• Anonym (Andrahandsvalet)

    Varför väljer han henne över mig?

    Jag är som i chock, jag gråter och är helt förstörd. Jag känner mig dumpad och utnyttjad. Varför väljer han henne och inte mig???

    Vi träffades när han var nysepararerad. Jag var ingen rebound försäkrade han. Vi hade jättemysigt ihop och jag föll stenhårt för honom. Varför skulle han skiljas från sin fru? För att hon vänstrade och det var inte första gången heller. Han hade stannat för barnens skull men nu hade hon lämnat honom för en annan.

    Någon månad efter det träffades vi och det klickade direkt. Ett par månaders lycka och sedan dumpar han mig. Frun vill försöka igen och han måste försöka för baaaaarnens skull. Han är så ledsen så och önskar mig all lycka i livet men kan inte vara med mig längre. Jag vill ha honom jag älskar honom. Om vi inte kan vara ett par kan jag då inte ens få vara hans knull vid sidan av??? Frun knullar ju runt kan inte han??? Nej han kan inte göra så...Han måste försöka lappa ihop det med frun...för baaaaarnens skull.

    Jag är pumpad dumpad och ensam och han tilbbaks till sin "lyckliga" familj med sin otrogne fru och baaaaaarnen. För nån vecka sedan red jag honom och han sprutade i mig och sa att han älskar mig.... på soffan där jag nu sitter och gråter.

    Hur kan han välja henne över mig? Jag bedrar honom inte. Jag är bättre än henne. Inte fet och äcklig som henne.... för baaaaarnens skull??? Har inte hon sabbar det varför måste han lappa ihop sitt förstörda äktenskap, varför måste han förlåta och varför måste han ge henne en ny chans och ta bort min chans???

  • Svar på tråden Varför väljer han henne över mig?
  • Anonym (Ett jävla ligg)

    Du är uppenbarligen inte bättre för då hade han valt dig. Du var ett ligg inget annat.

  • Anonym (Vanligt)

    Ledsen att du blivit lämnad, det är alltid hårt, oavsett hur och när. Tyvärr är det ju också en del av livet..

    Lite som man kan tänka på för att minska risken att bli dumpad, är att inte dejta nyseparerade personer. Det kan gå bra i vissa fall, men alltför ofta är de inte alls känslomässigt redo för en ny seriös relation. Det med att han "sa att du inte var nån rebound", betyder egentligen inget. Det är ju sällan nån som uttryckligen säger "du är min rebound", för det är inte så snällt att säga... Sen är det också en hel del människor som bara inte inser att de använder ngn som en rebound. Det kan vara lite omedvetet när det händer.

    Jag brukar ha som tumregel att jag vill att mina dejter ska ha varit separerade minst ett år i alla fall. Gärna längre förstås men ett år känns sol minimum förnatt de ska ha gått vidare känslomässigt och att risken att de går tillbaka till exet, inte är så stor.

    Sen varför många män går tillbaka till sina fruar inom kort efter att de haft en kris i förhållandet eller t.o.m. gjort slut... Ja, det är väl ofta sånatt man har starkare och djupare känslomässiga band till ngn man levt länge med, än nån man precis träffat. Man har också en massa historia ihop, kanske ett helt gemensamt liv med hus, barn, gemensam ekonomi, gemensam vänkrets, känner varandras släkt, etc etc. Det gamla är välbekant och tryggare många gånger.

    Nu säger jag inte att den här mannen är sån, men ibland hittar män också på lite "snyfthistorier", för att få ligga med en ny kvinna. Det är inte 100% av gångerna som det stämmer, när en man påstår att hans fru varit otrogen. Det kan ibland vara ett sätt att få sympati och sedan sex...

    Sörj detta och gå sedan vidare och träffa en man som är känslomässigt "klar" med allt gammalt, och tillgänglig helt och hållet. Lycka till.

  • Anonym (vit man)

    Du har inga barn va?

    För övrigt låter det som att du har stoora problem, redan innan han kom in i ditt liv.

    Kom i håg att kaninerna är husdjur och ska inte kokas!

  • CitronTulo

    Tänkt på att du bara har hans version av vad som hänt mellan honom och frun! Det kan lika gärna vara han som varit den som varit otrogen och sabbat relationen dem emellan.. Förstår att du känner dig sårad och bortvald men tycker inte att du har rätt att ha åsikter om henne som du inte alls känner mer än genom hans ord.

