och har bilen.

    Har man oskyddat vid äl så kan du ju mycket väl vara gravid igen.


    På tisdag tidigast, som jag skrev. Jag är bortrest utan honom och kan inte komma ifrån för att köpa ett test förrän tisdag eftersom jag är ute på landet utan bil.
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (?!) skrev 2017-10-20 12:04:55 följande:

    På tisdag tidigast, som jag skrev. Jag är bortrest utan honom och kan inte komma ifrån för att köpa ett test förrän tisdag eftersom jag är ute på landet utan bil.


    Då får du helt enkelt vänta tills på tisdag och göra ett test då
  • Brittsommar

    Första tiden efter förlossningen när mensen kom igång var den väldigt oregelbunden då delamning påverkar ägglossningen. Fick därför obalans i hormon nivåerna och massiv pms som följd. Hade inga direkta pms problem innan. Mensen var en överraskning var månad typ.

  • Anonym (?!)
    Brittsommar skrev 2017-10-20 14:14:12 följande:

    Första tiden efter förlossningen när mensen kom igång var den väldigt oregelbunden då delamning påverkar ägglossningen. Fick därför obalans i hormon nivåerna och massiv pms som följd. Hade inga direkta pms problem innan. Mensen var en överraskning var månad typ.


    Tack för ditt svar! Hur visade sig pms:en för dig, var det som symptomen jag rabblat upp här ovan eller annorlunda?
Svar på tråden Gravid igen?!