• mersi89

    KAN MAN KÖPa bil om man är på kfm

    Fråga, kan man leasa/köpa bil om man har skuldsanering? Ingen jätte dyr bil men vilken slm helst? Finns det någon möjlighet alls?

  • Svar på tråden KAN MAN KÖPa bil om man är på kfm
  • Grande Rock

    Leasa är jag tveksam till om det är ok, men jag ser inte att det borde vara ett problem att köpa om du behöver en bil för att ta dig till och från jobbet.


    Att tro är att inte veta
  • mersi89
    Grande Rock skrev 2017-10-21 18:48:45 följande:

    Leasa är jag tveksam till om det är ok, men jag ser inte att det borde vara ett problem att köpa om du behöver en bil för att ta dig till och från jobbet.


    Grande Rock skrev 2017-10-21 18:48:45 följande:

    Leasa är jag tveksam till om det är ok, men jag ser inte att det borde vara ett problem att köpa om du behöver en bil för att ta dig till och från jobbet.


    hur då? De ju därför vi behövwr en mest!
  • molly11

    Beslut om skuldsanering kan komma att ändras om du tar nya lån eller om din ekonomiska situation ändras. Lägger du låt sägs 10.000 på en bil istället för att låta dem ingå i avbetalningsplanen så kan de kort och gott dra tillbaka beslutet. Hör efter innan du gör något så det inte blir fel.

  • Grande Rock
    mersi89 skrev 2017-10-21 19:01:52 följande:
    Grande Rock skrev 2017-10-21 18:48:45 följande:

    Leasa är jag tveksam till om det är ok, men jag ser inte att det borde vara ett problem att köpa om du behöver en bil för att ta dig till och från jobbet.


    hur då? De ju därför vi behövwr en mest!
    vad menar du?
    Jag sa ju att det inte borde vara ett problem att köpa om du behöver en bil för att ta dig till jobbet.

    Men jag gissar bara, kolla med fogden.
    Att tro är att inte veta
  • Jamesdio
    molly11 skrev 2017-10-21 19:06:54 följande:

    Beslut om skuldsanering kan komma att ändras om du tar nya lån eller om din ekonomiska situation ändras. Lägger du låt sägs 10.000 på en bil istället för att låta dem ingå i avbetalningsplanen så kan de kort och gott dra tillbaka beslutet. Hör efter innan du gör något så det inte blir fel.


    Fel! Om man redan har skuldsanering får man göra precis vad man vill med de pengar man har så länge man följer sin betalplan! Ta nya lån är ju ganska uteslutet eftersom man har betalningsanmärkning. Så billån kommer inte funka, inte heller leasing. Här gäller det att själv spara ihop till bilen vilket ju kan bli tufft.
  • elmadumle
    molly11 skrev 2017-10-21 19:06:54 följande:

    Beslut om skuldsanering kan komma att ändras om du tar nya lån eller om din ekonomiska situation ändras. Lägger du låt sägs 10.000 på en bil istället för att låta dem ingå i avbetalningsplanen så kan de kort och gott dra tillbaka beslutet. Hör efter innan du gör något så det inte blir fel.


    Du får göra vad du vill med pengarna som är kvar varje månad efter att du betalat det du ska, du får spara de på hög också.
Svar på tråden KAN MAN KÖPa bil om man är på kfm