  • Anonym (.)

    Nu talar jag bara gör mig själv och mina upplevelser, men mina barns mor kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, och det ska till väldigt mycket för att jag skulle ge upp en sådan relation. Bl.a. för barnens skull.

    Även om jag skulle separera och hitta nån som var dubbelt så bra så skulle jag i alla fall i första hand försöka lappa ihop relationen med barnens mor i första hand.

    Det handlar inte om att hon är bättre än dig, det handlar om att hon är barnens mor.

    Om jag vore dig så skulle jag ta det lite lugnt och vänta och se vad som händer . Har de separerat en gång är det stor chans att det snabbt går utför igen.

  • Anonym (Män asså)

    Män har en tendens att inte kunna ta beslut och stå för dem när det gäller sex och relationer. Han orkar nog inte med konflikterna från frugan när hon ropar och fortsätter bestämma.

  • Anonym (vit man)
    Anonym (Män asså) skrev 2017-10-20 08:56:38 följande:

    Män har en tendens att inte kunna ta beslut och stå för dem när det gäller sex och relationer. Han orkar nog inte med konflikterna från frugan när hon ropar och fortsätter bestämma.


    1-0
  • Kurlie

    Han säger att det är för barnens skull men uppenbarligen älskar han henne. Han försöker ta sig från det lilla ni hade så smärtfritt som möjligt och utan att såra dig.

    Sen rekommenderar jag dig att söka en samtalskontakt. Du framstår lite labil i din ts.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Vanligt) skrev 2017-10-20 08:16:06 följande:
    Ledsen att du blivit lämnad, det är alltid hårt, oavsett hur och när. Tyvärr är det ju också en del av livet..

    Lite som man kan tänka på för att minska risken att bli dumpad, är att inte dejta nyseparerade personer. Det kan gå bra i vissa fall, men alltför ofta är de inte alls känslomässigt redo för en ny seriös relation. Det med att han "sa att du inte var nån rebound", betyder egentligen inget. Det är ju sällan nån som uttryckligen säger "du är min rebound", för det är inte så snällt att säga... Sen är det också en hel del människor som bara inte inser att de använder ngn som en rebound. Det kan vara lite omedvetet när det händer.

    Jag brukar ha som tumregel att jag vill att mina dejter ska ha varit separerade minst ett år i alla fall. Gärna längre förstås men ett år känns sol minimum förnatt de ska ha gått vidare känslomässigt och att risken att de går tillbaka till exet, inte är så stor.

    Sen varför många män går tillbaka till sina fruar inom kort efter att de haft en kris i förhållandet eller t.o.m. gjort slut... Ja, det är väl ofta sånatt man har starkare och djupare känslomässiga band till ngn man levt länge med, än nån man precis träffat. Man har också en massa historia ihop, kanske ett helt gemensamt liv med hus, barn, gemensam ekonomi, gemensam vänkrets, känner varandras släkt, etc etc. Det gamla är välbekant och tryggare många gånger.

    Nu säger jag inte att den här mannen är sån, men ibland hittar män också på lite "snyfthistorier", för att få ligga med en ny kvinna. Det är inte 100% av gångerna som det stämmer, när en man påstår att hans fru varit otrogen. Det kan ibland vara ett sätt att få sympati och sedan sex...

    Sörj detta och gå sedan vidare och träffa en man som är känslomässigt "klar" med allt gammalt, och tillgänglig helt och hållet. Lycka till.
    Håller med
  • Anonym (Andrahandsvalet)
    CitronTulo skrev 2017-10-20 08:42:48 följande:

    Tänkt på att du bara har hans version av vad som hänt mellan honom och frun! Det kan lika gärna vara han som varit den som varit otrogen och sabbat relationen dem emellan.. Förstår att du känner dig sårad och bortvald men tycker inte att du har rätt att ha åsikter om henne som du inte alls känner mer än genom hans ord.


    Jag känner dem bägge. Jag vet mycket väl om vem hon vänstrat med dessutom. Så nej, det är inte han som har vart otrogen.
Svar på tråden Varför väljer han henne över mig?